فانی لند‌

لحظه جان دادن فیل ها پس از برخورد با قطار + فیلم هولناک

به گزارش سلام نو، بر اثر برخورد یک قطار با گله فیل وحشی در سریلانکا دو فیل تلف شدند و دو تانکر حامل بنزین به ظرفیت ۵۰ هزار لیتر نیز از ریل خارج شده‌اند و خسارت شدیدی به خط آهن وارد شده است.

برخورد قطار حامل سوخت با یک گله فیل وحشی در روز جمعه در سریلانکا یکی ازبدترین اتفاقات حیات وحش چند سال اخیر را در این کشور رقم زد. در جریان این حادثه ۲ فیل تلف شدند.

این حادثه در شهر مینریا، در حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال شرق کلمبو، پایتخت سریلانکا رخ داد. گله هنگام رسیدن قطار در حال عبور از خط آهن بود. راننده قطار می‌گوید معمولا رانندگان برای جلوگیری از برخورد با حیوانات وحشی دقت بالایی را به خرج می‌دهند، اما در این مورد او نتوانسته است به موقع لوکوموتیو را متوقف کند.

بر اثر این برخورد دو تانکر حامل بنزین به ظرفیت ۵۰ هزار لیتر نیز از ریل خارج شده‌اند و خسارت شدیدی به خط آهن وارد شده است. مقامات راه آهن خدمات قطار را در این خط به حالت تعلیق درآوردند.

برخورد قطار فیل در سال‌های اخیر در سریلانکا افزایش یافته است، چرا که فیل‌های وحشی از روی خطوط راه‌آهن برای جستجوی غذا و آب عبور می‌کنند. طبق آمار دولتی، در سال جاری هفت فیل بر اثر اصابت با قطار جان خود را از دست داده اند. بیست و چهار فیل نیز در سال گذشته به همین دلیل کشته شدند. دلیل این مسئله تخریب و کوچک‌شدن زیستگاه طبیعی این جانور در سریلانکاست. حیوانات برای یافتن غذا به شهرها و روستاها نزدیک می‌شوند.

با اینکه فیل‌ها در سریلانکا مورد احترام هستند، اما در خطر انقراض نیز قرار دارند. بر اساس آخرین آمار، تعداد آنها از حدود ۱۴ هزار نفر در قرن نوزدهم به ۶ هزار در سال ۲۰۱۱ کاهش یافته بود.

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!