فانی لند‌

قیمت طلا و سکه امروز 3 آبان 1403

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد:

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات آخرین روز هفته با افزایش‌های محدودی بازگشایی شد؛ اما در ادامه با وجود افزایش قیمت فاکتورهای اساسی تعیین قیمت در بازار طلا با کاهش ارزش همراه شد. معامله‌گران دلیل ریزش بازار طلا را رونمایی از سکه‌های ضرب سال ۱۴۰۳ و احتمال دخالت سیاست‌گذار برای مدیریت بازار طلا و سکه در روزهای آتی می‌دانند.

به گزارش تجارت نیوز،

قیمت طلا و سکه در شروع معاملات امروز با افزایش محدودی بازگشایی شد و در ادامه کار بازار طلا ریزش‌های ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد.

قیمت اونس جهانی طلا روز پنجشنبه و در لحظه نگارش این گزارش افزایش ۲۱ دلاری داشت و دلار نزدیک به دو هزار تومان رشد کرد؛ اما بازار طلا امروز متاثر از خبر رونمایی سکه‌های ضرب سال ۱۴۰۳ در روند کاهشی قرار گرفت و حباب سکه ریزش‌های سنگینی داشت. این افت ارزش، قیمت سکه امامی را به کانال ۵۴ میلیونی برگرداند و سکه بهار کانال ۴۹ میلیون تومانی را از دست داد.

معامله‌گران حرفه‌ای بازار طلا معتقدند سیاست‌گذار قصد دارد بازار طلا را مدیریت کند و احتمال ریزش بیشتر در این بازار با وجود عرضه سکه‌های تاریخ جدید در بازار طلا و سکه در هفته آینده بالاست.

نقره ۱۲۰۰ تومان گران شد

قیمت اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش روی رقم ۲۷۳۷ دلاری در حال معامله است. قیمت اونس نقره روی رقم ۳۴ دلار و ۲۵ سنتی در حال معامله است و رشد ۶۰ سنتی دارد. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی با رقم ۷۵ هزار و ۱۵۰ تومانی در حال معامله است و رشد هزار و ۲۲۰ تومانی دارد.

سکه‌های سنگین به کانال پایین‌تر سقوط کردند

قیمت سکه امامی پنجشنبه ۳ آبان با افت ۳۵۵ هزار تومانی روی رقم ۵۴ میلیون و ۸۲۰ هزار تومانی معامله شد و کانال ۵۵ میلیون تومانی را از دست داد. سکه‌ بهار با کاهش ۲۶۵ هزار تومانی به کانال ۴۸ میلیون تومانی برگشت و روی رقم ۴۸ میلیون و ۷۰۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است قیمت نیم‌‌‌سکه با افت ۵۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در حال معامله است. قیمت ربع‌ سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی در سطح ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاده است. سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی روی رقم هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد.

حباب سکه امامی ۱۰ میلیونی شد

قیمت طلا روز پنجشنبه کاهش محدودی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار افت ۹ هزار تومانی داشت و با رقم ۱۹ میلیون و ۷۶۵ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش چهار هزار و ۴۰۰  تومانی در محدوده چهار میلیون و ۵۶۳ هزار تومانی معامله شد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم چهار میلیون و ۵۰۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۶۴۵ هزار تومان، نیم‌سکه ۵۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۵۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۵ هزار تومان کاهش داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

به اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!