فانی لند‌

جذب 27 میلیون دلار برای تقویت بیمه سایبری در اروپا

به گزارش تجارت نیوز،

ریسک‌های امنیت سایبری به یک چالش بزرگ برای شرکت‌های کوچک و متوسط در سراسر جهان تبدیل شده است. خیلی از شرکت‌ها بر جلوگیری و کاهش تهدیدهای سایبری تمرکز دارند اما اغلب آنها گزینه انتقال این ریسک‌ها از طریق بیمه را نادیده می‌گیرند. 

بر اساس گزارش TechCrunh، اینجاست که استارتاپ فرانسوی استوییک وارد می‌شود و یک محصول بیمه سایبری تخصصی ارائه می‌دهد تا نیازهای شرکت‌های کوچک و متوسط اروپایی را تامین کند. در تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۴، استوییک اعلام کرد در یک دور سرمایه‌گذاری مبلغ ۲۵ میلیون یورو (حدود ۲۷ میلیون دلار) برای گسترش خدمات خود جذب کرده است.

نیاز رو به رشد به بیمه سایبری

امروزه شرکت‌های کوچک و متوسط با تهدیدهای سایبری بسیاری روبه‌رو هستند و بسیاری از آنها برای مواجهه با پیامدهای مالی یک حمله آماده نیستند. حتی بعضی از این شرکت‌ها را افرادی اداره و مدیریت می‌کنند که شناخت یا درک درستی نسبت به این مسائل ندارند و تنها زمانی متوجه ماجرا می‌شوند که ضربات دریافتی از این عوامل برای‌شان آشکار شود. این مساله جهانی‌ است اما در کشور خودمان هم نظایر آن کم نیست. 

استوییک، مانند شرکت‌های آمریکایی نظیر Coalition یا At-Bay، قصد دارد این خلأ را پر کند. یعنی هم محصولات خود را به بازار هدف عرضه کند و هم فرهنگ کسب‌وکارهای سایبری را توسعه دهد و فرهنگ‌سازی کند. این استارتاپ در حال حاضر به شرکت‌های فرانسه، آلمان و اتریش بیمه سایبری ارائه می‌دهد و پوشش آن شامل شرکت‌هایی با درآمد سالانه ۷۵۰ میلیون یورو یا کمتر می‌شود.

در صورت حمله سایبری، استوییک به شرکت‌هایی که به دلیل توقف تولید یا تعطیلی موقت دچار زیان مالی شده‌اند غرامت پرداخت می‌کند. پوشش بیمه‌ای این شرکت تا سقف ۷.۵ میلیون یورو است که به شرکت‌های کوچک و متوسط کمک می‌کند تا از پیامدهای مالی حملاتی مانند باج‌افزارها نجات یابند.

بیمه سایبری؛ پیچیده‌تر از دیگر بیمه‌ها؟

بیمه سایبری بسیار پیچیده‌تر از سایر انواع پوشش‌های بیمه‌ای است. از همین رو، استوییک یک تیم مدیریت بحران داخلی تشکیل داد تا این تیم به شرکت‌های بیمه‌شده در همه موارد از بازیابی اطلاعات گرفته تا ارتباطات بحران پس از یک حمله سایبری کمک کند. 

ژولز ویرات، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل استوییک، اخیراً به‌‌شدت بر ریسک‌هایی که شرکت‌های کوچک و متوسط با آن مواجه هستند تاکید کرد. او به حمله باج‌افزاری اخیر اشاره کرده که یک شرکت صنعتی در منطقه لیون را فلج کرده بود.

این رویکرد پیشگیرانه نه‌تنها به شرکت‌ها کمک می‌کند تا امن‌تر شوند، بلکه تعداد درخواست‌های خسارت استوییک را نیز کاهش می‌دهد. 

اخبار حوزه استارتاپ و فناوری اطلاعات را در صفحه استارتاپ تجارت‌نیوز بخوانید

به اشتراک گذاری

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!