فانی لند‌

شاهین پلاس وارد بازار شد؛ رقابت گران‌ترین سواری سایپا با دنا و تارا

شرکت سایپا در یک آبان اولین سری از خودرو جدید خود، شاهین پلاس اتومات را به خریداران تحویل داد.

به گزارش قیمت ۳۶۰؛ شاهین پلاس گران‌ترین خودرو سایپا محسوب می‌شود. می‌توانیم شاهین پلاس اتومات را رقیب تارا در بازار به شمار بیاوریم. قیمت کارخانه شاهین پلاس اتومات حدود ۷۵۸ میلیون تومان است. گفتنی است که قیمت کارخانه شاهین پلاس اتومات فاصله بیش از ۶۰ میلیون تومانی با تارا اتوماتیک دارد این درحالی است که از نظر فنی و آپشن‌ها تقریبا در یک سطح قرار دارند.

از جمله تفاوت‌های شاهین پلاس اتومات با شاهین اتومات داشتن آپشن‌هایی مانند صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی، شیشه دودی عقب و تریم دورنگ در کابین است.

قیمت شاهین پلاس؛ حدود ۷۵۸ میلیون تومان

قیمت کارخانه شاهین پلاس ۷۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است. با اینکه شاهین پلاس از نظر فنی هم رده با تارا اتوماتیک است، اما با قیمت بیشتری از آن به فروش می‌رسد. گفتنی است که قیمت کارخانه تارا اتوماتیک فول یا V۴ در حد ۶۹۰ میلیون تومان است. همین عامل باعث شده که عده‌ای در رقابت پذیر بودن این محصول با تارا اتوماتیک تردید داشته باشند. درباره قیمت بازار شاهین پلاس باید گفت که تا این لحظه آگهی در بازار برای فروش آن وجود ندارد. اما در سایت‌های خودرویی قیمت بازاری حدود ۹۰۰ میلیون تومان برای آن پیش‌بینی می‌شود.

مشخصات فنی و آپشن‌های شاهین پلاس

شاهین پلاس دارای یک موتور ME۱۶ با حجم ۱۵۷۸ سی سی با حداکثر نیروی ۱۱۱ اسب بخار است و می‌تواند گشتاوری به اندازه ۱۵۰ نیوتون متر را به چرخ‌ها منتقل کند.

این درحالی است که شاهین اتومات یک موتور M۱۵TC با حجم ۱۴۹۷ سی سی دارد. با این حال قدرت و گشتاور موتور شاهین پلاس اتومات و شاهین اتومات یکسان است. مصرف ترکیبی سوخت شاهین پلاس ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و از یک گیربوکس ۶ سرعته AT بهره می‌برد. سیستم ترمز شاهین پلاس در هر دو محور از نوع دیسکی است. سیستم تعلیق جلوی آن مک فرسون و تعلیق عقب آن از نوع پیچشی است. شاهین پلاس استاندارد آلایندگی یورو ۵ را پاس می‌کند.

اگر بخواهیم امکانات شاهین پلاس را بررسی کنیم باید گفت که داری امکاناتی، چون صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی جلو است که در شاهین اتومات این امکانات وجود نداشت. دی لایت، سنسور نور، نمایشگر ۱۰ اینچی مولتی مدیا، کروز کنترل، آینه‌های برقی جانبی با گرمکن، سنسور فشار باد تایر، سانروف برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب و تهویه مطبوع اتوماتیک از جمله آپشن‌هایی است که طبق کاتالوگ منتشر شده از شرکت سایپا در شاهین پلاس وجود دارد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!