فانی لند‌

این سگ ها در راس هرم بزرگ جیزه زندگی می کنند! + ویدیو

پس از مشاهده اولین سگ در رأس هرم بزرگ جیزه توسط یک پاراگلایدر، اخیراً تصاویر جدیدی از سه سگ در حال بالا رفتن از این بنای تاریخی منتشر شده است.

ابراهیم البنداری، یکی از بنیانگذاران سازمان نجات قاهره، سگی را که در ویدئوی اصلی دیده شده بود، شناسایی کرد. این سگ «آپولو» نام دارد و عضوی از گله ای هشت‌نفره است که در ارتفاعات هرم جیزه زندگی می‌کنند. آنها برای شکار کلاغ‌ها به بالای هرم می‌روند.

آپولو حدوداً سه ساله است و به نظر می رسد هیچ مشکلی برای دویدن از دیواره‌ی ناهموار و شیب دار اهرام ندارد.

لایکا، مادر این گله، اولین بار احتمالاً برای زایمان به بالای هرم پناه برد و از آن پس، این مکان تاریخی به خانه او و توله‌هایش تبدیل شده است. این خانواده با مهارت خاصی از هرم بالا و پایین می‌روند.

تلاش‌های انسان‌دوستانه

سازمان‌های حمایت از حیوانات، به این سگ‌های خیابانی غذا، آب و خدمات پزشکی ارائه می‌دهند و برای فرزندخواندگی آنها در آمریکا تلاش می‌کنند. با این حال، آپولو تاکنون از تمام تلاش‌ها برای گرفتنش فرار کرده است.

چالش‌های سگ‌های خیابانی در مصر

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۵ میلیون سگ خیابانی در مصر وجود دارد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، این سگ‌ها سالانه حدود ۲۰۰,۰۰۰ نفر را گاز می‌گیرند که خطر ابتلا به هاری را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، به دلیل باورهای مذهبی، نگاه منفی به سگ‌ها در جامعه وجود دارد.

امید به تغییر

البنداری امیدوار است که ویدئوی وایرال شده آپولو بتواند توجه عمومی را به وضعیت سگ‌های خیابانی قاهره جلب کند و باعث شود مردم و مسئولان توجه بیشتری به سرنوشت این حیوانات داشته باشند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!