فانی لند‌

پشتیبانی از حالت VR در بازی ماینکرفت به زودی متوقف خواهد شد

نسخه واقعیت مجازی ماینکرفت هنوز هم در لیست بهترین بازی‌های VR موجود برای کامپیوتر جای دارد، اما به زودی تغییر کوچکی در این لیست ایجاد خواهد شد.

استودیوی Mojang در آخرین تغییرات نسخه Bedrock Edition بازی اعلام کرد که «قابلیت پشتیبانی از دستگاه‌های VR/MR به پایان رسیده است» و این پشتیبانی پس از یک به‌روزرسانی نهایی در مارس ۲۰۲۵ (اسفند ماه) متوقف خواهد شد.

جی ولز، مدیر کامیونیتی Minecraft گفت:

پس از دریافت به‌روزرسانی نهایی، همچنان آپدیت‌هایی روی کامپیوتر دریافت خواهید کرد و می‌توانید بدون دستگاه VR/MR بازی کنید. شما قادر هستید به ساخت دنیای خود ادامه دهید و خریدهای Marketplace شما (از جمله Minecoin‌ها) همچنان در دستگاه‌های گرافیکی غیر VR/MR مانند مانیتور کامپیوتر در دسترس خواهد بود.

موجانگ ماه گذشته هم اعلام کرده بود که پشتیبانی از هدست‌های PlayStation VR در مارس ۲۰۲۵ به پایان خواهد رسید. مطمئنا این خبر برای کسانی که از تجربه واقعیت مجازی ماینکرفت لذت می‌برند ناامیدکننده است، اما باید اقرار کرد که تعداد کمی از این افراد وجود دارد.

خبر خوب این است اگر از طرفداران وفادار Minecraft VR هستید، همه چیز از بین نمی‌رود. همانطور که توسط Road to VR اشاره شد، هنوز هم ماد Vivecraft برای نسخه Java Edition Minecraft وجود دارد و ماد QuestCraft برای صاحبان هدست Quest در دسترس است.

اخیرا نسخه پلی استیشن ۵ بازی ماینکرفت منتشر شد. حالا طرفداران ماینکرفت می‌توانند از بهبودهای گرافیکی و قابلیت‌های جدید مانند وضوح تصویر 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه بهره‌مند شوند. همچنین اگر نسخه پلی‌استیشن ۴ این بازی را در اختیار دارید، می‌توانید به‌صورت رایگان از فروشگاه پلی‌استیشن آن را به‌روزرسانی کنید.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!