فانی لند‌

یوبیسافت به خاطر عملکرد ضعیف خود از سوی استودیو لارین مورد انتقاد قرار گرفت

در هفته‌های گذشته حواشی زیادی پیرامون کمپانی یوبیسافت وجود داشته و اکنون یکی از اعضای استودیو لارین به این موضوع واکنش نشان داده است. 

در پی تصمیم یوبیسافت برای تغییر تیم توسعه Prince of Persia: The Lost Crown و انتقال آن‌ها به پروژه‌های دیگر، مایکل داوس، مدیر انتشارات Baldur’s Gate 3 از استودیو Larian Studios، با انتقاد از رویکرد اشتراک‌محور این شرکت پرداخته و آن را یک استراتژی شکست‌خورده نامید.

داوس در پستی طولانی به این نکته اشاره کرد که بازی‌های اخیر Ubisoft مانند Assassin’s Creed Mirage، آواتار و Star Wars Outlaws عملکرد ضعیفی داشتند و به همین دلیل، سیستم اشتراکی این شرکت در زمان عرضه Prince of Persia چندان فعال نبود.

 او باور دارد که اگر این بازی روی پلتفرم استیم منتشر می‌شد، موفقیت تجاری بیشتری کسب می‌کرد و احتمالاً دنباله‌ای برای آن ساخته می‌شد.داوس در واقع باور دارد که تیم توسعه بازی بسیار قوی بود و این استراتژی ضعیف یوبیسافت بود که باعث شکست Prince of Persia: The Lost Crown شد. 

او در ادامه توضیح می‌دهد که رویکرد این شرکت مبنی بر اولویت دادن به سرویس‌های اشتراکی به‌جای فروش مستقیم، باعث می‌شود که سازندگان حتی با ارائه بازی‌های خوب هم با مشکلات شغلی روبرو شوند. به گفته داوس، این رویکرد نه تنها برای توسعه‌دهندگان بلکه حتی از نظر تجاری نیز تصمیمی منطقی نیست.

روز گذشته مشخص شد که تیم توسعه دهنده Prince of Persia: The Lost Crown به صورت کامل منحل شده تا روی پروژه‌های دیگر این شرکت کار کنند. اکثر اعضای تیم توسعه‌دهنده این بازی، اکنون به پروژه‌های دیگر از جمله Beyond Good and Evil 2 و Ghost Recon: Project Ovr و همچنین یک بازسازی از بازی Rayman با نام Project Steambot پیوسته‌اند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!