فانی لند‌

اوپو ColorOS 15 رسماً معرفی شد: جهش رو به جلو در روان بودن، هوش مصنوعی و تجربه کاربری

اوپو امروز در کنفرانس توسعه‌دهندگان OPPO 2024، از نسخه جدید رابط کاربری اختصاصی خود با نام ColorOS 15 براساس اندروید 15 که به‌طور انحصاری برای بازار چین است، رونمایی کرد.

ویژگی‌های اوپو ColorOS 15

اوپو ColorOS 15 را به‌عنوان رابط کاربری «فوق‌العاده سبک و راحت» توصیف می‌کند و بر زبان طراحی جدیدی تأکید دارد که نور و سایه طبیعی را به‌نمایش می‌گذارد. هدف این طراحی بازتاب بیان شخصی و بهبود تجربه کاربری در طول زمان است.

انیمیشن‌های فوق‌العاده روان در صنعت: ColorOS 15 قابلیت Parallel Animation را ارائه کرده است که امکان کار همزمان چندین پنجره را فراهم می‌کند. اوپو زمان‌های پاسخ سریع را با کشیدن انگشت برجسته کرده و تجربه کاربری روان را تضمین می‌کند.

جلوه‌های حرکتی پیشرفته: جلوه‌های حرکتی ظریف در سرتاسر سیستم یکپارچه شده‌اند و تجربه ثابتی را در برنامه‌های توسعه‌یافته OPPO و برنامه‌های شخص‌ثالث ارائه می‌دهند.

مشکلات عملکردی صفر: ColorOS 15 یک تجربه کاربری یکپارچه را هدف قرار می‌دهد و ادعا می‌کند که مشکلات رایجی مانند لگ، کند شدن، افت فریم، تأخیر و قطع ارتباط لمسی در این نسخه وجود ندارد.

عملکرد بازی و تماس ویدیویی: کاربران می‌توانند از نرخ فریم بالا برای بازی و تماس‌های ویدیویی با میانگین 116.7 فریم‌برثانیه لذت ببرند. اوپو همچنین بهبود متوسط ​​سرعت نصب برنامه را 26 درصد و سرعت بارگذاری اولیه 50 درصد بیشتر برای برنامه‌های شخص ثالث را گزارش می‌دهد.

Dual Engine Power

Aurora Engine: این معماری جدید از یک پاسخ سریالی سنتی به یک روش پاسخ موازی تغییر می‌یابد که منجر به بهبود 18 درصدی سرعت پاسخ کنترل و افزایش 40 درصدی در پایداری کنترل می‌شود.

Tidal Engine: این راه‌حل عملکرد در سطح تراشه، تخصیص حافظه پنهان پویا را بهبود می‌بخشد و پشته الگوریتم نرم‌افزاری اندروید را بازسازی می‌کند که به شتاب دستورالعمل سه برابر کارآمدتر، با افزایش 22.12 درصدی عملکرد رمزگشایی چندرسانه‌ای و کاهش 12 دقیقه‌ای زمان فشرده‌سازی فایل‌ها، دست می‌یابد.

Dual Engine Power

دستیار Super Xiaobu

ColorOS 15 دستیار Super Xiaobu را معرفی می‌کند و قابلیت‌های تعاملی پیشرفته در سطح سیستم را ارائه می‌دهد:

دستیار Super Xiaobu

 پرس و جوی صفحه با یک کلیک: کاربران می‌توانند هر سؤالی را بدون زحمت بپرسند.

 پرسش و پاسخ تشخیص صفحه: به‌راحتی پست‌ها و اخبار را با یک کلیک مرور کنید.

 سؤال دایره‌ای: کاربران می‌توانند محتوای موردعلاقه را برای دریافت پاسخ‌های مناسب برجسته کنند.

 پرسش و پاسخ عکس: این ویژگی به‌عنوان یک دایره‌المعارف عمل می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا اطلاعات را بدون زحمت جمع‌آوری کنند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی در ColorOS 15

دستیار تصویر هوش مصنوعی: AI Image Assistant عکس‌ها را با قابلیت‌های پیشرفته تبدیل می‌کند، ازجمله:

 پیکسل‌های AI Ultra HD: به کاربران امکان می‌دهد بدون از دست دادن وضوح یا جزئیات، تصاویر را بزرگ‌نمایی کنند و یک عکس برش‌شده با وضوح ۱۰۰×۱۰۰ را تنها در یک ثانیه به کیفیت ۴K افزایش دهند.

 AI Anti-Smear: کاربران می‌توانند با یک ضربه ساده وضوح را به سوژه‌های پرتره یا عکس‌های حیوانات خانگی بازگردانند و به‌طور مؤثر نور، سایه، رنگ و جزئیات صورت را ارتقا دهند.

 AI De-glare: انعکاس سطوح شیشه‌ای را در عکس‌ها حذف می‌کند و اطمینان می‌دهد که تصاویر ثبت‌شده از پنجره‌ها، شفاف و بدون هیچ‌گونه خط‌وخشی به‌نظر می‌رسند.

 AI Pedestrian Removal: به‌طور خودکار عابران پیاده را در عکس‌ها شناسایی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد با یک کلیک آن‌ها را حذف کنند تا ترکیب‌بندی عکس نهایی را بهبود ببخشند.

ویژگی‌های دستیار هوش مصنوعی

ColorOS 15 شامل ابزارهایی است که برای افزایش بهره‌وری طراحی شده‌اند:

 خلاصه AI Voice: اطلاعات مهم تماس‌های صوتی یا تصویری را با یک کلیک خلاصه می‌کند.

 مدیریت اسناد هوش مصنوعی: مدیریت اسناد را در قالب‌های مختلف ساده کرده و امکان تبدیل و ترجمه سریع را فراهم می‌کند.

 یادداشت‌های هوش مصنوعی: یادداشت‌برداری و قالب‌بندی سریع ایده‌های ضبط‌شده را تسهیل می‌کند.

AI Help Writing: تصاویر را براساس محتوای عکس ایجاد می‌کند.

اوپو ColorOS 15

برنامه جدید OPPO Documents

ColorOS 15 یک ابزار جامع مدیریت اسناد هوش مصنوعی را با عملکردهای کلیدی معرفی می‌کند:

 خواندن انعطاف‌پذیر: از تبدیل بین فرمت‌هایی مانند PDF ،Word و Apple suite پشتیبانی می‌کند.

 نوشتن خلاق: ابزار حروف‌چینی و ویژگی‌های ویرایش را ارائه می‌دهد.

 خلاصه‌سازی سریع: اسناد طولانی را در چند ثانیه خلاصه می‌کند.

 جستجوی پیشرفته: قابلیت‌های جستجوی تقویت‌شده با هوش مصنوعی، امکان بازیابی آسان اسناد را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های امنیتی و حریم خصوصی

AI Private Computing Cloud از فناوری Trusted Execution Environment (TEE) برای پردازش ایمن داده‌های خصوصی استفاده می‌کند و از حریم خصوصی کاربر در طول کارهای پیچیده محافظت می‌کند. اوپو در این زمینه گواهینامه‌های صنعتی را برای اقدامات خود دریافت کرده است.

End-Cloud Collaboration با امکان دسترسی و درعین‌حال نامرئی نگه‌داشتن اطلاعات حساس و امنیت داده‌ها را تضمین می‌کند. هوش مصنوعی در این بخش گواهینامه امنیتی +CCRC 4 را به‌دست آورده است و تضمین می‌کند که عملیات داده در یک محیط محلی امن باقی بماند.

ویژگی‌های طراحی ColorOS 15

ColorOS 15 دارای یک زبان بصری بازطراحی شده است که نور و سایه طبیعی را در خود جای داده است که توسط موتور Aurora برای رندر گرافیکی بهبودیافته تقویت شده است. این به‌روزرسانی چندین پیشرفت بصری ارائه می‌دهد، ازجمله:

 نقشه‌برداری طبیعی: تفسیر بافت را ازطریق نور و سایه طبیعی برای یک تجربه بصری جذاب ارائه می‌دهد.

 سلسله‌مراتب فضایی: جلوه‌های پیشرفته‌ای را برای رابط کاربری واقعی و راحت ارائه می‌دهد.

 انیمیشن‌های تفصیلی: کاربران را با انیمیشن‌های نور و سایه پویا در طول تعامل درگیر می‌کند.

 تم‌های الهام‌بخش جدید: گزینه‌های شخصی‌سازی اصلاح‌شده شامل جلوه‌های عمق میدان واقعی و تم قابل‌تنظیم برای بیانات شخصی است.

ویژگی‌های بیشتر در ColorOS 15

ColorOS 15 چندین ویژگی را با هدف افزایش تجربه کاربری معرفی می‌کند:

OPPO Mutual Transfer و OPPO Share: برنامه اتصال +O انتقال یکپارچه فایل بین دستگاه‌های OPPO و iPhone را امکان‌پذیر می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد را تنها در هشت ثانیه بین دو گوشی منتقل کنند.

 مولتی‌تسکینگ پیشرفته: کاربران می‌توانند صفحه‌نمایش را بین دو برنامه برای یک تجربه پانوراما تقسیم کنند و از یک سیستم پنجره شناور آزاد قدرتمند برای نمایش تمام صفحه و عملیات مبتنی‌بر اشاره استفاده کنند.

 Direct Fluid Cloud: ویژگی Fluid Cloud اکنون از سناریوهای جدید پشتیبانی می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی اطلاعات را بدون جابجایی برنامه‌ها سوایپ کنند.

 ویرایش آلبوم: کاربران می‌توانند ویرایش سراسری برگشت‌پذیر را روی آلبوم‌های عکس انجام دهند، تنظیمات پارامترها و بازیابی آسان ویرایش‌های قبلی را ممکن می‌سازند.

پیشنهادات Xiaobu: این ویژگی براساس سناریوهای مختلف، مانند برنامه‌های سفر و راه‌اندازی تلفن، توصیه‌های هوشمندانه‌ای را ارائه می‌دهد.

 بهبودهای عکس زنده: فناوری جدید EIS (لرزشگیر تصویر الکترونیکی) از مدل‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد عکس‌های زنده را ضبط، پخش و تبدیل به GIF یا ویدیو کنند.

 مراکز اعلان و کنترل مستقل: این مراکز اکنون نمایشگرهای بزرگتری برای اعلان‌ها و گزینه‌های کنترل سریع‌تری برای دسترسی پیشرفته دارند.

 پنجره شناور هوشمند: ژست‌های حرکتی جدید کاربران را قادر می‌سازد تا پنجره‌های شناور را به‌طور مؤثر مدیریت کنند، ازجمله کشیدن انگشت برای بستن یا به حداکثر رساندن تمام صفحه.

بهبود حریم خصوصی

Smart Clipboard Protection: این ویژگی دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خصوصی موجود در کلیپ‌بورد را شناسایی کرده و از آن جلوگیری می‌کند.

 کنترل مجوز تقویم: برنامه‌ها اکنون می‌توانند رویدادها را بدون خواندن کل تقویم ایجاد کنند.

 حذف خودکار کد تأیید پیامک: کدهای تأیید قدیمی‌تر از هفت روز به‌طور خودکار حذف می‌شوند و صندوق ورودی پیامک‌ها را خلوت نگه می‌دارد.

 ویرایش برگشت‌پذیر آلبوم‌های عکس: سیستم، تاریخچه‌ای از ویرایش‌ها را حفظ می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تصاویر اصلی را بازیابی کنند یا تغییرات ثانویه ایجاد کنند.

زمان در دسترس بودن و انتشار

ColorOS 15 از نوامبر 2024 در چین عرضه می‌شود و دستگاه‌های زیر این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند:

زمان انتشار اوپو ColorOS 15

انتظار می‌رود در هفته‌های آینده جزئیاتی در مورد انتشار جهانی ColorOS 15 ارائه شود.

بفرست برای دوستات

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!