فانی لند‌

۱۰ انیمه‌‌ برتر با جذاب‌ترین صحنه‌های اکشن


انیمه‌ هایی با مهیج‌ترین صحنه‌های اکشن‌

انیمه‌ همواره به داشتن زیباترین و مهیج‌ترین صحنه‌های اکشن معروف است، صحنه‌هایی که با انیمیشن‌های هنرمندانه، به گیراترین شکل ممکن به تصویر کشیده می‌شوند. صحنه‌های اکشن انیمه‌ها، هیچگاه از کیفیت نمی‌افتند، و این به خاطر شور و علاقه‌ی زیادی است که سازندگان انیمه هر ساله در آثار خود برای طراوت و بداعت صحنه‌های اکشن به کار می‌بندند. محبوب‌ترین ژانر انیمه شونن است، سبکی پر از صحنه‌های اکشن جذاب و خیره‌کننده، به حدی که حتی فراتر از چیزی که هواداران انتظارش را می‌کشیدند، ظاهر می‌شوند.

فرقی نمی‌کند در مورد انیمه‌ای کلاسیک شبیه به فرنچایز Dragon Ball صحبت کنیم یا انیمه جدیدی شبیه به Jujutsu Kaisen، سکانس‌های اکشن، همیشه قوی‌ترین و مهم‌ترین جنبه‌ی این انیمه‌ها بودند و هستند. به همین خاطر بر آن شدیم تا لیستی از انیمه‌هایی تهیه کنیم که صحنه‌های اکشن، جزو برجسته‌ترین و پراهمیت‌ترین المان‌های آن انیمه به شمار می‌روند. در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

10. My Hero Academia

My Hero Academia اثری پر زرق و برق و یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های نسل جدید است. با این که بعضی‌ها معتقدند به انیمه بیشتر از لیاقتش توجه شده، اما همان‌ها قبول دارند که صحنه‌های اکشن این انیمه، بدون شک جزو بهترین اکشن‌ تاریخ انیمه‌هاست. مخصوصاً وقتی که دکو(Deku) کنترل بیشتری روی نیروی خود  One For All به دست می‌آورد، صحنه‌های اکشن انیمه جهشی باورنکردنی پیدا می‌کنند.

برای کسایی که نمی‌دانند، انیمه My Hero Academia پر از شخصیت‌های قدرتمند است. نیروهای متنوع و متفاوت در تمام Class 1-A و گروه  League of Villains این امکان را به وجود آورده که درگیری‌ها و نبردهای انیمه، جزو مهیج‌ترین‌ها سناریوهای اکشن دنیای انیمه باشد. گستردگی دنیا و شخصیت‌های انیمه My Hero Academia باعث شده که صحنه‌های اکشن آن، به ورطه‌ی تکرار نیافتد.

9. Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba

استایل هنری و انیمیشن‌های انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba فوق‌العاده زیباست. همین جلوه‌های بصری خیره‌کننده و رنگ‌پردازی‌های زیبا، باعث شده سکانس‌های مبارزات در Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba به تجربه‌ی بسیار لذت‌بخشی برای مخاطب تبدیل شود. نبردهای انیمه چنان خونین و مرگبار هستند که در بالاترین شدت ممکن مخاطبین را درگیر خود می‌کند.

تانجیرو و دوستانش قهرمانان خارق‌العاده‌ای هستند. شیطان‌کش جوان، همواره ۱۱۰% توان خود را در نبردها می‌گذارد و آن‌‌ها را بسیار هیجان‌انگیزتر می‌کند. سختی‌ها و تعهد شخصیت‌ها برای هر نبرد، به همراه صحنه‌های خشن سریال که انیمه از نمایش آن‌ها هیچ کوتاهی نمی‌کند، یکی از بهترین صحنه‌های اکشن را در دنیای انیمه‌ها می‌سازد. حرکات شمشیرزنی شخصیت‌ها چنان خوب است که Demon Slayer را لایق حضور در این لیست می‌کند.

8. Dragon Ball Z

Dragon Ball Z جزو نمادین‌ترین انیمه‌های شونن تاریخ است. این انیمه توسط آکیرا توریاما خلق شده و به خاطر جلوه‌های بصری فوق‌العاده و هیجان مبارزاتش در بین اهالی انیمه بسیار معروف است، صحنه‌های اکشن که گاهی طول آن‌ها به درازای چند اپیزود می‌رسد. گوکو برای مبارزه با حریف‌های قدرتمندتر، مجبور است که خود را همواره قوی‌تر کند، برای همین هر نبرد در دنیای Dragon Ball، سطح خود را نسبت به قبلی ارتقا می‌دهد.

در انیمه Dragon Ball هر مبارزه به اندازه‌ی خود داستان اصلی و چه بسا بیشتر، اهمیت دارد. همواره قابلیت‌های جدید و فرم‌های تازه معرفی می‌شود تا هر نبرد حس تازه‌ای داشته باشد و در ورطه‌ی تکراری بودن نیافتد. به علت نبردهای زیادی که در این انیمه اتفاق میافتد، این موضوع همواره باعث می‌شود تا تجربه‌ی بیننده از سریال در طول زمان بهبود یابد.

7. Bleach

انیمه Bleach یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ است. این انیمه‌ی طولانی، شامل ۳۸۶ اپیزود و بهترین صحنه‌های اکشن دنیای انیمه است. ایچیگو کوروساکی به مبارزه با ارواح شیطانی می‌رود تا از انسان‌ها در مقابل آن‌ها محافظت کند و البته بتواند آن‌ها را در زندگی پس از مرگ هدایت کند. داستان این انیمه چنان به مذاق هواداران خوش آمد که این اثر را به یکی از سرگرمی‌های اصلی دهه‌ی ۲۰۰۰ تبدیل کرد.

چیزی که سکانس‌های اکشن Bleach را منحصر به فرد می‌کند، سیستم جادوی آن است. البته انیمیشن‌های انیمه، رنگ و بوی همان دهه‌ی ۲۰۰۰ را دارد، اما این موضوع واقعاً آن‌قدرها اهمیت ندارد. سرعت بالای مبارزات انیمه Bleach آن‌ها را بسیار هیجان انگیز می‌کند به طوری که می‌تواند ضربان قلب بیننده در هنگام تماشا بالا ببرد. هر ضربه در این انیمه، از تکنیک دقیقی بهره می‌برد برای همین ببینده می‌تواند شدت و حدت ضربه را کاملاً حس کند. البته هیچوقت سرعت بالای مبارزات باعث نمی‌شود تا روند اتفاقات از دست‌تان در برود و گیج شوید.

6. Attack on Titan

Attack on Titan  یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های نسل جدید است و دلایل خوبی هم برای محبوبیتش دارد. تلفیق سلاح‌های منحصر به فرد انسان‌ها و سبک مبارزات تایتان‌ها سکانس‌های اکشن Attack on Titan را تا نهایت حد درجه جذابیت و هیجان، بالا می‌برد. انیمشین‌های استدیوهای Wit Studio و سپس MAPPA آن قدر خوب و جریان اکشن‌ آن قدر روان و قوی هستند که بیننده را همچون موجی با خود همراه می‌کنند.

خون و خون‌ریزی که تقریباً در هر اپیزود Attack on Titan وجود دارد به تنش و شدت مبارزات انیمه می‌افزاید. یکی از دلایل محبوبیت سکانس‌های اکشن، درگیری‌های نزدیک و استفاده دقیق از ابزارها است. با این که دشمن‌ها تایتان‌های بزرگ هستند، اما هیچ جادویی برای شکست آن‌ها وجود ندارد، به همین علت هر نیروی جوخه، باید تمام انرژی و هوش و توان خود را برای از پا در آوردن یک تایتان به کار بندد. تقریباً تمام مبارزات Attack on Titan درگیرکننده هستند و به انیمه نه تنها برای یک بار، بلکه بارها ارزش تماشا می‌دهد.

5. Hunter x Hunter

دیدن انیمه Hunter x Hunter، تجربه‌ی بسیار سرگرم‌کننده‌ای است. حتی یک صحنه‌ی اکشن هم وجود ندارد که جذاب و دلربا نباشد. داستان زیبای این انیمه باعث شده تا در سرتاسر دنیا مخاطبین درگیر انیمه و همراه با سرنوشت شخصیت‌های داستان شوند. انیمه Hunter x Hunter به خاطر پایان‌بندی فوق‌العاده‌اش معروف است و البته شامل بهترین سکانس‌های اکشن دنیای انیمه می‌شود.

تلفیق نویسندگی جذاب سریال و انیمشن‌های خارق‌العاده، تجربه‌ای لذت‌بخش از تماشای Hunter x Hunter رقم می‌زند. سرعت صحنه‌های اکشن بسیار کار شده هستند و به خوبی اهمیت ضربه‌های به هدف خورده و نخورده را نشان می‌دهد، به همین خاطر تمام حواس مخاطب را درگیر خود می‌کند تا تمرکزش را به نحوه‌ی حملات و ضربه‌ها معطوف کند. وقتی که گون(شخصیت اصلی داستان) ضربه‌ای می‌زند یا می‌خورد، کاملاً آن ضربه توسط بیننده حس می‌شود. علاوه بر این، مخاطبین به علت جذابیت زیاد شخصیت اصلی داستان، چاره‌ای جز دوست‌داشتنش ندارند، همین هم باعث شده تا انیمه Hunter x Hunter از محبوبیت زیادی در دنیای انیمه‌ها برخوردار باشد.

4. Solo Leveling

با این که انیمه Solo Leveling تازه همین امسال آمده، لیاقت آن را دارد در لیست انیمه‌ها با بهترین اکشن قرار گیرد. این انیمه بر اساس یک وبتون (نسخه‌ی دیجیتال مانهوا) ساخته شده و در مورد شخصی به نام سونگ جینوو است که باید خود را از ضعیف‌ترین شکارچی، به قوی‌ترین تبدیل کند تا بتواند با خطراتی که مداوماً دنیایش را تهدید می‌کند، مبارزه کند. انیمه توسط استدیو A-1 Pictures ساخته شده و از انیمیشن‌های خارق‌العاده‌ای بهره می‌برد.

همانند شخصیت اصلی داستان، حساب خاصی روی انیمه هم باز نمی‌شد تا این که پس از عرضه شدن، همگی را غافلگیر کرد و توانست مخاطبان زیادی را جذب کند. خیلی‌ها این انیمه را آن‌قدرها جدی نمی‌گرفتند، اما رفته رفته همگی متوجه شدند که این انیمه، چیزهای زیادی برای ارائه دارد مخصوصاً وقتی که سانگ جینوو وارد نبرد با مار آبی می‌شود، چون دقیقاً آن جاست که اکشن سریال شروع به نمایش تمام حد خود می‌کند. از آن لحظه به بعد، انیمه Solo Leveling کیفیت خود را تا انتها بالا نگه می‌دارد.

3. One Punch Man

دیگر همه می‌دانند که حتی خارج از دنیای انیمه هم، One Punch Man یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ را دارد. داستان انیمه در مورد قهرمانی است که می‌تواند تنها با یک مشت هر کسی را از پای در آورد. وقتی قهرمان انیمه چنین شخصی است، خیلی سخت است که بتوان از آن صحنه‌های اکشن قابل ملاحظه‌ای در آورد، اما به لطف شخصیت‌های همراه One Punch Man و نویسندگی عالی، این انیمه پر از صحنه‌های اکشن جذاب است.

انیمیشن‌های زیبا که با تمی از پوچی همراه شده، تنها چیزی نیست که صحنه‌های اکشن One Punch Man را به برجسته‌ترین المان انیمه تبدیل می‌کند. تکنیک‌های مبارزه بسیار کارشده، با مهارت و جذاب هستند به طوری که تحسین مخاطب را برای هر حرکت و ضربه به همراه دارد. با تمامی اوصاف، One Punch Man گزینه‌ای بسیار عالی برای کسانی که می‌خواهند وارد دنیای انیمه‌ها شوند، و دلیل عامه‌پسند بودنش به صحنه‌های اکشن آن برمی‌گردد.

2. Naruto: Shippuden

جزو یکی از سه انیمه‌ی بزرگ تاریخ بودن، جایگاهی نیست که به آسانی به دست آید، برای به دست آوردن چنین جایگاهی باید ثابت کنید که لیاقتش را دارید، و اگر قرار است اثری با لیاقت کامل جزو این لیست شود، بدون شک ناروتو است. دنباله‌ی ناروتو، یعنی Naruto: Shippuden، محبوب‌ترین بخش این فرنچایز است. این انیمه در طی ۱۰ سال و ۵۰۱ اپیزود پخش شد و شامل صحنه‌های نبرد عظیمی می‌شود که به زیبایی هر چه تمام‌تر در قالب انیمیشن در آمده است.

هیچ چیز شبیه به دیدن تکنیک‌های نینجا لذت بخش نیست و ناروتو این را به کارشده‌ترین شکل ممکن ارائه می‌دهد. سرعت اکشن انیمه بالاست و از دقت و قطعیت بالایی بهره می‌برد . این انیمه شامل مبارزات نزدیک هنرمندانه‌ای می‌شود که هنوزم که هنوزه هوادران به سراغ آن‌ها برمی‌گردند تا کامی دوباره از آن بگیرند، چون نظیر آن را نمی‌توان در جای دیگری پیدا کرد. اگر یک انیمه قرار است مهیج‌ترین و تنش‌زاترین صحنه‌های اکشن تن به تن را داشته باشد، بدون شک آن Naruto: Shippuden است.

1. One Piece

در مورد انیمه One Piece همیشه بالاست . آیا این انیمه واقعا بهترین انیمه‌ی تاریخ است یا صرفاً در مورد آن گزافه‌گویی و بیشتر از چیزی که باید، به آن توجه شده است؟ هر کس می‌تواند نظری در این مورد داشته باشد، اما هر دو گروه، بدون شک بر سر این موضوع همگرا هستند که صحنه‌های اکشن One Piece رو دست ندارد. استدیو Toei Animation تمام توانش را در خلق صحنه‌های زیبا و خیره‌کننده‌ی اکشن انیمه One Piece به کار بسته است. وقتی که صحنه‌های نبرد از راه می‌رسند، انگار جادو به انیمه تزریق می‌شود.

هر زمان لوفی یا هر شخصی از گروه  Straw Hat Crew وارد نبرد با کسی شود، اینترنت با فریم‌های شاهکار مبارزات انیمه منفجر می‌شود. این یکی از بزرگترین دستاوردهای One Piece است که دیگر نه فقط در دنیای انیمه، بلکه در دنیای مولتی‌مدیا هم شهرتی جهانی و یکپارچه دارد. آخرین مثال از این صحنه‌ها، وقتی است که لوفی Gear Five خود را فعال می‌کند و لحظاتی را رقم می‌زند که بدون شک جزو بهترین انیمیشن‌های خلق شده در ۵ سال اخیر است. وقتی که شهرت و محبوبیت One Piece کاملا فرامرزی شده، استدیو Toei همواره تمام هنر و انرژی خود را به کار می‌بندد تا بتواند همپای سطح انتظارت هواداران پیش آید و حتی فراتر از انتظارات آن‌ها ظاهر شود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!