فانی لند‌

رقابت قدرت کنسول‌ها به وضع ثابت رسیده است

شاون لیدن، مدیر اجرایی سابق پلی استیشن می‌گوید رقابت قدرت کنسول‌های بازی به وضع ثابت رسیده است و اکثر مصرف‌کنندگان علاقه‌ای به دستگاه‌های کمی قدرتمندتر ندارند.

لیدن که در طول ۳۰ سال فعالیت خود در سونی به عنوان مدیرعامل SIE آمریکا و رئیس استودیوهای جهانی خدمت کرده است، اخیرا مصاحبه‌ای با VGC در Gamescom Asia داشت. وقتی از او پرسیده شد که با توجه به افزایش هزینه‌های توسعه، آیا ساخت کنسول‌های کمی قدرتمندتر می‌تواند در آینده به طور پایدار ادامه یابد یا خیر، او پاسخ داد:

ما این کارها را به این شکل به مدت ۳۰ سال انجام داده‌ایم، هر نسل هزینه‌ها افزایش یافت و با آن هماهنگ شدیم. اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نمی‌توانیم به کارهایی که قبلا انجام می‌دادیم ادامه دهیم.

لیدن افزود که او معتقد است برای اینکه بازار کنسول‌ها سالم بماند، باید به مخاطبان گسترده‌تر دسترسی پیدا کنند و مصرف‌کنندگانی که قبلا بازیکن نبودند جذب شوند. او گفت:

زمان آن رسیده که یک هارد ریست در مدل کسب و کار انجام دهیم، هارد ریست در مورد اینکه بازی ویدیویی چیست. موضوع ۸۰ ساعت نیست، موضوع ۹۰ ساعت نیست، یک دسته‌بندی کاملا متفاوت است.

وقتی از او درباره سخت‌افزار کنسول‌های آینده پرسیده شد، لیدن گفت که معتقد است افزایش قدرت به تنهایی برای اکثر بازیکنان جذاب نخواهد بود. او گفت:

دیگر به وضع ثابت رسیده است. ما در مرحله‌ای از توسعه سخت‌افزار هستیم که آن را «فقط سگ‌ها می‌توانند تفاوت را بشنوند» می‌نامم.

اگر در حال بازی هستید و نور خورشید از پنجره به تلویزیون شما بتابد، هیچ رهگیری پرتویی نمی‌بینید. باید بسیار بهینه باشد… شما باید یک مانیتور 8K در یک اتاق تاریک داشته باشید تا این چیزها را ببینید. ما بر سر ترافلاپس‌ها می‌جنگیم و نباید در این موقعیت باشیم. باید بر سر محتوا رقابت کنیم.

سونی ماه آینده پلی‌استیشن ۵ پرو را منتشر خواهد کرد. این کنسول یک GPU بزرگ‌تر، رهگیری پرتو پیشرفته و آپسکیلینگ مبتنی بر هوش مصنوعی برای عناوین جدید و موجود دارد. ارتقاء میان‌نسلی ۷۰۰ دلار یا ۸۰۰ یورو هزینه خواهد داشت.

نسخه ویژه ۳۰ سالگی این کنسول چندی پیش در سایت‌ها بلافاصله به فروش رفت، اما خود پلی استیشن ۵ در حال حاضر در اکثر خرده‌فروشی‌ها به راحتی در دسترس قرار دارد. لیدن نتیجه‌گیری کرد: «این رقابت تقریبا به پایان رسیده است و می‌دانید چه کسی برنده شد؟ AMD».

چند روز پیش رئیس سابق پلی استیشن به انتقادات از بازی Ghost of Yotei واکنش نشان داد. پاسخ محکم و روشن شاون لیدن به این افراد گفت که گوست آو یوتی یک بازی است و اگر خوشتان نمی‌آید، آن را نخرید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!