فانی لند‌

طرز تهیه نان کروسان شکلاتی + فوت و فن

برخی نان را با ترکیب چند ماده غذایی در کیف مدرسه دانش‌آموزان خود قرار می‌دهند. درحالی‌که می‌توان نان‌های خوشمزه و جذابی را در خانه تهیه کرد و به تنهایی جزو میان وعده مدرسه گذاشت.

نان کروسان شکلاتی

آماده‌سازی‌:۴۰دقیقه

پخت:۲۰دقیقه

مواد لازم:

تخم‌مرغ: یک عدد

شیر ولرم: دو سوم پیمانه

آرد سفید قنادی: ۲ پیمانه

پودر خمیرمایه: یک و یک‌دوم قاشق چای‌خوری

شکر: یک چهارم پیمانه

کره: ۲۰گرم

نمک: یک‌دوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای قسمت میانی کروسان

کره نرم: ۱۰۰گرم

– شکلات چیپسی یا تخته‌ای: به میزان لازم

– زرده تخم‌مرغ: یک عدد

طرز تهیه

۱. خمیرمایه، آب ولرم و یک قاشق غذاخوری شکر را داخل کاسه‌ای بریزید، مخلوط کنید و ۵ تا ۱۰دقیقه به آن فرصت دهید تا خمیرمایه به عمل‌ آید. سپس باقیمانده شکر، نمک، شیر و ۵۰گرم از کره را داخل قابلمه‌ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود. سپس داخل یک کاسه‌ بریزید و آرد را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید سپس خمیرمایه را هم اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرمی به‌دست بیاید.

۲. خمیر را ۵دقیقه ورز دهید. سپس به شکل توپ درآورید و داخل کاسه‌ای چرب‌شده بگذارید تا استراحت کند.

۳. ۱۰۰گرم کره باقیمانده را روی کاغذ روغنی یا فویل به ضخامت یک سانتی‌متر پهن کنید و داخل فریزر قرار دهید تا سرد و سفت شود.

۴. روی میز خمیر را پهن کنید، آرد بپاشید و خمیر را با وردنه پهن کنید. سپس کره سرد را در مرکز خمیر قرار دهید. لبه‌های خمیر را روی هم بیاورید و به هم بچسبانید تا کره مخفی شود. سپس خمیر را چند تا بزنید و روی هم بیاورید تا اندازه‌اش یک چهارم شود.

۵. خمیر را ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید، سپس بیرون بیاورید و صاف کنید و دوباره در یخچال بگذارید. پس از استراحت نهایی خمیر را نازک پهن کنید و به شکل مثلث برش زده، سپس مقداری شکلات چیپسی در وسط خمیر بریزید و رول کنید.

۶. خمیرهای آماده شده را داخل سینی فر با فاصله قرار دهید و ۲ساعت داخل فر خاموش بگذارید تا استراحت کند.

۷. زرده تخم‌مرغ را با کمی شیر یا آب رقیق کنید و روی خمیرها بزنید. سپس ۱۵ تا ۲۰دقیقه داخل فر از قبل آماده‌شده با دمای ۲۰۰درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا پخته شود.

نکته: برای داخل کروسان می‌توان از کشمش یا گردو هم استفاده کرد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!