فانی لند‌

ادامه تعدیل نیرو در متا؛ این‌بار کارمندان واتساپ و اینستاگرام اخراج شدند

سخنگوی متا اعلام کرده که این شرکت در حال سازماندهی مجدد برخی تیم‌های خود است.

به گزارش تجارت نیوز،

به گفته برخی افراد نزدیک به شرکت، متا همزمان با سازماندهی مجدد برخی تیم‌های خود، اخراج برخی کارمندانش در بخش‌های مختلفی مانند واتساپ، اینستاگرام و Reality Labs را آغاز کرده است.

براساس گزارش ورج، برخی از کارمندان این شرکت در شبکه‌های اجتماعی از خروج خود از ‌متا‌‌‌ خبر داده‌اند. از جمله این افراد به «جین منچون وانگ» اشاره‌شده که پیش ازپیوستن به تم Threads در سال 2023، با گزارش‌کردن ویژگی‌های معرفی‌نشده اپلیکیشن‌ها شناخته می‌شد.

«دیو آرنولد»، سخنگوی متا بیانیه زیر را در رابطه با کارمندان اخراج‌شده خود به The Verge ارسال کرده است: «چند تیم متا در حال تغییراتی هستند تا اطیمنان داشته باشیم که منابع آن‌ها با اهداف استراتژیک بلند‌مدت آن‌ها هماهنگی دارد. این تغییرات شامل انتقال برخی از تیم‌ها به مکان‌های دیگر، و انتقال برخی از کارمندان به نقش‌های دیگر می‌شود. در این شرایط و زمانی که یک نقش حذف می‌شود، ما سخت تلاش می‌کنیم تا فرصت‌های دیگری را برای کارمندان تحت‌تاثیر قرارگرفته پیدا کنیم.»

غول فناوری پیش از این نیز در سال جاری کارمندان دیگری را اخراج کرده بود. در اوایل سال جاری، برخی از کارمندان واحد Reality Labs که مسئول توسعه پروژه‌های واقعیت ترکیبی و متاورس است، کار خود را از دست داده بودند. این شرکت اولین‌بار در سال 2022 11 هزار کارمند خود را اخراج کرد. در آن زمان «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، خودش را به دلیل خوش بین بودن نسبت به رشد آینده شرکت، مقصر این اخراج‌ها اعلام کرد.

پس از آن نیز 10 هزار کارمند متا به‌عنوان بخشی از استراتژی «سال کارآمد» زاکربرگ در سال 2023 اخراج شدند.

منبع :

دیجیاتو

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!