فانی لند‌

رونمایی از شاسی بلند برقی خودروساز چینی

مقامات این شرکت خودروسازی به رویترز اعلام کردند که شرکت خودروسازی چینی گاک، در حال بررسی ساخت خودروهای برقی در اروپا برای اجتناب از تعرفه‌های اتحادیه اروپاست و به فهرست رو به رشد شرکت‌های چینی که قصد تولید داخلی را دارند، می‌پیوندد.

به گزارش تجارت نیوز،

شرکت خودروسازی گاک، یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است و فروش ۵۰۰ هزار دستگاهی در خارج از کشور را تا سال ۲۰۳۰ هدف قرار داده است. البته هنوز فروش خودروهای برقی را در اروپا ندارد اما در نمایشگاه خودروی پاریس که از امروز دوشنبه آغاز می‌شود، یک شاسی بلند الکتریکی متناسب با بازار اروپا عرضه خواهد کرد.

کارشناسان اظهار کردند که این خودروساز، اروپا را به عنوان بازاری مهم می‌بیند که با توجه به اقدامات کمیسیون اروپا برای اعمال تعرفه بر خودروهای الکتریکی ساخت چین باز است. کارشناسان افزودند که مسئله تعرفه‌ها قطعاً بر ما تأثیر می‌گذارد. با این حال، می‌توان بر همه اینها در طولانی مدت غلبه کرد و تولید داخلی یکی از راه‌های حل این مشکل خواهد بود.

طبق گزارش رویترز، این شرکت اعلام کرد که شاسی بلند جمع وجور که در پاریس به نمایش گذاشته شده است، خودرویی با برد ۵۲۰ کیلومتر به نام آیون وی(Aion V)، باید در اواسط سال ۲۰۲۵ در برخی از بازارهای اروپایی با قیمت کمتر از ۴۰ هزار یورو (۴۳ هزار و ۷۴۸ دلار) عرضه شود، اگرچه قیمت نهایی هنوز تعیین نشده است. خودروی بعدی این شرکت که قرار است در اروپا به فروش برسد، هاچ بک کوچک الکتریکی خواهد بود که در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

منبع :

ايسنا

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!