فانی لند‌

نتفلیکس استودیوی بازی‌سازی Blue را تعطیل کرد

نتفلیکس یکی از جذاب‌ترین استودیوهای بازی‌های ویدیویی خود را تعطیل کرد. استودیوی بازی‌سازی مستقر در جنوب کالیفرنیا که یکی از چندین استودیوی داخلی است Netflix در سال‌های اخیر به عنوان بخشی از گسترش خود به صنعت بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده بود، تعطیل شد.

این استودیو که به عنوان Team Blue هم شناخته می‌شود، انتظار می‌رفت قالب کاری نتفلیکس در زمینه بازی‌ها را بشکند. نشانه‌های اولیه از پروژه تیم نشان می‌داد که به دنبال یک استراتژی چند دستگاهی با بودجه بالا بودند و ایده‌های بلندپروازانه‌تری نسبت به گسترش اولیه نتفلیکس به بازی‌های موبایلی داشتند.

استودیوی Team Blue در دو سال گذشته چندین استخدام‌های چشمگیر انجام داده بود. اواخر سال ۲۰۲۲ نتفلیکس تهیه‌کننده اجرایی اورواچ، چاکو سانی را از بلیزارد برای ساخت استودیوی جنوب کالیفرنیای خود جذب کرد. سانی قبل از آن در Call of Duty و Sony Santa Monica فعالیت داشت.

در بهار ۲۰۲۳ استودیوی نتفلیکس جوزف استیتن، یکی از رهبران خلاق قدیمی در فرنچایز Halo مایکروسافت در Bungie و 343Industries را اضافه کرد. استیتن در آن زمان گفت از کمپ ایکس‌باکس به نتفلیکس می‌رود تا «به عنوان کارگردان خلاق برای یک بازی AAA مولتی‌پلتفرمی جدید و آی‌پی اوریجینال» کار کند.

این حرکت به طور گسترده‌ای در مطبوعات بازی پوشش داده شد، نشانه‌ای که نتفلیکس در این زمینه بسیار جدی خواهد بود. همان بهار Team Blue همچنین رافائل گراستی، کارگردان هنری را جذب کرد که نزدیک به یک دهه تجربه در Sony Santa Monica داشت و اخیرا کارگردان هنری کلی استودیوی سازنده God of War بود.

اما با این حال از روز گذشته نتفلیکس استودیوی Team Blue را تعطیل کرد و یک نماینده به Game File تایید کرد هر سه استخدام بزرگ دیگر در این شرکت نیستند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!