فانی لند‌

ریاست بر «دانشگاه هنر ایران» به «سید بهشید حسینی» رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «حسین سیمایی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اخیرا با صدور حکمی، «سید بهشید حسینی» را به عنوان «سرپرست دانشگاه هنر ایران» منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، نکته قابل توجه اینجاست که وزیر علوم، در حکم سیدبهشید حسینی سرپرست دانشگاه هنر ایران از وی خواسته با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، راهبرد دولت وفاق ملی و با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحب نظران، وظایف محوله را به نحو شایسته انجام دهد. 

در همین راستا علیرضا عباسی نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فارس درباره این انتصاب وزیر علوم گفت: متاسفانه یکی از مواردی که در جلسات رای اعتماد به وزیر علوم گفته شد و تنها شعار آن داده شد بحث کارآمدی در انتصاب روسای دانشگاه است.
وی افزود: متاسفانه اصلاً در انتصاب‌ها نگاه نمی‌شود که فرد مورد نظر در گذشته کارش را درست انجام داده یا نه و رضایتی از کار او وجود دارد یا نه، فقط اینجا بحث این است که این گزینه از ما هست یا نیست، مطرح است.
عباسی افزود: فردا با تعدادی نمایندگان با وزیر علوم جلسه داریم تا آقای سیمایی در رابطه با این موضوع پاسخ دهد و خواهیم پرسید که آیا این رویه ادامه پیدا خواهد کرد یا قطع خواهد شد زیرا اگر ادامه پیدا کند به مشکل خواهیم خورد.
وی گفت: قطعا تا اینجا هم برخی انتصابات آموزش عالی ما را با مشکل مواجه خواهد کرد. این نماینده مجلس گفت: ما از مجموعه وزارت علوم پیش از این هم خواستیم که در رابطه با این موضوع پاسخ بدهند. آموزش عالی ما شوخی بردار نیست و موتور محرکه کشور است و نباید باشگاه سیاسی شود.

در همین زمینه سراج نماینده تهران عنوان کرد: در رابطه با انتصاب سید بهشید حسینی به‌عنوان سرپرست دانشگاه هنر حتماً وزیر علوم را به مجلس می‌کشانیم ابتدا سؤال می‌کنیم و اگر نتیجه نداد او را استیضاح می‌کنیم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!