فانی لند‌

انتصاب اولین فرماندار زن تاریخ کردستان / سودابه ضرغام نژاد اولین فرماندار زن کردستان کیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، بعد از روی کارآمدن هر دولتی؛ تغییراتی در بدنه مدیریتی در سطح کشور، استان و شهرستان ایجاد می شود، این رویه اگرچه موافقان و مخالفانی دارد ولی آنچه مهم است ضرورت تغییر در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌های تعیین شده به منظور رسیدن به وضعیت بهتر از گذشته است.

شعار دولت چهاردهم «وفاق ملی» تاکنون در بخش انتصاب مدیران، به گفته صاحب نظران و فعالان سیاسی بخوبی اجرایی شده است و این دولت با معرفی «آرش زره‌تن لهونی» از نیروهای کُرد و اهل سنت به عنوان استاندار کردستان و انتخاب چند تن از نیروهای بومی و شایسته این استان در پست‌های معاونین وزرای جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نیرو، «الوعده وفا» را به منصه ظهور رساند.

وفای به عهد بی شک جلب اعتماد عمومی را به دنبال دارد؛ حال استاندار کردستان هم در امتداد رویه ایجاد شده در دولت وفاق ملی، با سپردن صندلی فرمانداری شهرستان دهگلان یکی از شهرستان هایی که اقتصادش بر کشاورزی می چرخد و از تولیدکنندگان مهم محصولاتی هم چون سیب زمینی، گندم و کلزا به شمار می رود؛ به یکی از بانوان کُرد، نشان داد رویکردش در این رابطه فارغ از جنسیت افراد و بر مبنای شایستگی و توانمندی آنها است.

آرش زره‌تن لهونی تاکنون در چندین جلسه اعلام کرده است بنای تغییر همه مدیران دستگاه های اجرایی استان را نداریم و هر کسی عملکرد مطلوبی داشته و توانسته رضایت مردم را جلب کند ابقا خواهد شد.

نخستین تغییر مدیریتی در کردستان از شهرستان دهگلان و با انتصاب بانویی برای نخستین بار در تاریخ مدیریتی این استان بعد از انقلاب اسلامی به عنوان فرماندار روی داد تا نویدبخش تغییرات امیدآفرین دیگری در استان باشد.

امروز در آیینی «سودابه ضرغام نژاد» به عنوان فرماندار شهرستان دهگلان معرفی شد او معاون برنامه ریزی فرمانداری سنندج و همچنین معاون اداره کل امور بانوان استانداری کردستان را در کارنامه دارد.

گمانه‌زنی های زیادی در ارتباط با تغییر مدیران و معاونت های استانداری و دستگاه های اجرایی استان در فضای مجازی داغ است ولی تا این لحظه به طور رسمی در این زمینه مطلبی اعلام نشده است اما براساس شنیده‌ها در روزهای آینده شاهد معرفی تعداد دیگری از مدیران جدید در استان خواهیم بود.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!