فانی لند‌

کارایی ساعت هوشمند و معرفی مهم‌ترین قابلیت‌های آن برای افراد مختلف

کارایی ساعت هوشمند تنها به مواردی مثل پاسخ به تماس‌ها، رصد یا نظارت بر تناسب اندام، محدود نمی‌شود. در ادامه به صورت کامل قابلیت‌های این گجت‌ها را بررسی خواهیم کرد…

قابلیت های ساعت هوشمند

علاوه بر نمایش زمان، مهم‌ترین کارایی ساعت هوشمند کمک به کنترل سلامتی و بهبود فعالیت‌های ورزشی شماست. البته آلارم دادن آن هنگام زنگ خوردن گوشی یا آمدن نوتیفیکیشن نیز از جمله ویژگی های ساعت هوشمند است که می‌تواند شما را برای خرید وسوسه کند. برای بهتر متوجه شدن کاربرد ساعت هوشمند بهترست آپشن‌های آن را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

اینکه ساعت انتخابی شما چه امکاناتی را ارائه می‌دهد، کاملاً به برند و مدل آن بستگی دارد. مسلماً ساعت‌هایی که قیمت بالاتری دارند، سنسورهای پیشرفته‌تری دارند. با این حال، این موضوع بدان معنا نیست که مدل‌های ارزان‌تر امکانات خوبی ندارند. ما در ادامه به شما امکانات و کاربردهای عموم اسمارت‌واچ‌ها را می‌گوییم و شما می‌توانید با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله کسب می‌کنید، به صفحه خرید ساعت هوشمند بروید و با دیدن مشخصات مدل‌های مختلف ببینید که کدام مدل برای انتخاب شما مناسب است.

البته اگر سخت پسند هستید یا اینکه وقت ندارید در بین ساعت‌های مختلف بگردید تا مدل مناسب خود را پیدا کنید، یک پیشنهاد راحت‌تر دیگر برای شما داریم. به مقاله بهترین ساعت هوشمند بروید تا به شما برای راهنمایی بهتر و خرید مطمئن‌تر کمک کنیم.

کارایی ساعت هوشمند در زمینه سلامتی و ورزش

چه بندهای سلامت چه ساعت‌های هوشمند، همگی امکانات خوبی را در زمینه ورزش و ردیابی سلامتی به کاربران خود ارائه می‌دهند. برخی از این امکانات عبارتند از:

کنترل سلامت

قابلیت‌هایی مثل سنسور اکسیژن که سطح اکسیژن خون شما را اندازه می‌گیرد، سنسور کنترل قلب که ضربان قلب شما را کنترل می‌کند و در صورتی که از حد مجاز پایین‌تر یا بالاتر برود به شما هشدار داده می‌شود، تقریباً در تمامی مدل‌های امروزی وجود دارد.

در واقع، رصد سلامتی شما یکی از امکانات ساعت هوشمند امروزی به شمار می‌رود، اما برخی اسمارت‌واچ‌ها آپشن‌های خاصی را ارائه می‌دهند، برای مثال، اگر وارد محیطی شوید که سر و صدا در آن زیاد باشد و به شنوایی شما آسیب برساند، به شما هشدار داده می‌شود که از آن محیط فاصله بگیرید.

از دیگر قابلیت های اسمارت واچ می‌توان به توانایی تشخیص تصادف و تماس خودکار با اورژانس اشاره کرد که در نوع خود جالب است و می‌تواند شما را از خطر مرگ نجات دهد.

هشدار عدم تحرک

در صورتی که مدت زیادی نشسته باشید، ساعت هوشمند به شما آلارمی برای بلند شدن از جای خود و داشتن تحرک بیشتر می‌دهد. این قابلیت شاید در نگاه اول زیاد کاربردی نباشد، اما در سلامت شما بسیار تاثیر گذارست و در طولانی مدت اثر آن را متوجه خواهید شد.

قیمت ویژه: ۱۸,۷۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی هوشمند بلست مدل BTV-50KDA311B سایز ۵۰ اینچ

قیمت ویژه: ۵,۰۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۸,۹۳۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۲۷۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۸,۲۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۷,۴۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

این قابلیت ساعت هوشمند در اکثر مدل‌ها وجود دارد، اما سری GTS عملکرد بسیار دقیقی دارد و مدل آخر آن یعنی امیزفیت GTS 4 نیز سنگ تمام گذاشته و تقریباً تمامی آپشن‌هایی که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit GTS 4 گلوبال

یک دستیار مربی همیشه در دسترس – کارایی اسمارت واچ

اگر به تناسب اندام و سلامتی علاقه دارید، ساعت‌های هوشمند می‌توانند بهترین دوست شما باشند. آن‌ها قدم‌ها، مسافت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب و حتی خواب شما را ردیابی می‌کنند، اما نکته مهم اینجاست که آن‌ها همچنین می‌توانند با نظارت بر پارامترهای مهم سلامت به مدیریت بیماری‌های مزمن مانند فشار خون یا دیابت کمک کنند. برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند ورزشی به صفحه مربوطه مراجعه کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

بسیاری از کاربران، کاربرد های ساعت هوشمند را با تعداد حالت ورزشی آن می‌سنجند، اما واقعیت اینست که حتی ساعت‌‌هایی هوشمند اقتصادی نیز اکثر حالات ورزشی مورد نیاز شما را دارند و می‌توانند باعث بهبود فعالیت‌های ورزشی شما شوند و میزان کالری سوزانده شده را نمایش دهند.

بررسی سطح استرس

با توجه به ماشینی شدن کارها و حجم بالای فعالیت روزانه هر فرد، کنترل سطح استرس و حفظ آرامش قطعاً می‌تواند موجب بهبود عملکرد شما شود. یکی دیگر از کاربردهای ساعت هوشمند که حسابی به کارتان خواهد آمد، بررسی و کنترل سطح استرس شما در هر لحظه است.

کیفیت خواب

ساعت‌های هوشمند از ترکیبی از حسگرها و الگوریتم‌ها برای ردیابی الگوهای خواب شما استفاده می‌کنند. با تجزیه و تحلیل این داده‌ها، ساعت‌های هوشمند می‌توانند تعیین کنند که چه زمانی به خواب رفته‌اید، چه مدت در هر مرحله خواب سپری می‌کنید و چه زمانی از خواب بیدار می‌شوید. یکی دیگر از فواید ساعت هوشمند و مزایای ردیابی خواب، به دست آوردن درک عمیق‌تر از الگوهای خواب است.

ساعت‌های هوشمند می‌توانند بینش دقیقی از مراحل مختلف خواب، مانند خواب سبک، خواب عمیق و خواب REM ارائه دهند. این اطلاعات به شما امکان می‌دهد کیفیت خواب خود را بررسی کنید. عنوان مثال، اگر متوجه شدید که به اندازه کافی باکیفیت نمی‌خوابید، می‌توانید روتین قبل از خواب یا محیط خواب خود را تنظیم کنید تا خواب عمیق‌تری داشته باشید.

کنترل کردن وسایل، تماس، اعلان‌ها و…

حالا نوبت به این رسیده تا کاربردی‌ترین بخش کارایی ساعت هوشمند را به شما معرفی کنیم…

برقراری و قطع تماس

درصورتی که اسمارت واچ شما از قابلیت میکروفون و بلندگو بهره‌مند باشد، به سادگی می‌توانید با آن به مکالمه بپردازید و مواقعی که گوشیتان از شما دور است، حسابی به کارتان بیاید. البته ساعت‌های هوشمندی که بلندگو هم ندارند، معمولاً قابلیت سایلنت کردن یا قطع تماس یا دیدن نام شخص تماس‌گیرنده را در اختیارتان می‌گذارد.

اگر دنبال یک ساعت با قابلیت مکالمه باکیفیت می‌گردید، مدل‌های سامسونگ، احتمالاً گزینه مناسبی برای خرید باشد. البته اگر قیمت برای شما اولویت است، می‌توانید به سراغ مدل‌های جدید Amazefit نیز بروید. برای اطلاع از بهترین ساعت هوشمند شیائومی به صفحه مربوطه در مجله اینترنتی ۱۹کالا سر بزنید.

نمایش اعلان‌ها در ساعت هوشمند

ابتدایی‌ترین ویژگی ساعت هوشمند نشان دادن اعلان‌های گوشی شماست. ناگفته نماند این امکان وجود دارد که تعیین کنید نوتیفیکیشن کدام برنامه‌ها روی ساعتتان نمایش داده شود.

نمایش اعلان‌ها توسط ساعت هوشمند یکی از دلایل اصلی خرید آن است. سهولت ارسال پیام‌ها به مچ دست و تشخیص اهمیت آن‌ها، بدون درآوردن گوشی از جیب یا کیف بسیار ارزشمند است. این قابلیت در مشخصات ساعت هوشمند زندگی شما را ساده و در زمان صرفه‌جویی می‌کند.

کنترل موزیک

کنترل موزیک یکی از کارایی های ساعت هوشمند است که قطعاً تمامی کاربران از آن استفاده می‌کنند. هنگامی که ساعتتان با گوشی سینک باشد، به سادگی می‌توانید پلی لیست خود را به وسیله اسمارت واچ کنترل کنید.
ناگفته نماند در صورتی که ساعتتان حافظه داخلی داشته باشد، می‌توانید روی آن آهنگ بریزید و بدون نیاز به گوشی از آن استفاده نمایید. معمولاً برای ساعت‌ها، حافظه داخلی نیز در نظر گرفته شده است.

کنترل دکمه شاتر

برای عکاسی نیز ساعت هوشمند می‌تواند کمک کننده باشد، به خصوص زمانی که گوشی را در مکانی ثابت کردید و از دور می‌خواهید دکمه شاتر را فشار دهید.

کنترل وسایل هوشمند

اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث و WiFi از دیگر مزایای ساعت هوشمند است که به شما کمک می‌کند به سایر دیوایس‌های هوشمند خانه متصل شوید و آن‌ها را از راه دور کنترل کنید. البته لازمه‌ی استفاده از این قابلیت اینست که شما یک خانه هوشمند داشته باشید و یک اسمارت واچ رده بالا را خریداری کنید که سامسونگ در آن موفق بوده است. با این تفاسیر اگر قصد خرید بهترین اسمارت واچ سامسونگ را دارید، در مقاله‌ای مجزا به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.

کارایی ساعت هوشمند در مسیرها

برخی از ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دارند که به آنها اطلاعاتی در خصوص مسیری که قرارست ورزش کنیم بدهیم تا طبق مسیرهای روی صفحه جلو برویم، برخی از مدل‌های دیگر هم، به ما کمک می‌کنند که وقتی یک مسیر سخت در جنگل‌های کوهستانی را پیمودیم، مسیر اولیه را پیدا کنیم و به این ترتیب گم نشویم. اگر ساعت انتخابی ما، هیچ کدام از این ویژگی‌ها را نداشته باشد، حداقل می‌تواند به ما بگوید مسافتی که هنگام ورزش پیموده‌ایم، چقدر بوده است…

قطب نما و فشار سنج

قطب‌نما و فشارسنج تقریباً در همه‌ی اسمارت واچ‌ها وجود دارد، اما اگر این دو قابلیت کارایی زیادی برای شما دارد، بهترست به سراغ ساعت‌های هوشمند میان رده شیائومی مثل شیائومی S1 بروید که عملکردی دقیق و کم نقص در این زمینه دارند و درصد خطای آن‌ها معمولاً پایین است.

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Amazfit GTS 4 گلوبال

مسیریابی

این روزها GPS و مسیریابی بسیار کاربردی‌تر از قبل شدند و جالب است بدانید یکی از آپشن های ساعت هوشمند مسیریابی است. مسلماً نمایش نقشه مسیر روی ساعت و پیش رفتن مطابق آن، بسیار ساده و راحت‌تر از استفاده از گوشی است. گرچه این قابلیت بیشتر در ساعت‌های بالارده وجود دارد.

اگر نمی‌دانید چگونه اتصال بین ساعت و گوشی را برقرار کنید، به صفحه نرم افزار اتصال ساعت هوشمند به گوشی مراجعه کنید.

دیگر، ساعت هوشمند چه امکاناتی دارد ؟

از نظر نرم‌افزار هم خصوصیات ساعت هوشمند سرگرم‌کننده هستند. حتی برخی از آنها به شما این امکان را می‌دهند تا روی آنها برنامه‌های مختلفی مثل بازی‌های ساده را نصب کنید. البته این که روش نصب برنامه روی ساعت هوشمند چگونه است را در مقاله دیگری آموزش داده‌ایم.

بازکردن قفل صفحه

برخی ساعت‌های هوشمند به حدی پیشرفته هستند که با نزدیک‌کردن آن به گوشی، قفل صفحه نمایش باز می‌شود. گرچه این ویژگی مختص ساعت‌های حرفه‌ای و نسبتاً رده بالاست و در اسمارت واچ‌های اقتصادی چنین قابلیتی وجود ندارد.

سبک و شخصی سازی

ساعت‌های هوشمند دارای سبک‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا یکی را متناسب با سبک شخصی خود انتخاب کنید. همچنین می‌توانید صفحه ساعت را با طرح‌های مختلف تغییر دهید. یکی از کارهای جذابی که می‌توانید برای بهتر شدن استایل خود انجام دهید، این است که واچ فیس و بند ساعت را در طرح و رنگی انتخاب کنید که با لباس شما هارمونی دارند.

اگر می‌پرسید چگونه تصویر زمینه اسمارت واچ را عوض کنیم به لینک مشخص‌شده مراجعه کنید و ساعت خود را شخصی‌سازی کنید.

دستیار شخصی برای یادآوری موارد مهم

از جمله کارای ساعت هوشمند برای افراد مسن و کم‌حافظه، یادآوری کارهای مهم مثل ورزش کردن، مصرف دارو و … است. برای این کار کافیست روی ساعت مدنظر، تایمر تنظیم کنید تا موارد مهم را با آلارم به شما یادآوری کند. البته برخی از ساعت‌ها هم این امکان را دارند تا با هم همگام‌سازی شوند و به این ترتیب افراد بتوانند مکان و سلامتی کودکان و افراد مسن اعضای خانواده خود را ردیابی کنند.

در این مقاله سعی کردیم توصیح دهیم که کاربرد ساعت هوشمند چیست و چرا این گجت طرفداران و فروش بسیار زیادی دارد. البته ناگفته نماند که قابلیتهای ساعت هوشمند بسیار بیشتر از مواردیست که به آن اشاره کردیم و ما تنها گلچینی از کاربردی‌ترین ویژگی‌های این گجت محبوب را بررسی کردیم.

به نظر شما ساعت هوشمند چه کارایی دارد ؟ شما تجربه استفاده از کدام برند را دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دوستانتان در ۱۹ کالامگ به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۱ رای

سوالات متداول

قابلیت های ساعت هوشمند چیست و چرا باید آن را خریداری کنیم؟

در مقاله بالا به مهم‌ترین کاربردهای اسمارت واچ‌ها اشاره شده که توصیه می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

آیابا ساعت‌هوشمند می‌توان به مکالمه و برقراری تماس پرداخت؟

بله؛ در اکثر مدل‌های میان رده و سطح بالا بلندگو و میکروفون وجود دارد و می‌توانید با آن‌ها به مکالمه بپردازید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!