فانی لند‌

اسرائیل جسد یحیی سنوار را ربوده است؟

یکی از افراد کشته شده بسیار شبیه به یحیی سنوار است، اما تایید قطعی تا مشخص شدن نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای کشته‌شدگان امکان پذیر نیست.

به گزارش تجارت نیوز،

ارتش اسرائیل طی بیانیه‌ای از کشته شدن سه شبه‌نظامی حماس در عملیات این ارتش در غزه خبر داد و اعلام کرد که آژانس امنیت اسرائیل (شین‌بت) در حال بررسی این احتمال است که یکی از این شبه‌نظامیان یحیی سنوار، رهبر حماس باشد.

ارتش اسرائیل افزود که در این مرحله تایید این ادعا امکان پذیر نیست. بنابر اعلام ارتش اسرائیل، در ساختمان محل کشته شدن این شبه‌نظامیان هیچ نشانی از حضور گروگان‌های حماس مشاهده نشد.

بنابر اعلام کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، یکی از شبه‌نظامیان کشته شده بسیار شبیه به یحیی سنوار است، اما تایید قطعی تا مشخص شدن نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای کشته‌شدگان امکان پذیر نیست.

اسرائیل او را طراح اصلی حملات هفتم اکتبر ۲۰۲۳ حماس به اسرائیل می‌داند و گفته می‌شود که او پس از آغاز حملات اسرائیل به غزه در تونل‌های این منطقه پنهانرائیل، یکی از شبه‌نظامیان کشته شده بسیار شبیه به یحیی سنوار است، اما تایید قطعی تا مشخص شدن نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای کشته‌شدگان امکان پذیر نیست.

به گزارش جروزالم پست به نقل از منابع امنیتی، احتمال کشته شدن یحیی سنوار بسیار بالاست. گزارش‌های تایید نشده همچنین حاکی از انتقال جسد سنوار به اورشلیم (بیت المقدس) است.

البته این نخستین بار نیست که مقامات اسرائیلی از احتمال کشته شدن رهبر حماس سخن می‌گویند. رسانه‌های اسرائیلی نزدیک یک ماه پیش گزارش دادند که مقام‌های این کشور در حال تحقیق در مورد احتمال کشته شدن یحیی سنوار، رئیس جدید دفتر سیاسی حماس در حملات هوایی به نوار غزه هستند.

منبع :

یورونیوز

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!