فانی لند‌

مقایسه S24 FE با 14T Pro؛ دوئل مدعیان سامسونگ و شیائومی

در مقایسه S24 FE با ۱۴T Pro به بررسی دو قاتل پرچمدار از دو برند مختلف سامسونگ و شیائومی می‌پردازیم تا مشخص کنیم کدام مدل انتخاب بهتری برای خرید است.

ویدیو مقایسه S24 FE با ۱۴T Pro

در این ویدیو به مقایسه هر دو گوشی از نظر تمام مشخصات مهم پرداختیم تا ببینیم از نظر عملکرد، کدام برند موفق‌تر بوده است. برای اینکه در مورد قیمت محصولات دیگر از تمام برندها باخبر شوید، می‌توانید به صفحه فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا به عنوان مرجع موبایل ایران مراجعه کنید. در ادامه مطلب، خلاصه‌ای از تفاوت‌ها که در ویدیو گفتیم را بازگو خواهیم کرد…

مقایسه از نظر طراحی

هر دو از زبان طراحی معمول برند خود استفاده کرده‌اند. فریم آلومینیومی در طراحی هر دو مدل دیده می‌شود و استاندارد IP68 نیز تا عمق ۱.۵ متر و به مدت ۳۰ دقیقه آن‌ها را در برابر نفوذ آب محافظت می‌کند.

با اینکه طراحی پنل پشتی تفاوت دارد، اما تشخیص اینکه کدام زیباتر است، کاملاً به سلیقه هر فرد برمی‌گردد. حاشیه‌های نمایشگر نیز در هر دو گوشی کم است و این موضوع به زیبایی ظاهری آن‌ها افزوده است.

مقایسه از نظر نمایشگر

اندازه نمایشگر تفاوت چندانی باهم ندارد، اما صفحه نمایش گوشی S24 FE کمی بزرگتر است. هردو پنل با پشتیبانی از دالبی ویژن و +HDR10 در دسترس قرار دارند، اما این مدل‌ها تفاوت‌های زیادی در این بخش دارند که به اختصار در جدول زیر آورده‌ایم.

گوشی سامسونگ Galaxy S24 FE

لازم به ذکر است نرخ نوسازی مدل سامسونگ ۱۲۰ هرتز است؛ در حالی که رقیب مقایسه‌ای آن با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز کیفیت بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد.نام مدلنوع پنلحداکثر روشناییرزولوشن“S24Fe”Dynamic AMOLED 2X۱۹۰۰ نیت۱۰۸۰×۲۳۴۰ پیکسل“۱۴Tpro”AMOLED۴۰۰۰ نیت۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل

مقایسه از نظر سخت افزار

هردو مدل با اندروید ۱۴ عرضه می‌شوند، اما پردازنده‌های متفاوتی دارند که در این بخش شیائومی ۱۴ تی پرو برنده خواهد بود. چراکه با پردازنده قدرتمند، توان اجرای بازی‌های سنگین و مولتی تسکینگ را دارد.

گوشی شیائومی ۱۴T Pro

البته مدل سامسونگ نیز از قدرت بالایی برخوردار است، ولی اگر گیمر هستید و به بازی با گوشی علاقه‌مندید، مدل شیائومی انتخاب بهتری خواهد بود.نام مدلچیپستحداکثر نرخ کلاکپردازنده گرافیکی“S24Fe”Exynos 2400e۳.۱ گیگاهرتزXclipse 940“۱۴Tpro”+Mediatek Dimensity 9300۳.۴ گیگاهرتزImmortalis-G720 MC12

اگر تمایل دارید لیست قیمت گوشی های شیائومی را ببینید، می‌توانید با کلیک روی این لینک، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

قیمت ویژه: ۲۲,۵۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-55KDA312B سایز ۵۵ اینچ

قیمت ویژه: ۳۵,۷۹۹,۰۰۰ تومان

تلویزیون ال ای دی بلست مدل BTV-65KDA310B سایز ۶۵ اینچ

قیمت ویژه: ۹,۹۸۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi Note 13 ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

قیمت ویژه: ۵,۴۱۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Redmi A3 ظرفیت ۱۲۸ رم ۴ گیگابایت

قیمت ویژه: ۱۷,۲۶۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Poco X6 ظرفیت ۵۱۲ رم ۱۲ گیگابایت

قیمت ویژه: ۷,۷۹۹,۰۰۰ تومان

گوشی شیائومی Xiaomi Poco M5s ظرفیت ۲۵۶ رم ۸ گیگابایت

مقایسه از نظر دوربین

لنز اصلی هر دو گوشی ۵۰ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است، ولی دیگر لنزها تفاوت‌هایی باهم دارند که در جودل زیر برای شما آورده‌ایم. در مجموع با اینکه کیفیت عکسبرداری نزدیک به هم دارند، ولی مدل سامسونگ تصاویر بهتری را ثبت می‌کند.

نام مدلدوربین‌های پشتدوربین جلوکیفیت فیلم‌برداری“S24Fe”لنز اصلی:  ۵۰ مگاپیکسل دیافراگم f/1.8

لنز اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل دیافراگم f/2.2

لنز تله فوتو: ۸ مگاپیکسل دیافراگم f/2.4

 

لنز سلفی: ۱۰ مگاپیکسل دیافراگم f/2.4۸K@30fps, 4K@30/60/120fps, 1080p@30/60/120/240fps, 720p@960fps“۱۴Tpro”لنز اصلی:  ۵۰ مگاپیکسل دیافراگم f/1.6

لنز اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل دیافراگم f/2.2

لنز تله فوتو: ۵۰ مگاپیکسل دیافراگم f/2.0

لنز سلفی: ۳۲ مگاپیکسل دیافراگم f/2.0۸K@24/30fps, 4K@24/30/60fps, 1080p@30/60/120/240/960fps, gyro-EIS, 10-bit Rec. 2020, HDR10+

اگر کیفیت دوربین گوشی های سامسونگ بیش از برندهای دیگر شما را مجذوب خود کرده، می‌توانید با کلیک روی این لینک محصولات دیگر سامسونگ را به همراه مشخصات آنها ببنید.

مقایسه از نظر باتری

در جدول زیر یک سری اطلاعات در مورد باتری هر دو محصول قرار داده‌ایم که اگر به آن نگاهی بیندازید، خودتان متوجه تفاوت آشکار آنها خواهید شد.

نام مدلظرفیت باتریشارژرمدت زمان شارژ شدن“S24Fe”۴۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت۲۵ وات

شارژر بی‌سیم ۱۵ وات

پشتیبانی از شارژر معکوس

۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه“۱۴Tpro”۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت۱۲۰ وات

شارژر بی‌سیم ۵۰ وات

۱۰۰ درصد در ۱۹ دقیقه

در بخش باتری هم مدل شیائومی بسیار خوب قدرت‌نمایی می‌کند و با اینکه ظرفیت باتری شاید تفاوت چندانی نداشته باشد، اما سرعت شارژ و شارژرها بسیار متفاوتند.

نظر شما در مورد مقایسه Xiaomi 14T Pro با Galaxy S24 FE چیست؟ فکر می‌کنید کدامیک انتخاب بهتری برای خرید است؟ نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت کامنت‌ها با ما و دوستانتان در مجله اینترنتی ۱۹کالا به اشتراک بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!