فانی لند‌

جشن تولد ۴۵ سالگی امیر کربلایی‌زاده در منزلش + عکس

به گزارش سلام نو، امیر کربلایی زاده متولد ۲۴ مهر ۱۳۵۸ در تهران، کمدین و بازیگر است.

او فارغ التحصیل فوق لیسانس سینما و لیسانس رشته مهندسی می باشد که از تئاتر شروع کرد و بعنوان «استندآپ» مشهور شد و حالا دوباره به بازیگری بازگشته است.

از سال ۱۳۶۸ وقتی ۱۰ ساله بود فعالیت خود را با تئاتر شروع کرد تا اینکه در سال ۱۳۷۳ وقتی ۱۵ ساله بود وارد کانون هنری شهید مطهری شد و تئاتر را ادامه داد.

در نهایت اما بخاطر مخالفت پدرش مجبور شد فعالیت های را مخفی کند تا با شروع دوران دانشجویی این کار مستمرا ادامه پیدا کرد.

در سال ۱۳۷۷ وقتی ۱۹ ساله بود اجراهای مختلفی را روی صحنه تجربه کرد و سال ۷۸ و ۷۹ برنده دیپلم بازیگری در جشنواره سراسر تئاتر مراکز عالی کشور شد.

کربلایی زاده ۱۹ سال پیش با تئاتر «پیک نیک» به کارگردانی شهره لرستانی در تئاتر معرفی شد و در ادامه با ۴۰ نقش جای پای خود را محکم تر کرد.

سال ۱۳۹۱ در ۳۳ سالگی با «فیلم روز روشن» به سینما معرفی شد و با سریال رمضانی «گاهی به پشت سر نگاه کن» سال ۹۳ با شبکه دو وارد قاب تلویزیون شد.

حضور او به عنوان یک استند آپ کمدین در برنامه خندوانه سال ۱۳۹۴ و بخصوص مسابقه «خنداننده شو» با اجراهای بی نظیر اش خیلی زود به شهرت رسید.

من اولین کسی هستم که بعد انقلاب به شیوه درست مانند «رابین ویلیامز» و «وودی آلن» از سال ۹۱ استند آپ کردم و مدعیم کسی قبل از من آن را اجرا نکرده است.

امیر کربلایی سالها پیش با خانم «پوران مرادی» (نویسنده) ازدواج کرده است که ثمره آن یک فرزند پسر بنام «نیکان» متولد اسفند ۱۳۹۸ می باشد.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!