فانی لند‌

چگونه صفحه نمایش مانیتور خود را تمیز کنیم؟

هیچ چیزی بد‌تر از گرد و خاکی که بر روی وسایل اکترونیکی شما می‌نشیند، نیست. در همین راستا، میزان گرد و خاکی که شما بر روی صفحه نمایش خود می‌بینید نسبت به دیگر وسایل‌ها، بیشتر به چشم می‌آید. تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور بسیار مهم، ضروری و البته حساس است. در این مقاله قصد داریم تا به شما روش دقیق تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور، زمان مناسب و یک سری از ترفند‌ها که به شما کمک می‌کنند را آموزش دهیم.

خوشبختانه، تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور بسیار راحت‌تر شده است. البته با صفحه‌های LCD جدید و سطح ماتی که دارند، شما می‌توانید با کمی بی دقتی به صفحه نمایش مانیتور خود آسیب وارد کنید. به همین سادگی هم نمی‌توانید با هر محلولی، شروع به تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور خود کنید. ممکن است با این کار مانیتور خود را به کلی نابود کنید!

برای تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور باید از چی استفاده کنیم؟

اولین چیزی که برای تمیز کردن صفحه نمایش نیاز دارید، یک پارچه میکروفیبر یا میکروفایبر (microfibre) است. این نوع پارچه‌ها پرز ندارند و بعد از تمیز کردن صفحه نمایش، از خود ردی به جا نمی‌گذارند. البته اگر انتخاب‌های شما محدود بود، می‌توانید از دستمال‌ کاغذی نیز برای این کار استفاده کنید (البته زیاد توصیه نمی‌شود). تی شرت‌ها یا پارچه‌های کهنه می‌توانند به پوشش ظریفی که بیرون از مانیتور است آسیب برسانند.

در مقابل اما پارچه‌های میکروفیبر در تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور می‌توانند عملکرد بهتری را نشان دهند و به پوشش بیرونی صفحه نمایش آسیبی وارد نکنند. بعد از یک پارچه مناسب، شما نیاز به یک شوینده مناسب دارید. برای این مورد می‌توانید از یک اسپری مخصوص برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کنید. این اسپری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما هیچ آسیبی به صفحه نمایش مانیتور شما وارد نکنند.

البته اگر در اینجا نیز دستی باز برای انتخاب ندارید و نمی‌توانید یک تمیز کننده مناسب صفحه نمایش تهیه کنید، می‌توانید از آب مقطر نیز استفاده کنید. اگر هم به خاک‌ها و لک‌هایی برخورد کردید که به راحتی با آب مقطر پاک نمی‌شدند، می‌توانید مقدار کمی سرکه سفید به آب مقطر اضافه کنید.

انتخاب دیگری هم که دارید این است که از قوطی هوای فشرده استفاده کنید، هر چند شاید کمی برای این کار بیش از اندازه باشند. شما می‌توانید قوطی‌های هوای فشرده را به قیمتی به صرفه خریداری کنید. این قوطی‌ها می‌توانند تمیز کننده‌های مناسبی برای گرد و خاک بر روی وسایل الکترونیکی باشند. بسیاری از مانیتور‌های جدید در لبه خود منافذی کوچکی دارند که خاک می‌تواند در آن منطقه جمع شود. شما می‌توانید با استفاده از هوای فشرده، آن را تمیز کنید.

چگونه بدون اینکه آسیبی به مانیتور وارد کنیم آن را تمیز کنیم؟

حال که وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن را دارید، می‌توانید شروع به انجام مراحلی کنید که باید برای تمیز کردن صفحه نمایش مانیتور خود انجام دهید.

قدم اول: مانیتور خود را از برق بکشید

اولین کاری که باید قبل از شروع تمیز کردن مانیتور انجام دهید این است که آن را از برق بکشید. بعد از این کار شما می‌توانید به راحتی گرد و خاک و اثر انگشت‌ها را بر روی صفحه ببینید. البته این کار برای حفظ و جلوگیری از هر اتفاق ناگواری برای خودتان یا مانیتور، ضروری است.

قدم دوم: شروع به تمیز کردن صحفه نمایش کنید

تمام گرد و خاک‌ها و کثیفی‌های رو صفحه را با استفاده از پارچه ماکروفیبر خشک، پاک کنید. بیشتر اوقات شما می‌توانید اکثر گرد و غبار بر روی صفحه نمایش را با استفاده از پارچه به تنهایی، از روی صفحه پاک کنید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، از حرکات باز استفاده کنید تا بتوانید سطح بیشتری را پوشش دهید. بعد از آن، مدتی به مانیتور خود وقت دهید. این روش کمک می‌کند تا در هنگام تمیز کردن، هیچ آسیبی به صفحه نمایش مانیتور وارد نشود.

قدم سوم: از تمیز کننده، برای مرطوب کردن پارچه استفاده کنید

در این مرحله، اگر بر روی صفحه نمایش شما اثرات سر سختی از کثیفی است و به همین راحتی‌ها از بین نمی‌رفت، مقداری از تمیز کننده و یا ترکیب آب مقطری که دارید را بر روی پارچه بزنید و شروع به تمیز کردن کنید. این کار باعث می‌شود پارچه ماکروفیبری که دارید، لکه‌های کثیف را پاک کند و صفحه نمایش تمیزی را در اختیار شما بذارد. توجه کنید که لازم نیست پارچه را کاملا خیس کنید، فقط مقداری از محلول را بر روی آن بریزید تا نم دار شود.

قدم چهارم: از هوای فشرده برای تمیز کردن خاک‌های درون منافذ استفاده کنید

اگر می‌خواهید این محصول را خریداری کنید و یا از قبل آن را دارید، می‌توانید با استفاده از آن باقی گرد و غبار موجود در اطراف صفحه نمایش و منافذ و تو رفتگی‌های آن را تمیز کنید.

نکاتی که باید حتما به آن توجه کنید:


از تمیز کننده‌های قوی و الکل استفاده نکنید
نسبت به تمیز بودن پارچه‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید
قبل از شروع تمیز کردن، اجازه دهید دمای صفحه نمایش کاهش پیدا کند
صفحه نمایش مانیتور را به آرامی و با حرکت‌های باز و گسترده تمیز کنید
تا جایی که امکان دارد از دستمال کاغذی استفاده نکنید
آب مقطر برای از پاک کردن گرد و خاک و کثیفی بسیار موثر است
بهتر است هر یک یا دو ماه این کار را تکرار کنید

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!