فانی لند‌

چرا بدنام ترین شرور انیمه Hunter X Hunter باید مرده باقی می‌ماند؟

از ابتدای سریال Hunter X Hunter هیسوکا همواره دیگر شخصیت‌های داستان را به وحشت می‌انداخت. این دلقک خونخوار و جنگ طلب، یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های مجموعه Hunter X Hunter به حساب می‌آید. و در موقعیت‌های مختلف همواره مانعی برای گون و دوستانش بود.

در آغاز مسابقه جانشینی آرک، به نظر می‌رسید که هیسوکا در نبرد کشته شده است. اما در ادامه داستان ناگهان او بازمی‌گردد، بازگشتی سهمگین و قدرتمندتر از قبل. هیسوکا مورو یکی از بهترین شرورهای Hunter X Hunter است، اما او باید پس از کشته شدن توسط کرولو لوسیلفر مرده باقی می‌ماند.

درحالی که درگیری او با گروه فانتوم واقعا جذاب بود و یکی از نقاط قوت داستان به حساب می‌آید. اما این خطر وجود دارد که بازگشت او داستان را تحت‌الشعاع قرار دهد. و شخصیت هیسوکا به واسطه حضور بیش از حد در داستان Hunter X Hunter در ذهن دنبال‌کنندگان خراب شود.

هیسوکا پس از کشته شدن توسط کرولو خود را زنده کرد

اگر پیگیر داستان Hunter X Hunter بوده باشید، متوجه میل شدید هیسوکا به مبارزه و شکست دادن حریفانش شده‌اید. پس از اینکه گروه فانتوم در آرک شهر یورک نیو معرفی شدند، هیسوکا شدیدا خواهان مبارزه با رهبر آنها یعنی کرولو بود.

هیسوکا تمام تلاش خود را برای وادار کردن کرولو به مبارزه کرد. اما این تلاش‌ها به دلیل اینکه کوراپیکا قدرت نِن کرولو را از گرفته بود، کاملا بی‌نتیجه ماند. هیسوکا به همین دلیل در آرک جزیره طمع به گروه فانتوم کمک می‌کند تا قدرت نِن کرولو به او بازگردد.

در تمام این مراحل اما هیسوکا بر هدف اصلی خود متمرکز مانده بود. در آرک مسابقه جانشینی، نهایتا هیسوکا و کرولو در آرنا بهشت برای نبردی سهمگین آماده شدند. این نبرد به‌قدری بزرگ بود که به عنوان وحشیانه‌ترین مبارزه در کل سری شناخته می‌شود.

هیسوکا در این نبرد با هاتسو‌های همیشگی خود، یعنی بانجی گام و سورپرایز بافت وارد میدان مبارزه شد. اما در نقطه مقابل، کرولو با استفاده از هاتسو‌های جدید و خلاقانه‌ای مانند خورشید و ماه، مهر دستور و تبدیل دست‌ها به این نبرد آمد. او همچنین از تواناهایی مثل صدای سیاه و گالری تقلبی که از که از شالنارک و کورتوپی قرض گرفته بود نیز استفاده کرد.

کرولو در این مبارزه دست بالا را داشت، او در ابتدا با استفاده از توانایی‌هایی که داشت اعتماد به نفس هیسوکا را از بین برد. سپس هیسوکا متوجه شد که کرولو از قدرت شکار مهارت استفاده می‌کند. این قدرت به کرولو توانایی جمع‌آوری هاتسو‌هایی را می‌دهد که می‌توانند کاملا هیسوکا را کنترل کنند.

حتی مکانی که نبرد در آنجا برگذار شده بود، به کرولو برتری می‌داد. به این شکل که در این مکان او با کنترل تماشاگران از آنها به عنوان سلاح علیه هیسوکا استفاده می‌کرد. در نهایت هم همانطور که انتظار می‌رفت، کرولو پیروز میدان شد و هیسوکا به دیار باقی شتافت و کشته شد.

اگر گروه فانتوم همه‌چیز را همان‌طور که بود،‌ باقی می‌گذاشت این مرگ پایان کار هیسوکا بود و ادامه‌ای برای وجود نداشت. اما به دلیل رابطه دوستانه قبلی و اینکه ماچی پیش از این برای درمان زخم‌های هیسوکا پس از این نبرد پول گرفته بود، به درمان او با نخ‌های نِن پرداخت.

با این کار ماچی به‌طور ناخواسته همان بانجی گامی که هیسوکا پیش از نبرد در بدن خودش قرار داده بود را فعال می‌کند. با توجه به اینکه توانایی‌های نِن پس از مرگ افراد قوی‌تر می‌شوند، بانجی گام توانست که قلب هیسوکا را مجددا احیا کند.

هیسوکا برای گرفتن انتقام خود، تمام محدودیت‌ها را نادیده گرفته است

دقیقا پس از زنده شدن، هیسوکا به همه ثابت می‌کند که این هیسوکا آن هیسوکا سابق نیست. و تبدیل به یک موجود وحشتناک‌تر و بی‌ثبات‌تر شده است. همچنین اثرات نِن پس از مرگ به او قدرتی بسیار زیاد بخشیده است که سریعا از آن استفاده می‌کند.

هیسوکا بلافاصله پس از زنده شدن ماچی را تهدید می‌کند که به عنوان انتقام قرار است کاری بکند که تک تک اعضای گروه فانتوم به لقاء الله بپیوندند. او البته در این نقطه به ماچی رحم کرد تا پیامش را به باقی اعضای گروه فانتوم برساند.

پیش از اینکه کرولو بتواند قدرت هاتسوی شالنارک و کورتوپی را به آنها بازگرداند، آنها را به قتل رساند. همین موضوع هم باعث شد تا گروه فانتوم هم به دنبال انتقام گرفتن از هیسوکا باشند. گروه فانتوم تا روی نهنگ سیاه هیسوکا را دنبال کردند تا انتقام دوستانشان را بگیرند. اما به صورت کاملا تصادفی کوراپیکا و هم‌پیمانانش نیز در این مکان حضور دارند. و به همین دلیل اتفاقات اصلی آرک مسابقه جانشینی در این مکان جریان دارد.

اعضای بازمانده گروه فانتوم که شامل کرولو، ماچی، فیتان، فینکس، نوبوناگا، بونولنوف، فرانکلین، شیزوکو و خواهر و برادران غیرقابل اعتماد خانواده زولدیک، یعنی ایلوومی و کالوتو هستند، بازیگران مهم و فعال این آرک هستند. گروه برای پوشش دادن بخش‌های بیشتری از کشتی نهنگ سیاه تقسیم می‌شوند.

در این میان برخی از اعضا با خانواده‌های مافیای کاکین نیز درگیر می‌شوند. اما در نقطه مقابل هیسوکا تمام تلاش خود را برای پنهان شدن به‌کار می‌گیرد. در عین حال اما او بیکار نبود و در حال ریختن نقشه بعدی خود برای شکار دشمنانش بود.

یکی از اقدامات هیسوکا در ابتدای داستان استخدام ایلوومی برای کشتن خودش است. ایلوومی برای این کار عضو گروه فانتوم می‌شود. در فصل‌های اخیر حضور هیسوکا کاملا احساس می‌شود، زیرا او خود را با خانواده چا-آر درگیر می‌کند تا شانس خود را برای کشتن همه دشمنانش به حداکثر برساند.

نقش هیسوکا در مسابقه جانشینی آرک می‌تواند به داستان آسیب بزند

داستان انیمه Hunter X Hunter شاید پیچیده باشد، اما خط داستانی‌های متنوعی مانند جنگ بین چهارده شاهزاده کاکین، تلاش کوراپیکا برای پیشی گرفتن از دیگران در حفاظت از شاهزاده ووبل و مادرش، و تهدید شاهزاده تسریدنیچ، یکی از جذاب‌ترین و منحصر به‌فرد ترین خطوط داستانی در دنیای مانگا را شکل داده‌اند.

اما داستان اصلی آرک مسابقه جانشینی یک ضعف بسیار بزرگ دارد. و آن هم این است که هیسوکا در آن در جایگاهی که لایقش است قرار ندارد. هیسوکا همیشه به منافع خود فکر می‌کند و به هیچ‌چیز دیگری توجه ندارد، مگر اینکه برای او سودمند باشد. حضور چنین نیروی غیرقابل‌پیش‌بینی در وسط داستان پیچیده و استراتژیک مسابقه جانشینی، همه‌چیز را خراب می‌کند.

این موضوع ممکن است برای بسیاری از تماشاگران سرگرم کننده باشد، اما اگر از بالا به این موضوع نگاه کنیم، این وضعیت ضررهایش بیشتر از سودش است. هیسوکا در Hunter X Hunter شخصیتی بسیار برجسته است. او حتی به نسبت لئوریو در آرک‌های بیشتری حضور داشته است.

به عنوان مثال او در آرک آزمون شکارچی و آرک آرنای بهشت به‌عنوان ضدقهرمان اصلی حضور داشته و در آرک‌های شهر یورک‌نیو، جزیره طمع و انتخابات رئیس جدید انجمن شکارچیان نیز نقش مهمی ایفا کرده است. با این وجود در تمام این زمان‌ها شخصیت او کوچکترین تغییری نداشته است.

همین شخصیت ثابت باعث شده تا بسیاری از بینندگان حس کنند که شخصیت او بیش از حد تکراری شده است. البته که پس از آرک مسابقه جانشینی شاهد کمی تغییر بودیم. اما این شخصیت جدید هم حتی نتوانست توجه تمام طرفداران را جلب کند و طرفداران فکر می‌کنند که این نسخه جدید از نسخه قبلی هم کمتر جذاب است.

همچنین افراد زیادی گمان می‌کنند که روش زنده نگه داشتن هیسوکا چندان جالب نبود و صرفا برای این بود که به هر قیمتی او را در داستان نگه دارند. همچنین احیا او کاملا بی‌هدف بود زیرا می‌توان حدس زد که هیسوکا پس از زنده شدن نیز به دلیل اینکه حفظ گروه اصلی خود متعهد نیست به‌زودی کشته خواهد شد.

کلام آخر

هیسوکا نیرویی بی‌نظیر در Hunter X Hunter به حساب می‌آید و تاکنون توانسته که داستان را جذاب‌تر کند. اما با توجه به تفاوت آرک مسابقه جانشینی با آرک‌های قبلی، ممکن است شخصیت‌های مهم و جذاب این آرک به دلیل ادامه حضور هیسوکا به‌طور زودهنگام کنار گذاشته شوند. شاید بهتر بود هیسوکا مرده باقی می‌ماند، به‌جای اینکه بیش از حد در داستان باقی بماند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!