فانی لند‌

افزایش سقف واردات خودرو هم بازار را ساماندهی می‌کند هم برای دولت درآمدزایی دارد

هاشمی نخل ابراهیمی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با «تجارت‌نیوز»:

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با افزایش سقف واردات خودرو هم بازار خودرو تا حدودی اشباع می‌شود و رضایت نسبی مردم را جلب می‌کند و هم بخشی از درآمد دولت تامین می‌شود.

به گزارش تجارت نیوز،

سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز درباره تعیین سقف دو میلیارد یورویی برای واردات خودرو در لایحه بودجه 1404 گفت: دولت سقف واردات خودرو را در بودجه 1404 افزایش داده است. سال جاری همان مقداری هم که در نظر گرفته شده بود تحقق پیدا نکرده و استفاده نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در بودجه سال 1404 میزان را افزایش داده‌اند افزود: این افزایش بدین خاطر است که واردات بیشتری انجام شود. در نتیجه تحقق این موضوع هم بازار خودرو تا حدودی اشباع می‌شود و رضایت نسبی مردم را جلب می‌کند و هم بخشی از درآمد دولت تامین می‌شود.

او درباره اینکه به نظر می‌آید دولت بیشتر به فکر درآمدزایی خود بوده گفت: درست است که این اقدام برای دولت درآمدزایی به همراه دارد اما خب مصوبه مجلس هم بوده که با شرط و شروطی واردات خودرو آزاد شود.

هاشمی درباره تامین ارز واردات خودرو در بودجه پیشنهادی دولت توضیح داد: این تامین ارز یا باید از طریق منابع مورد تایید بانک مرکزی صورت گیرد یا صادرات خودرو و البته افراد حقیقی هم امکان این واردات را بدون انتقال ارز دارند که یعنی ارزی به آنها داده نمی‌شود، اگر صادراتی می‌کنند یا کسانی که ساکن خارج کشور هستند، با ارز خودشان می‌توانند واردات خودرو را انجام دهند.

این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: به هر حال لایحه دولت پیشنهادی است و وقتی به مجلس می‌آید در کمیسیون تلفیق و صحن علنی دستخوش تغییراتی می‌شود.

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!