فانی لند‌

بیش از یک میلیون افغانستانی در شش ماهه اول ۲۰۲۴ به ایران وارد شدند

رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: برابر آمار منتشر شده سازمان بین‌المللی مهاجرت، موج ورود اتباع افغانی به ایران همچنان ادامه داشته و در شش‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ بیش از یک میلیون نفر از این اتباع در کشور ما ساکن شده‌اند.

به گزارش تجارت نیوز،

نادر یاراحمدی که در هفتاد و پنجمین جلسه کمیته اجرایی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (اکسکام) در ژنو سخن می‌گفت، تأکید کرد: تقریباً همه بار میزبانی از مهاجران افغانستانی بر دوش دولت و ملت ایران قرار گرفته است.

مشاور وزیر و رئیس مرکز امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به بار مالی، ازدحام بیش از حد و فشار بر زیرساخت‌ها، کاهش تاب‌آوری جمعیت میزبان، نگرانی‌های امنیتی، چالش‌های مراقبت‌های بهداشتی، مسائل آموزشی، تنش‌های اجتماعی و آثار زیست‌محیطی حضور پناهندگان و آوارگان افغانستانی اشاره کرد و در دستور کار جدی قرارگرفتن بازگشت پناهندگان به کشورشان را خواستار شد.

یاراحمدی، حجم تخصیص منابع مالی بین‌المللی در حوزه پناهندگان و آوارگان را در مقایسه با کشورهای دیگر منطقه، برای ایران بسیار ناامیدکننده دانست و اظهار داشت: بودجه عملیاتی کمیساریا برای ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ کمتر بوده که نشانگر این است که کمیساریا و جامعه بین‌المللی باید مسئولیت، مشارکت و رویکرد فعال‌تری در این زمینه اتخاذ کنند.

منبع :

فارس

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!