فانی لند‌

متأسفانه در «سینما» و «تلویزیون» و به طور کل «تولیدات هنرهای نمایشی» توجه به خیلی از حرفه‌ها و مشاغل کم است/ باید به فکر «آینده‌سازان کشورمان» باشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «مهوش وقاری» بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص فقدان توجه حرفه‌ها و مشاغل مختلف و بالاخص عدم توجه به مشاغل مهمی همچون معلمی و دبیری در تولیدات هنرهای نمایشی بیان داشت: امیدوارم با تدبیر مدیران فرهنگی و هنری بتوانیم شاهد تولیدات ارزشمند در خصوص مقوله مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در سینما و تلویزیون باشیم.

بازیگر فیلم های سینمایی «روزی که خواستگار آمد» و «تقاطع» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: متأسفانه در سینما و تلویزیون و به طور کل تولیدات هنرهای نمایشی توجه به خیلی از حرفه ها و مشاغل کم است و این اتفاق در حالی است که برخی از این مشاغل به شدت برای کشور مهم هستند.

وی در همین خصوص متذکر شد: به عنوان مثال جایگاه معلم در هر جامعه ای بسیار بالا است چرا که او است که آینده سازان کشورمان را تربیت می کند؛ او است که به دانش آموزان خود نه فقط دروس مختص آموزش و پرورش که درس زندگی را باید بیاموزد اما متأسفانه ما کمتر شاهد این بودیم که در خصوص معلمان و جایگاه شان به صورت ویژه در سینما و تلویزیون کاری جدی تولید شده باشد.

وقاری سپس با تأکید بر اینکه توجه به جایگاه معلم و مقوله مهم آموزش و تعلیم و تربیت در سینما و تلویزیون ضروری است خاطرنشان کرد: ما باید به فکر آینده سازان کشورمان باشیم. معلمان نسلی را تربیت می کنند که قرار است حدود ۲-۳ دهه بعد نبض جامعه را در دستان خود بگیرند و بنده معتقدم به طور ویژه باید در این زمینه کار تولید شود.

این هنرمند یادآور شد: سال ها قبل آثار متنوع تری در این خصوص تولید می شد که هم بار سرگرمی داشت و هم محتوای آن آموزشی بود اما افسوس که سال ها است از این قبیل آثار خبری نیست. مثلاً یادم می آید کاری بود که آقای فردرو کارگردانی می کردند که در خصوص ارتباط معلمان با بچه ها بود و بچه های آن دوران اتفاقاً ارتباط بسیار خوبی با این کار برقرار کرده بودند.

بازیگر سریال های تلویزیونی «دبیرستان خضراء» و «روزگار جوانی» در خاتمه این گفتگو افزود: آدم انتظار دارد وقتی آن زمان این برنامه ها بود و توجهی به مقوله معلم و تعلیم و تربیت وجود داشت حالا پیشرفت کرده باشیم اما اصلاً این اتفاق وجود ندارد و نه تنها کمرنگ نشده بلکه کاملاً از بین رفته است. من امیدوارم با تدبیر مدیران فرهنگی و هنری بتوانیم شاهد تولیدات ارزشمند در خصوص مقوله مهم آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت در سینما و تلویزیون باشیم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!