فانی لند‌

افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۷۲ درصد

به گزارش سلام نو به نقل از ایمنا، داده‌های بانک مرکزی از آخرین آمار نرخ سود بین بانکی در پایان هفته سوم مهر سال جاری، حاکی از افزایش ۰.۰۴ درصدی نرخ بهره بین بانکی در بیست‌وپنجم مهر است.

بر این اساس، نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته اول مهر از ۲۳.۷۴ به ۲۳.۷۳ درصد در پایان هفته دوم مهر، کاهش ۰.۰۵ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد در پایان هفته سوم مهر و با افزایش ۰.۰۴ درصدی به ۲۳.۷۲ درصد در پایان هفته چهارم مهر رسید.

مطابق آمارهای بانک مرکزی ماه گذشته، در پایان هفته سوم شهریور (بیست‌ویکم شهریور) نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۳ درصدی به ۲۳.۶۸ درصد رسید، با این حال در هفته پایانی شهریور، نرخ بهره بین بانکی با افزایش ۰.۰۲ درصدی از ۲۳.۶۸ به ۲۳.۷ جهش پیدا کرد و هفته ابتدایی مهر (چهارم مهر) به ۲۳.۷۴ درصد رسید که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از ابتدای سال جاری تا امروز بوده است.

پایان هفته گذشته حداقل نرخ توافق بازخرید یا عملیات ریپو بین بانکی، طبق روال سابق در محدوده ۲۳ درصد قرار داشت.

توافقنامه بازخرید یا عملیات ریپو بین بانکی، یک توافقی میان دو طرف (دو بانک) است، به‌نحوی که یک طرف اوراق بهادار خود را به قیمت مشخص، به طرف دیگر می‌فروشد؛ به عبارت دیگر پول قرض می‌کند و به‌طور هم‌زمان تعهد می‌کند که همان اوراق بهادار را به قیمت مشخص و در تاریخ مشخص، در آینده خریداری کند.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!