فانی لند‌

افزایش میل جنسی: غذاهای جادویی برای تقویت قدرت شهوانی شما!

اگر به دنبال راهی برای افزایش میلی جنسی هستید، این مطلب را دنبال کنید.

برای افزایش میل جنسیم چیکار کنم و چی بخورم؟

دچار میلی جنسی کن هستید؟ ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که میل جنسی شما کمتر از حد معمول است. خوشبختانه، راه های زیادی وجود دارد که از راه های طبیعی میل جنسی خود را افزایش دهید. در ادامه این مطب از فانی لندمی گوییم برای افزایش میل جنسیم چیکار کنم؟ چی بخورم میل جنسیم زیاد بشه؟

همچنین بخوانید: طریقه مصرف قرص سیلدنافیل 100 برای مردان

برای افزایش میل جنسیم چیکار کنم؟

گاهی اوقات کاهش میل جنسی در نتیجه برخی از عوامل خارجی اتفاق می افتد که با رفع آن می توان روی افزایش میل جنسی کار کرد. برخی از عوامل عبارتند از:

1. استفاده از روان کننده‌ها را فراموش نکنید

بسیاری از زنان خشکی واژن را تجربه می کنند. این می تواند نتیجه استرس، تغییرات هورمونی، داروها، افزایش سن، چرخه های قاعدگی و موارد دیگر باشد. همچنین می‌تواند ناراحت کننده یا حتی دردناک باشد، که می‌تواند میل جنسی را کاهش دهد.

روان کننده ها با رفع خشکی واژن به افزایش میل جنسی کمک می کنند. سه نوع روان کننده اصلی وجود دارد: پایه آب، پایه سیلیکونی و روغنی. توجه داشته باشید که روان کننده های مبتنی بر روغن می توانند لاتکس کاندوم را تجزیه کنند، و همچنین می توانند پارچه ها را لکه دار کنند. روان کننده های مبتنی بر سیلیکون می توانند اسباب بازی های سیلیکونی را تجزیه کنند و روان کننده های مبتنی بر آب می توانند سریعتر خشک شوند. به همین دلیل، بهتر است از قبل تحقیق کنید که کدام نوع روان کننده برای ترجیحات اتاق خواب شما مناسب است.

2. روال صمیمیت خود را چاشنی کنید

تغییر دادن چیزها در اتاق خواب یک راه عالی برای برانگیختن دوباره اشتیاق در همسرتان و افزایش میل جنسی است. اگر احساس می کنید از زندگی جنسی خود الهام نمی گیرید، سعی کنید بدون سرزنش همسر خود اعلام کنید که می خواهید روال خود را تغییر دهید. تجربه نزدیکی در در موقعیت های جدید، تغییر مکان، یا اختصاص زمانی برای تمرکز صرف بر روی یکدیگر برای زنده نگه داشتن هیجان و تقویت میل جنسی را در نظر بگیرید. یک درمانگر جنسی همچنین می تواند به شما و شریک زندگیتان کمک کند تا استراتژی های جدیدی را توسعه دهید یا در مورد مسائل به روشی سازنده تر بحث کنید.

3. برای افزایش میل جنسی پیش بازی را نادیده نگیرید

پیش بازی – اصطلاحی که برای توصیف هرگونه فعالیت جنسی که قبل از مقاربت رخ می دهد استفاده می شود. این مرحله به خصوص برای زنان بسیار مهم است: تنها حدود 18 درصد از زنان فقط از طریق رابطه جنسی نفوذی قادر به ارگاسم هستند و بیش از 1/3 برای رسیدن به اوج لذت به تحریک کلیتوریس نیاز دارند.

مطالعات بی شماری مزایای روانی و فیزیولوژیکی پیش بازی را برجسته می کند. مطالعات نشان داد که هم مردان و هم زنان در هنگام پیش بازی مانند بوسیدن، در آغوش گرفتن، نوازش و سایر اشکال تماس جنسی، کمتر دچار مشکلات ارگاسم، لذت جنسی و برانگیختگی جنسی می شوند. پیش بازی همچنین ترشح هورمون هایی مانند اکسی توسین و دوپامین را تحریک می کند که نه تنها میل را افزایش می دهد، بلکه می تواند صمیمیت عاطفی بین شرکا را نیز تقویت کند.

4. برای افزایش میل جنسی مصرف الکل خود را محدود کنید

تحقیقات نشان می دهد که زنان اغلب نوشیدن الکل را با افزایش برانگیختگی مرتبط می دانند. اما در واقعیت، الکل می تواند عملکرد جنسی و میل جنسی را کاهش دهد. در واقع، مطالعات نشان داد که زنانی که الکل مصرف می‌کردند، 74 درصد بیشتر در معرض اختلال عملکرد جنسی (مانند مشکلات در برانگیختگی، توانایی ارگاسم و کاهش روان‌سازی واژن) در مقایسه با افرادی که الکل مصرف نمی‌کردند، داشتند.

به عبارت دیگر، حذف نوشیدنی ها و یافتن راهی متفاوت برای ایجاد روحیه برای خود می تواند مفید باشد. دوش گرفتن با هم، کم کردن نور، روشن کردن یک شمع یا پوشیدن چیزی که باعث می‌شود احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید، همگی راه‌های عالی برای قرار دادن خود در فضایی مطمئن‌تر و آرام‌تر هستند.

همچنین بخوانید: قرص دیلی پلاس تاخیری

5. برای افزایش میل جنسی رژیم غذایی خود را بهبود دهید

برای افزایش میل جنسی مهم است که به ایده غذاهای تقویت‌کننده میل جنسی را امتحان کنید. این رژیم های غذایی متعادل به بهبود تعادل هورمونی، فشار خون، جریان خون و انرژی کمک می کند – همه اینها بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد. این بدان معناست که مقدار زیادی از انواع توت ها و سبزیجات، غلات کامل، ماهی و منابع غیر حیوانی پروتئین و آهن (فکر کنید لوبیا و آجیل) را در رژیم غذایی خود بگنجانید. این به معنای محدود کردن غذاهای پرچرب، قند بالا و بسیار فرآوری شده مانند نوشابه، آب نبات و چیپس است.

6. راه های مدیریت اضطراب و استرس را بررسی کنید

سطح بالای اضطراب و استرس می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد، عمدتاً به این دلیل که استرس باعث ترشح هورمونی به نام کورتیزول می شود که می تواند با هورمون های جنسی تداخل داشته باشد. کورتیزول سیستمی را در بدن شما فعال می‌کند که آن را برای پاسخ‌های جنگ یا گریز آماده می‌کند.

افراد در گروه پر استرس سطوح بالاتری از کورتیزول و سطوح پایین‌تری از تحریک جنسی تناسلی داشتند. اگر به دنبال راه‌های سالمی برای کاهش سطح کورتیزول و بهبود سلامت روان خود هستید، تمرین‌های کاهش استرس مانند تمرکز حواس، مدیتیشن یا یوگا را در برنامه روزانه خود بگنجانید. یک ذهن آرام ممکن است بیشتر پذیرای تحریک و میل جنسی باشد.

7. استراحت و خواب کافی داشته باشید

برای داشتن میل جنسی بالا، باید استراحت کافی داشته باشد. خواب با کیفیت در واقع برای حفظ تعادل هورمونی حیاتی است که به نوبه خود بر میل جنسی تأثیر می گذارد. بنابراین اگر به دنبال راه‌هایی برای افزایش میل جنسی خود هستید، یک ساعت خواب بیشتر نیز ممکن است برای ایجاد تفاوت کافی باشد.

8. وظایف خانه را به طور مساوی تقسیم کنید

تحقیقات نشان می دهد که مشارکت نابرابر در انجام کارهای خانه می تواند تأثیر زیادی بر میل جنسی داشته باشد. تقسیم عادلانه کارهای خانه باعث افزایش صمیمیت و علاقه جنسی می شود.

9. فعالیت بدنی را جزئی از برنامه روزانه خود قرار دهید

فعالیت بدنی منظم به دلایل مختلفی می تواند میل جنسی را بهبود بخشد. ورزش می تواند سطح انرژی را افزایش دهد، تصویر بدن و عزت نفس را بهبود بخشد و گردش خون را بهبود بخشد که همه اینها میل جنسی را افزایش می دهد. حتی اگر فقط برای 15 دقیقه پیاده روی بیرون می روید، برای سلامت کلی جسمی و روانی عالی است.

همچنین بخوانید: چند ساعت بعد از رابطه میتوان قرص ال دی خورد

10. با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید

سلامت جنسی به اندازه هر نوع دیگری از سلامت مهم است و باید به همان اندازه مورد توجه شما، همسرتان و پزشکتان قرار گیرد.

اگر استراتژی‌های خودیاری یا تنظیم‌های سبک زندگی مانند موارد ذکر شده در بالا کمکی نمی‌کنند، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود صحبت کنید تا ارزیابی کنند که آیا نوسانات میل جنسی شما نتیجه یک وضعیت سلامتی است یا خیر. دلایل پزشکی کاهش میل جنسی می تواند شامل موارد زیر باشد:

اختلال میل جنسی کم‌فعال (HSDD): HSDD یک بیماری که در آن فرد علاقه بسیار کمی به فعالیت جنسی دارد یا اصلاً تمایلی به داشتن رابطه جنسی ندارد. این عدم علاقه به طور معمول باعث ناراحتی یا مشکلات رابطه می شود. این یک بی علاقگی مداوم است که بر زندگی و شادی یک فرد تأثیر می گذارد.

یائسگی: زنان پیش از یائسگی و زنان یائسه با کاهش چرخه قاعدگی و در نهایت متوقف شدن آن، دچار تغییرات هورمونی قابل توجهی می شوند. تولید استروژن بدن در این زمان به شدت کاهش می یابد، که می تواند میل جنسی را کاهش دهد، باعث خشکی واژن و موارد دیگر شود.

داروهای ضد افسردگی: کاهش میل جنسی یکی از شایع ترین عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی است. فلوکستین (پروزاک)، پاروکستین (پاکسیل)، فلووکسامین (لووکس)، سیتالوپرام (سلکسا) و سرترالین (زولوفت) همگی باعث کاهش میل جنسی می شوند. اگر این مورد برای شما صدق می‌کند، ممکن است ارائه دهنده شما به جای آن شما را به یک داروی ضد افسردگی متفاوت مانند بوپروپیون (ولبوترین) تغییر دهد.

همچنین بخوانید: خواص جینسینگ برای رابطه زناشویی

چی بخورم میل جنسیم زیاد بشه؟

1. زنجبیل برای زیاد شدن میل جنسی

زنجبیل نه تنها یک ماده فوق العاده برای زنده کردن وعده های غذایی و چای شماست. به طور بالقوه می تواند چیزهای اتاق خواب را نیز ادویه کند. مطالعات بیشتری برای اثبات ارتباط قطعی بین زنجبیل و میل جنسی مورد نیاز است. با این حال، تحقیقات کنونی نشان می دهد که زنجبیل می تواند جریان خون را افزایش دهد، استرس اکسیداتیو را کاهش دهد و تولید تستوسترون را افزایش دهد – همه اینها می توانند قبل و در طول فعالیت های صمیمی به شما کمک کنند.

2. انار برای افزایش میل جنسی

انار غنی از آنتی اکسیدان و آب انار می تواند میل جنسی شما را از راه های مختلفی بهبود بخشد. برای شروع، آنها می توانند گردش خون را بهبود بخشند، بنابراین از عملکرد جنسی حمایت می کنند. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2022 در درمان های تکمیلی در عمل بالینی نشان داد که مکمل انار نتایج را برای علائم یائسگی – که همه چیز از عملکرد جنسی و خلق و خو گرفته تا خواب و انرژی را پوشش می دهد – و همچنین کیفیت کلی زندگی زنان یائسه را بهبود می بخشد. از آنجایی که یائسگی مستلزم عدم تعادل هورمونی قابل توجهی است که می تواند به شدت بر میل و عملکرد جنسی تأثیر بگذارد، غذاهایی مانند انار که می توانند علائم آن را کاهش دهند می توانند پادزهرهای طبیعی قوی برای کاهش میل جنسی باشند.

3. کرفس برای بالا رفتن میل جنسی

کرفس ممکن است بسیار کمتر از فلفل چیلی ملایم باشد، اما هنوز آنقدر قوی است که آتش درون شما را وزوز کند. این سبزی ترد و سرشار از آب حاوی آندروسترون است، یک هورمون مردانه که می تواند تحریک جنسی در زنان را تحریک کند و به عنوان یک فرمون عمل کند تا میل جنسی شما را در کوتاه ترین زمان ممکن افزایش دهد.

4. پسته برای بالا بردن میل جنسی

از آنجایی که عملکرد جنسی ضعیف می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود، غذاهایی که عملکرد جنسی را تقویت می کنند (و در نتیجه عزت نفس و اعتماد به نفس) می توانند از میل جنسی سالم تر و قوی تر حمایت کنند. پسته ممکن است توانایی های جنسی را بهبود بخشد زیرا حاوی مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها و همچنین آرژنین است – یک آمینو اسید پیش ساز اکسید نیتریک، که اتساع عروق را افزایش می دهد و به نوبه خود از عملکرد جنسی پشتیبانی می کند.

5. موز برای میل جنسی

میوه موز مملو از کربوهیدرات های ساده است که انرژی و پتاسیم را برای شما فراهم می کند تا به شما کمک کند ادامه دهید. این ماده معدنی آرامش‌بخش عضلانی از گرفتگی و اسپاسم عضلانی جلوگیری می‌کند که ممکن است مانع از ایجاد رابطه جنسی شما شود.

6. تخم مرغ برای زیاد شدن میل جنسی

برای نعوظ سالم از تخم مرغ استفاده کنید. تخم مرغ حاوی اسید آمینه ال آرژنین است که می تواند اختلال نعوظ را بهبود بخشد. در حالی که برخی غذاها می توانند خون شما را پمپاژ کنند و سطح هورمون ها را افزایش دهند، رژیم غذایی به تنهایی همیشه برای بهبود زندگی جنسی شما کافی نیست.

همچنین بخوانید: علت ریزش ناگهانی آب از واژن

7. گوشت برای میل جنسی زیاد

برای بهبود زندگی جنسی خود، انواع گوشت ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گوشت گاو، مرغ و خوک حاوی کارنیتین، ال آرژنین و روی هستند. کارنیتین و ال آرژنین آمینو اسیدهایی هستند که جریان خون را بهبود می بخشند. جریان خون بدون وقفه برای پاسخ جنسی در مردان و زنان بسیار مهم است. این دو ماده غذایی ممکن است به طور موثری اختلال نعوظ را در برخی از مردان درمان کنند.

8. سیب

سیب به افزایش استقامت جنسی شما کمک کند. همه اینها به لطف سطوح بالای کوئرستین سیب، یک فلاونوئید آنتی اکسیدانی است که در بهبود استقامت نقش دارد. و از آنجایی که بدن شما در طول رابطه جنسی مانند هنگام ورزش، بسیاری از تغییرات فیزیکی مانند افزایش ضربان قلب، افزایش متابولیسم، کالری سوزانده شده و انقباضات عضلانی را تجربه می کند، می توانید استقامت را با طولانی کردن زمان خود در رختخواب برابر بدانید.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب از فانی لندبا موضوع برای افزایش میل جنسی چیکار کنم و چی بخورم میل جنسیم زیاد بشه، مورد پسند شما همراهان قرار گرفته باشد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!