فانی لند‌

کاهش میزان فروش سخت افزار در آمریکا همچنان ادامه دارد

سال سخت صنعت بازی‌های ویدئویی همچنان ادامه دارد و حالا یک بار دیگر شاهد کاهش فروش سخت افزار در کشور آمریکا هستیم.

با توجه به آخرین گزارش منتشر شده توسط Circana، فروش سخت افزار بازی‌های ویدیویی در ایالات متحده به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. در ماه سپتامبر، هزینه‌های مصرف‌کنندگان برای سخت‌افزار بازی از ۴۴۵ میلیون دلار به ۲۵۱ میلیون دلار کاهش یافته که نشان‌دهنده افت ۴۴ درصدی نسبت به سال گذشته است. این رقم پایین‌ترین میزان هزینه‌کرد سخت‌افزاری در ماه سپتامبر از سال ۲۰۱۹ تاکنون است.

این کاهش فروش به‌طور یکسان در تمامی کنسول‌ها حس شده است، فروش کنسول‌ ایکس باکس سری ایکس/اس با کاهش ۵۴ درصدی روبرو شده، در حالی که فروش PlayStation 5 نیز ۴۵ درصد کاهش یافته است. نینتندو سوییچ هم که به‌زودی با نسل جدید جایگزین می‌شود، یک کاهش ۲۳ درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

در حالی که فروش سخت افزار کاهش یافته، در بخش لوازم جانبی خبری متفاوت دیده می‌شود. فروش لوازم جانبی در سپتامبر ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته ۱ درصد افزایش یافته و به ۲۱۷ میلیون دلار رسیده است. این افزایش به لطف فروش PlayStation Portal بوده که پرفروش‌ترین لوازم جانبی سال از نظر درآمد محسوب می‌شود و ۳ درصد از مالکان پلی استیشن ۵ آن را خریداری کرده‌اند.

با وجود کاهش فروش سخت‌افزار، تا به امروز صنعت بازی‌های ویدیویی در سال ۲۰۲۴ حدود ۲.۵ میلیارد دلار درآمد از فروش سخت‌افزار به‌دست آورده است. با توجه به انتظارات برای معرفی کنسول‌های جدید، به‌ویژه نسل جدید Nintendo Switch و پلی استیشن ۵ پرو، ممکن است شاهد بهبود این وضعیت در ماه‌های آینده باشیم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!