فانی لند‌

کدام استان‌‌ها در صدور پروانه ساختمانی کشور پیشتاز شدند؟

استان‌‌های فارس، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی را در زمستان سال گذشته به خود اختصاص دادند.

به گزارش تجارت نیوز،

استان‌‌های فارس، اصفهان، تهران، خراسان رضوی و خراسان جنوبی بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی را در زمستان سال گذشته به خود اختصاص دادند. در حالی که در این بازه زمانی ۳ ماهه بالغ بر ۵۱‌هزار و ۳۴۲ پروانه احداث ساختمان در کل کشور صادر شد؛ برابر ۶‌هزار و ۹۶۱ واحد مربوط به استان فارس، ۵‌هزار و ۵۷۵ واحد مربوط به استان اصفهان، ۴‌هزار و ۳۴۰ واحد مربوط به استان تهران، ۴‌هزار و ۳۱۱ واحد مربوط به خراسان رضوی و ۳‌هزار و ۲۴۴ واحد مربوط به خراسان جنوبی بود.

مرکز آمار ایران داده‌‌های بازنگری شده از اطلاعات پروانه‌‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری‌‌های کشور برای زمستان ۱۴۰۲ را منتشر کرد؛ مطابق این جدول در ۳ ماهه زمستان سال گذشته برابر ۵۲‌هزار و ۶۶۶ پروانه ساختمانی در کل کشور صادر شد که از این تعداد ۵۱‌هزار و ۳۴۲ واحد پروانه احداث ساختمان و‌ هزار و ۳۲۴ پروانه مربوط به افزایش بنا بود. این در حالی بود که در گزارش اولیه مرکز آمار از داده‌‌های پروانه ساختمانی کل کشور که در تابستان امسال منتشر شده بود تعداد کل پروانه‌‌های ساختمانی کشور برابر ۵۱‌هزار و ۲۳۹ مورد اعلام شد. میزان داده‌‌های اولیه اعلامی با میزان داده‌‌های بازنگری شده فاصله قابل قبول ‌هزار و ۴۲۷ واحدی دارد. 

منبع :

دنیای‌اقتصاد

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!