فانی لند‌

آموزش روش‌های خاموش کردن گوشی ایفون

خاموش کردن ایفون یکی از معضلات کاربرانی است که به تازگی یک گوشی آیفون خریداری کرده‌اند. برای حل این مشکل در این مقاله نحوه خاموش کردن ایفون های جدید را به شما یاد می‌دهیم.

طبیعتاً همه ترجیح می‌دهند گوشی خود را تمام روز روشن نگه دارند، اما گاهی اوقات پس از راه اندازی ایفون به خاموش کردن گوشی ایفون هم نیاز پیدا می‌کنند. در نسل‌های جدید روش خاموش کردن ایفون به سادگی قبل نیست. بسته به مدل آیفونی که دارید و نسخه iOSی که در حال اجرا است، راه‌های مختلفی برای انجام آن وجود دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

خاموش کردن گوشی ایفون از تنظیمات

<سازندگان گوشی در سالهای اخیر از شما می‌خواهند که با سه دکمه فیزیکی روی دستگاهتان کارهای بیشتری انجام دهید. بدون در نظر گرفتن اینکه گوشی کدام یک از  پارت نامبر های ایفون را دارد، سال‌ها تنها دکمه فیزیکی پاور تنها وسیله خاموش کردن ایفون بود، البته تا iOS 11.
در سال ۲۰۱۷، اپل این قابلیت را اضافه کرد که گوشی شما را از طریق تنظیمات خاموش کند.

بهSettings > General > Shut Down برویدسپس دکمه را روی صفحه بکشید تا دستگاه خاموش شود.

شاید این مورد در ابتدا یک گزینه غیر ضروری به نظر برسد، اما اگر دکمه فیزیکی گوشی کار نکند یا مشکلات حرکتی داشته باشید که مانع از گرفتن گوشی یا نگه داشتن یک دکمه فیزیکی شود، خاموش کردن آیفون از طریق تنظیمات مفید است. اگر هم می‌خواهید آیفون خود را کاملاً شخصی‌سازی کنید و از همه قابلیت‌های آن بهره‌مند شوید، مقاله راهنمای کامل تنظیمات ایفون را از دست ندهید.

خاموش کردن آیفون از کنترل سنتر

در سیستم عامل iOS 18 اپل روش جدیدی برای خاموش کردن ایفون ۱۵ ، ۱۶ و… اضافه کرده است.برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

انگشتتان را از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین بکشیدروی دکمه پاور در گوشه‌‌ی Control Center ضربه بزنیدبا این کار یک صفحه نمایش با یک نوار لغزنده در بالا ظاهر می‌شود. انگشتتان را روی نوار لغزنده بکشید تا دستگاه شما خاموش شود.

فعال کردن هات اسپات ایفون تنها چند مرحله ساده دارد که با این راهنمای سریع و آسان، می‌توانید به راحتی آن را فعال کرده و اینترنت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

خاموش کردن آیفون با دکمه

اگر یک آیفون X یا جدیدتر دارید برای خاموش کردن گوشی اپل با دکمه مراحل زیر را دنبال کنید:

قیمت ویژه: ۲۲,۵۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-55KDA312B سایز ۵۵ اینچ

قیمت ویژه: ۵,۰۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۹,۱۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۳۸۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۸,۱۱۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 Pro ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۷,۴۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

دکمه پاور و کم کردن صدا را برای چند ثانیه نگه دارید.
این شما را به صفحه آشنای Power Off می‌برد، جایی که می‌توانید نوار لغزنده را به سمت راست حرکت دهید و دستگاه را خاموش کنید.

گوشی‌های آیفون قابلیت‌های زیادی دارند که بسیاری از کاربران از آن خبر ندارند! با ترفندهای کاربردی که در مقاله ترفند های ایفون آورده‌ایم، می‌توانید سرعت و کارایی دستگاه خود را چند برابر کنید!

خاموش کردن آیفون های قدیمی

اگر نیاز به خاموش کردن مدل آیفونی دارید که دارای دکمه هوم است (آیفون ۸ یا جدیدتر یا iPhone SE) مراحل فوق را دنبال کنید:

دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا پیامی روی صفحه ظاهر شود
سپس نوار لغزنده را بکشید.

مکان دکمهای که باید فشار دهید بسته به مدل آیفون شما متفاوت است. برای آیفون ۵ و بالاتر در بالا قرار دارد و در کناری که با آیفون ۶ شروع می‌شود.
در راهنمای خرید گوشی ۱۹کالامگ تمام نکات ضروری برای انتخاب بهترین مدل با توجه به نیاز و بودجه‌تان را بررسی کرده‌ایم. نگاهی به مقاله بیندازید و با راهنمای ما بهترین انتخاب را انجام دهید تا گوشی‌ای را که دقیقاً مناسب شماست پیدا کنید!

در این مقاله به آموزش نحوه خاموش کردن ایفون ۱۳ و سایر مدل‌های جدیدتر و قدیمی‌تر پرداختیم. منتظر سوالات و نظرات شما دوستان عزیز در این باره هستیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سوالات متداول

نحوه خاموش کردن گوشی ایفون ۱۳ چگونه است؟

چند روش برای خاموش کردن ایفون در مقاله توضیح داده شده است. برای خاموش کردن با دکمه: 1)دکمه‌ی بلندی صدا را فشار دهید. 2) بلافاصله دکمه‌ی کاهش صدا را فشار دهید. 3) بلافاصله دکمه‌ی کناری را نگه دارید.4) هنگامی که منوی خاموش کردن را دیدید، دکمه را رها کنید و روی «slide to power off» به سمت راست بکشید. صبر کنید تا آیفون خاموش شود.

چجوری گوشی ایفون رو خاموش کنیم ؟

بسته به نسخه ios و مدل گوشی نحوه خاموش کردن متقاوت است. آموزش کامل را در مقاله بخوانید.

در مدل‌های قدیمی چگونه گوشی ایفون را خاموش روشن کنیم ؟

در آیفون هایی که دکمه Home داشتند با استفاده از این دکمه می‌توانید گوشی را خاموش کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله را بخوانید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!