فانی لند‌

شرکت اپل به دنبال ساخت اپلیکیشنی مانند App Store برای بازی‌های ویدیویی است

یک ماه از انتشار iOS 18 توسط اپل می‌گذرد و شرکت در حال حاضر روی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده کار می‌کند. جالب اینجاست که به نظر می‌رسد با سرمایه‌گذاری بیشتر اپل در بازی‌ها، این شرکت اکنون در حال کار روی یک برنامه جدید مشابه App Store اما مخصوص بازی‌های ویدیویی است.

وبسایت 9to5Mac از منابع قابل اعتماد در مورد این پروژه جدید اطلاعات کسب کرده است. این برنامه جدید ترکیبی از قابلیت‌های اپ استور و Game Center را در یک مکان واحد قرار می‌دهد. انتظار نمی‌رود این برنامه جایگزین Game Center شود بلکه با پروفایل کاربر ادغام خواهد شد.

طبق منابع این سایت، برنامه چندین تب خواهد داشت از جمله تب Play Now و تب برای بازی‌های کاربر، دوستان و موارد دیگر. بخش Play Now کاربران محتوای تحریریه و پیشنهادات بازی را پیدا خواهند کرد. برنامه همچنین مواردی مانند چالش‌ها، جدول رتبه‌بندی و دستاوردها را نمایش خواهد داد. بازی‌های موجود در اپ استور و Apple Arcade در فروشگاه جدید به نمایش درخواهند آمد.

این برنامه همچنین رویدادهای خاص بازی و اطلاعات به‌روزرسانی‌های مهم را تبلیغ خواهد کرد. علاوه بر این، گزارش رسیده که اپل در حال آزمایش نوعی ادغام با FaceTime و iMessage در برنامه جدید بازی خود است. شرکت همچنین امکان ارائه بازی‌های کوچک توسط توسعه‌دهندگان بر اساس App Clips را بررسی می‌کند.

این برنامه در عمل مانند برنامه Xbox برای آیفون عمل خواهد کرد. جایی که بازیکنان می‌توانند وضعیت فعالیت خود، فعالیت‌های دوستان، جستجوی بازی‌های جدید و بررسی لایبرری بازی‌ها را مشاهده کنند. احتمالا اپل می‌خواهد با این برنامه جدید دستگاه‌های خود را برای بازیکنان جذاب‌تر کند.

اپل در حال حاضر یک سرویس اشتراکی به نام Apple Arcade دارد که دسترسی به بازی‌های متعدد برای آیفون، آیپد، مک و Apple TV را فراهم می‌کند. این پلتفرم با اپ استور ادغام شده و هزینه آن ۷ دلار در ماه است. با iOS 18 و macOS 15 اپل ابزارهای جدیدی برای کمک به توسعه‌دهندگان برای انتقال بازی‌های مک به iOS معرفی کرد.

مشخص نیست که در مورد برنامه بازی جدید آیا اپل قصد دارد آن را سال آینده میلادی با به‌روزرسانی جدید iOS 18 معرفی کند یا به عنوان بخشی از iOS 19 رونمایی خواهد کرد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!