فانی لند‌

تراشه اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام با هسته‌های Oryon رسما معرفی شد

در حالی که انتظار می‌رفت تراشه پرچمدار بعدی کوالکام طبق نام‌گذاری چند سال اخیر این شرکت، Snapdragon 8 Gen 4 نام بگیرد؛ این محصول با نام Snapdragon 8 Elite از راه رسیده است. تراشه اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام با هسته‌های Oryon رسما معرفی شده و کلاک ۴.۳۲ گیگاهرتز را ارائه می‌کند.

تراشه اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام

این تغییر اسم می‌تواند به دنبال یک طرح نام‌گذاری یکپارچه با تراشه‌های مخصوص لپ‌تاپ این شرکت یعنی تراشه Snapdragon X Elite باشد.

مانند تراشه‌های اسنپدراگون مخصوص لپتاپ، این تراشه Snapdragon 8 Elite از CPU مدل Oryon با ساختار هشت هسته‌ای سفارشی بهره می‌برد. این هشت هسته شامل ۲ کلاستر با مشخصات زیر می‌شود:

۱- دو هسته اصلی با کلاک ۴.۳۲ گیگاهرتز۲- شش هسته بهینه با کلاک ۳.۵۳ گیگاهرتز

این تراشه با حافظه نهان L2 بیست‌وچهار مگابایتی در صنعت پیشرو است. همچنین پشتیبانی از رم LPDDR5X با فرکانس 5300 مگاهرتز ارائه می‌شود.

تراشه پرچمدار کوالکام بالاخره ۳ نانومتری شد

تراشه جدید بر اساس فرآیند ۳ نانومتری TSMC ساخته شده است و نوید افزایش 45 درصدی عملکرد CPU و 44 درصد بهبود بهره وری انرژی را نسبت به نسل قبلی خود می دهد.

در بخش گرافیکی، کوالکام پردازنده گرافیکی اصلاح‌شده Adreno خود را ارائه کرده که در کنار بهبود عملکرد ردیابی پرتو، 40 درصد افزایش عملکرد و صرفه‌جویی در مصرف انرژی را به همراه دارد.

تراشه جدید کوالکام همچنین اولین تراشه موبایلی است که از Unreal Engine 5.3 و سیستم هندسه مجازی Nanite پشتیبانی می کند.

ارتقا هوش مصنوعی با اسنپدراگون ۸ الیت کوالکام

در بخش هوش مصنوعی، واحد پردازش عصبی Hexagon جدید (NPU) تضمین می‌کند که وظایف هوش مصنوعی با عملکرد بهتر به ازا هر وات، 45 درصد سریع‌تر اجرا می‌شوند. کوالکام موتور هوش مصنوعی خود را با پشتیبانی از هوش مصنوعی نسل چند وجهی عرضه می کند.

تراشه پرچمدار کوالکام Snapdragon 8 Elite همچنین دارای یک پردازش سیگنال تصویر (ISP) پیشرفته است که ارتباط عمیق‌تری با NPU جدید Hexagon دارد. اینجا HDR بهبود یافته، رنگ پوست طبیعی تر، رنگ آسمان و عملکرد فوکوس خودکار بهبود یافته را تجربه خواهید کرد. کوالکام همچنین بخش بندی معنایی عکس و ویدیو در سطح تراشه و عملکرد پاک کن اشیاء در ویدیوها را اضافه کرد.

اتصالات نسل جدید با Snapdragon 8 Elite کوالکام

در بخش اتصال، اسنپدراگون 8 الیت دارای مودم Snapdragon X80 5G است. این اولین مودم 5G با تجمع حامل 6 برابری downlink و گسترش دامنه mmWave مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت ادعا می کند اوج دانلود با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه و حداکثر آپلود نظری 3.5 گیگابیت بر ثانیه است.

مودم جدید با سیستم اتصال موبایل FastConnect 7900 همراه می‌شود. این اولین مودمی است که Wi-Fi 7، بلوتوث 5.4 و اتصال Ultra Wideband را در یک تراشه 6 نانومتری ترکیب می کند.

نظر شما درباره تراشه پرچمدار جدید کوالکام چیست؟

بفرست برای دوستات

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!