فانی لند‌

کدام کشورها بیشترین بهره وری نیروی کار را دارند؟ + نمودار

نمودار زیر، کشورها را بر اساس تولید ناخالص داخلی در هر ساعت کاری، یا به عبارت دیگر بهره وری نیروی کار آنها رتبه‌بندی می‌کند. اطلاعات درج شده در این نمودار از سازمان بین‌المللی کار تا سال ۲۰۲۳ گرفته شده است.

مفهوم بهره وری نیروی کار

بهره وری نیروی کار، میزان خروجی (تولید ناخالص داخلی) تولید شده به ازای هر واحد کار (ساعات کاری) در یک دوره زمانی مشخص را اندازه‌گیری می‌کند.

این شاخص با واحد دلار بین‌المللی (Int$) سنجیده می‌شود که یک واحد پولی فرضی است و برای مقایسه قدرت خرید کشورهای مختلف با تعدیل تفاوت‌های قیمتی استفاده می‌شود.

این معیار به ارزیابی تولید ناخالص داخلی نسبت به نیروی کار کمک می‌کند و بینشی درباره کارایی سرمایه انسانی و کیفیت تولید ارائه می‌دهد. در بلندمدت، افزایش بهره‌وری کلید رشد اقتصادی است.

کارآمدترین نیروی کار جهان در کجا قرار دارد؟

کارگران در لوکزامبورگ تقریباً سه برابر کارآمدتر از قطر هستند، که این امر به دلیل بخش قدرتمند خدمات مالی این کشور است که با نیروی کار نسبتاً کمتر، خروجی قابل توجهی تولید می‌کند.

۹ کشور از ۱۰ کشور اول این رتبه‌بندی در اروپا قرار دارند و سنگاپور تنها استثنا است.

مقایسه ساعات کاری و بهره وری

اروپایی‌ها برای دستیابی به سطح خروجی مشابه با کارگران آمریکایی در محاسبه سرانه، ساعات کمتری کار می‌کنند. بسیاری از کشورهای ثروتمند اروپایی همچنین جمعیت کمتری دارند. کارگران آنها در صنایع با ارزش افزوده بالا (مانند خدمات مالی یا انرژی) متمرکز هستند که به نرخ‌های سرانه بالاتر کمک می‌کند.

به طور مرتبط، اتحادیه اروپا همچنین حمایت‌های قوی از کارگران را اجرا می‌کند. کارگران اتهادیه اروپا دارای بیشترین روزهای مرخصی با حقوق است که می‌تواند به تعادل کار و زندگی و بهره‌وری کمک کند.

با این حال، نحوه تحلیل داده‌ها می‌تواند این رتبه‌بندی‌ها را تغییر دهد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۲ یک ساعت کاری آلمانی ۱٪ بهره‌ورتر از یک ساعت کاری آمریکایی بود، اما یک کارمند آلمانی در طول سال ۲۰٪ کمتر از یک کارمند آمریکایی تولید داشت.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!