فانی لند‌

«لولوی آوازه‌خوان» به روی صحنه می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نسخه دیگری از نمایش‌نامه «لولوی آوازه‌خوان» به نویسندگی رضا فیاضی در قالب یک نمایش عروسکی و به کارگردانی ریحانه باغبادی از اول آبان ۱۴۰۳ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری به روی صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، سابقه این نمایشنامه به سال ۱۳۸۹ باز می‌گردد که رضا فیاضی هنرمند صاحب‌نام عرصه تئاتر و فیلم و سینما این نمایش عروسکی را در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایشنامه‌ای به قلم خود بر روی صحنه برد و ۴ سال بعد در سال ۱۳۹۳ این نمایشنامه در قالب کتابی در چهارچوب طرح نمایشنامه کانون از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

پس از آن نیز این نمایش از سوی کارگردانان مختلفی چه در مراکز کانون چه در دیگر مراکز فرهنگی بارها به روی صحنه رفته، نمایشنامه‌خوانی شده و حتی برخی قصه‌گویان نیز با استفاده از آن در جشنواره‌ها به قصه‌گویی پرداختند.

اکنون قرار است نسخه‌ای دیگر از این نمایش با کارگردانی ریحانه باغبادی از اول آبان ۱۴۰۳ در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری در پارک لاله تهران به روی صحنه برود.

در چکیده نمایش عروسکی «لولوی آوازه‌خوان» آمده است: بچه لولو در روز تولدش برای این‌که ثابت کند بزرگ شده باید چند امتحان بدهد. اما در گام پایانی امتحان دچار مشکل می‌شود، مادر و پدرش برای حل این مشکل تصمیم‌های عجیبی می‌گیرند و در آخر…

هم‌چنین سمیرا یزدان‌پژو، عاطفه بحرالعلوم‌طباطبایی و دانیال کمانکش بازی‌دهندگان عروسک نمایش «لولوی آوازه‌خوان» هستند.

سایر عوامل نمایش نیز عبارتند از: مشاور کارگردان: حسن دادشکر، طراحی و ساخت عروسک: سمیرا یزدان‌پژو، طراح پوستر و بروشور: ساحل علیپور، طراحی و دوخت لباس: کفایت گندمی، مشاوران طراحی صحنه: مژده ذکریاپور و پریا علی‌محمدی، ساخت دکور: علیرضا حسین‌پور و حمید عابدی، ساخت آکسسوار صحنه: ریحانه باغبادی و سمیرا یزدان‌پژو، دستیارکارگردان: محمد سعادت‌زاده، شاعر: آزاده فرهنگیان، انتخاب موسیقی: ریحانه باغبادی، تنظیم موسیقی و ضبط صدا: ساسان نیشکری.

نمایش عروسکی «لولوی آوازه‌خوان» از اول آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در سالن آینه مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در پارک لاله به روی صحنه می‌رود.

علاقه‌مندان برای دیدن این نمایش می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند و برای ذخیره مهدهای کودک و مدارس با شماره‌های ۰۹۱۸۴۲۳۶۱۱۵ (صبح‌ها) و ۰۹۳۶۲۶۵۹۵۹۳ (عصرها) تماس بگیرند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!