فانی لند‌

چرا اسراییل به ایران حمله نکرد‎؟ ادعای جدید یک منبع اطلاعاتی اسرائیلی را بخوانید!

به گزارش تجارت نیوز،

یک منبع اطلاعاتی اسرائیل گفت: “نشت اسناد آمریکایی حمله را به دلیل نیاز به تغییر استراتژی‌ها و مولفه‌های خاص به تاخیر انداخت. یک حمله تلافی  جویانه وجود خواهد داشت، اما زمان اجرای آن طول خواهد کشید.

نشت اطلاعاتی اخیر از نحوه و چگونگی حمله احتمالی اسرائیل به ایران، طرح های عملیات تهاجمی اسرائیل به ایران را دچار دگرگونی و زمان اجرای آن را به عقب انداخته است.

 روزنامه تایمز انگلیس گزارش داد که پس از افشای جزئیاتی از حمله احتمالی اسرائیل به ایران در یک نشت اطلاعاتی عمده از داخل آمریکا، اسرائیل مجبور شده است حمله احتمالی خود به ایران را به تعویق بیندازد.

بر اساس این گزارش، به نقل از یک منبع اطلاعاتی اسرائیل، رژیم اسرائیل نگران است که حتی با وجود اینکه از هیچ هدف احتمالی در این نشت اطلاعاتی نام برده نشده است، اما جزئیات ارائه شده از نحوه حمله می تواند به ایران در پیش بینی الگوهای خاص این عملیات نظامی کمک کند.

بر اساس گزارش تایمز، اسرائیل پس از نشت اطلاعاتی اخیر، یک طرح جایگزین ایجاد کرده است، اما باید قبل از اقدام، نحوه اجرای آن را تمرین کند و برای این کار نیاز به زمان بیشتری دارد.

این منبع اطلاعاتی اسرائیل به تایمز گفت: “نشت اسناد آمریکایی حمله را به دلیل نیاز به تغییر استراتژی‌ها و مولفه‌های خاص به تاخیر انداخت. یک حمله تلافی  جویانه وجود خواهد داشت، اما بیش از آنچه که قرار بود، طول خواهد کشید.”

این اسناد که برچسب فوق سری داشتند، برای اولین بار جمعه گذشته به صورت آنلاین در سکوی پیام رسان “تلگرام” ظاهر شدند و به سرعت در بین کانال های تلگرامی محبوب ایرانیان پخش شدند.

پلیس فدرال آمریکا در حال بررسی منبع این نشت اطلاعاتی است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده که هرگونه حمله اسرائیل به ایران، با پاسخی سخت و متناسب مواجه خواهد شد.

ایران گفته که حمله موشکی اول اکتبر به اسرائیل، در واکنش و پاسخ به مجموعه ای از حملات و اقدامات تحریک آمیز علیه تمامیت ارضی و نقض حاکمیت ملی ایران بوده و هرگونه حمله اسرائیل به ایران، پرونده ای جدید در تنش های دو طرف باز خواهد کرد که درخور پاسخ محسوب خواهد شد.  

 

منبع :

عصر ایران

به اشتراک گذاری

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!