فانی لند‌

تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس ۵۰درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری سرگرمی روز، جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی به ترانزیت ریلی و جایگاه مهم بندر امیرآباد در کریدور شمال – جنوب تعرفه حمل ریلی بارهای داخلی بین بندر امیرآباد و بندرعباس ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: همچنین علاوه بر حمایت از حمل ریلی بار، در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه جابه‌جایی مسافر نیز تحول ایجاد کنیم. ویترین راه‌آهن بخش حمل‌ونقل مسافر است. اما طی چند دهه اخیر به دلیل محدودیت‌های تعرفه‌ای نتوانستیم رشد مطلوبی در این بخش داشته باشیم.

ذاکری تصریح کرد: در مازندران با توجه به ویژگی‌های منطقه و بافت اجتماعی قطارهای حومه‌ای می‌توانند رشد خوبی داشته باشند. حاضریم در این زمینه با حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاری دامنه و کیفیت فعالیت قطارهای حومه‌ای این استان را گسترش دهیم.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: اگر سرمایه‌گذاران پای کار باشند حاضریم در این زمینه همکاری کنیم. با ۲۰ میلیون دلار نقدینگی می‌توان ۲ رام ریل‌باس با کیفیت را وارد خط کرد.

ذاکری بیان کرد: به این شکل بخش دولتی تصدی‌گری در این بخش را کنار می‌گذارد و با ایفای نقش حمایتی به رونق جابه‌جایی ریلی مسافر کمک می‌کند. تعرفه‌گذاری نیز در نظام عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: معتقدیم که فعالیت بخش خصوصی به جذب مسافر و تقویت ناوگان مسافری راه‌آهن می‌کند. به ویژه این‌که مازندران ناوگان اتوبوسرانی شهری و بین شهری فعال نیز ندارد و با توجه به گردشگر پذیر بودن این استان با تقویت قطارهای حومه‌ای علاوه بر کمک به کاهش ترافیک می‌توان بسته سفر گردشگری ریلی هم تعریف کرد.

وی با اشاره به حمایت از اجرای طرح‌های ریلی به ویژه تقاطع‌های ایمن راه‌آهن، گفت: برای هر پروژه‌ای که استان تشخیص دهد حاضریم ۵۰ درصد هزینه را تقبل کنیم، تا پیش از فعال‌تر شدن ترانزیت ریلی از بندر امیرآباد فرصت مناسبی برای اجرای تقاطع‌های ایمن در مسیر راه‌آهن شمال است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!