فانی لند‌

بهترین انیمیشن‌های سال 2024

راهنماتو- از ماجراجویی‌های فضایی گرفته تا داستان‌های عاشقانه، انیمیشن‌های ۲۰۲۴ طیف گسترده‌ای از ژانرها را پوشش دادند. اما هر کدام از این انیمیشن‌ها تا چه حد توانستند نظر مثبت مخاطبین و منتقدین را به خود جلب کنند؟

به گزارش راهنماتو، انیمیشن همیشه با مخاطبان خاص خودش سهم عمده‌ای در رشد صنعت سینما ایفا کرده است. سال 2024 هم سال پرفراز و نشیبی برای این دست از فیلم‌ها بود و عده‌ای از مخاطبان به کیفیت کارها رضایت داده و عده‌ای هم عملکرد انیمیشن‌سازان را در این سال مورد قبول ندانستند. در این مقاله از فانی لندبه معرفی چند تا از پرسروصداترین انیمیشن‌های سال 2024 خواهیم پرداخت.

1. انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار 4 (Kung Fu Panda 4)

احتمالن تا به حال حداقل یک قسمت از انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار را دیده‌اید. اگر از طرفداران این انیمیشن بامزه و جذاب هستید، خبر خوب این است که قسمت چهارم این انیمیشن در سال 2024 منتشر شده است. انیمیشن پاندای کنگ‌فوکار یکی از پرطرفدارترین انیمیشن‌های سال‌های اخیر است که داستان «پو»، یک پاندای بامزه و چالش‌های پیش رویش را روایت می‌کند.

در این قسمت، پو در حالی که برای تبدیل شدن به رهبر معنوی دره صلح آماده می‌شود، با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. او باید به دنبال جانشینی برای خود به عنوان جنگجوی اژدها بگردد و در عین حال با یک دشمن جدید و قدرتمند مبارزه کند.

2. انیمیشن فیلم گارفیلد (The Garfield Movie)

گارفیلد هم یکی دیگر از انیمیشن‌های پرسروصدای چند سال اخیر است که در بین طرفداران انیمیشن جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. جدیدترین قسمت این انیمیشن با نام «فیلم گارفیلد» در سال جاری پخش شد و مانند قسمت‌های گذشته‌اش پرسروصدا شد. البته این گربه‌ اخمو و بامزه، این بار نتوانست رای‌های مثبت همه منتقدین را جمع‌آوری کند اما به هر حال همچنان یکی از دوست‌داشتنی‌ترین‌های دنیای انیمیشن است.

در این فیلم، گارفیلد با ورود یک گربه کوچک و شیطون به نام هارلی، زندگی آرامش‌بخشی که دارد را به هم ریخته می‌بیند. هارلی با شخصیت پرانرژی و بازیگوشش، به سرعت دل جان را می‌برد و گارفیلد احساس می‌کند جایگاهش در خانواده به خطر افتاده است. این رقابت بین دو گربه، اتفاقات خنده‌دار و بامزه‌ای را رقم می‌زند.

3. انیمیشن درون و بیرون 2 (Inside Out 2)

دنباله‌ای بر انیمیشن محبوب و موفق پیکسار، درون و بیرون، است که در سال ۲۰۲۴ منتشر شد. این انیمیشن همچنان ماجراهای رایلی و احساساتش را دنبال می‌کند، اما این بار با چالش‌های جدیدی روبرو هستیم.

در قسمت دوم، رایلی حالا بزرگ‌تر شده و وارد دوران نوجوانی شده است. با تغییرات هورمونی و روانی که در این دوران رخ می‌دهد، دنیای احساسات درون رایلی نیز دچار تحولات بزرگی می‌شود. احساس جدیدی به نام “دلشوره” به جمع شادی، غم، خشم، ترس و تنفر اضافه می‌شود و باعث ایجاد آشفتگی و سردرگمی در ذهن رایلی می‌شود.

4. انیمیشن مردان ایکس97 (X-Men ’97)

انیمیشن مردان ایکس ’97 یک بازگشت نوستالژیک به دنیای جهش‌یافته‌هاست که با طراحی‌های کلاسیک و داستان‌گویی جذاب، طرفداران قدیمی و جدید را به خود جذب کرده است. این سریال که ادامه‌ای بر انیمیشن محبوب مردان ایکس دهه ۹۰ است، ماجراهای تیم ایکس‌من را پس از وقایع سریال اصلی دنبال می‌کند.

در دنیای مردان ایکس ’97، پروفسور ایکس درگذشته و حالا اعضای تیم باید بدون رهبرشان به مبارزه با نیروهای شیطانی ادامه دهند. این انیمیشن با روایت داستانی جذاب و پیچیده، به بررسی چالش‌های جدیدی می‌پردازد که جهش‌یافته‌ها با آن روبرو هستند. از جمله این چالش‌ها می‌توان به ظهور دشمنان جدید، اختلافات داخلی در تیم ایکس‌من و تلاش برای حفظ صلح بین انسان‌ها و جهش‌یافته‌ها اشاره کرد.

5. انیمیشن ایواجو (Iwájú)

یک اثر انیمیشنی علمی-تخیلی است که با روایتی جذاب و بصری خیره‌کننده، ما را به آینده‌ای متفاوت در شهر لاگوس، نیجریه می‌برد. این انیمیشن با ترکیب المان‌های سنتی آفریقایی و فناوری‌های پیشرفته، دنیایی پر از رمز و راز و هیجان را به تصویر می‌کشد.

داستان ایواجو حول محور تولا، دختری جوان و کنجکاو می‌چرخد که در یک جزیره ثروتمند زندگی می‌کند. تولا به همراه دوست صمیمی‌اش کول، یک متخصص فناوری خودآموخته، به دنبال کشف رازهای پنهان در دنیای خود هستند. آن‌ها با ماجراجویی در دنیای اطرافشان، با خطرات و چالش‌های زیادی روبرو می‌شوند و در نهایت به حقایقی شگفت‌انگیز دست پیدا می‌کنند.

6. انیمیشن تبدیل‌شوندگان یک (Transformers one)

این سریال انیمیشنی محبوب، داستان ربات‌هایی است که می‌توانند به ماشین و وسایل نقلیه تبدیل شوند. این سریال در چندین نسخه و با داستان‌های مختلف تولید شده است و شخصیت‌های اصلی آن مانند اپتیموس پرایم و مگاترون در بین مخاطبان شناخته شده هستند.

این انیمیشن به ماجرای پیدایش دو ربات قدرتمند، آپتیموس پرایم و مگاترون، در سیاره سایبرترون می‌پردازد. این دو ربات که زمانی بهترین دوستان و هم‌رزمان بودند، در نهایت بر سر آینده سیاره به دشمنان سرسختی تبدیل می‌شوند.

7. انیمیشن ربات وحشی (The Wild Robot)

این انیمیشن، یک ماجراجویی جذاب و آموزنده است که داستان رباتی به نام «راز» را روایت می‌کند. روبی یک ربات پیشرفته است که در یک جزیره دور افتاده به دنیا می‌آید و توسط حیوانات وحشی بزرگ می‌شود. او با وجود اینکه یک ماشین است، قلبی مهربان و دلسوز دارد و تلاش می‌کند تا در دنیای حیوانات جایگاهی برای خود پیدا کند.

8. انیمیشن من نفرت‌انگیز4 (Despicable Me 4)

جدیدترین قسمت از مجموعه انیمیشن‌های محبوب و پرطرفدار من نفرت انگیز است که به دنیای جذاب گرو و مینیون‌های بامزه باز می‌گردد. این انیمیشن همچون قسمت‌های قبلی، با ترکیب طنز، ماجراجویی و شخصیت‌های دوست‌داشتنی، لحظات شاد و مفرحی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

در این قسمت، گرو و خانواده‌اش با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شوند. پس از فرار از زندان، یکی از دشمنان قدیمی گرو به دنبال انتقام از او و خانواده‌اش است. این اتفاق باعث می‌شود که گرو و مینیون‌ها مجبور شوند تا برای محافظت از خود و عزیزانشان، ماجراجویی‌های خطرناکی را آغاز کنند.

9. انیمیشن  بچه‌های بد: سرقت تسخیرشده (The Bad Guys: Haunted Heist)

بعد از موفقیت قسمت اول انیمیشن جذاب “بچه‌های بد”، قسمت دوم با عنوان “بچه‌های بد: سرقت تسخیرشده” به دنیای سینما آمد. در این قسمت، گروه بامزه و شیطان‌کاره بچه‌های بد، این بار با یک ماجراجویی هیجان‌انگیز و ترسناک روبرو می‌شوند.

در این قسمت، بچه‌های بد تصمیم می‌گیرند که در شب هالووین، یک سرقت بزرگ انجام دهند. آن‌ها به یک عمارت قدیمی و ترسناک نفوذ می‌کنند تا یک طلسم ارزشمند را به سرقت ببرند. اما ماجرا آنطور که آن‌ها تصور می‌کردند پیش نمی‌رود و با یک دشمن قدرتمند و ماورایی روبرو می‌شوند که از این طلسم محافظت می‌کند. حالا بچه‌های بد باید علاوه بر اینکه به دنبال دزدیدن طلسم هستند، جان خود را هم از دست این دشمن خطرناک نجات دهند.

10. مریخ اکسپرس (Mars Express)

این انیمیشن ما را به سفری هیجان‌انگیز به سیاره مریخ می‌برد. این انیمیشن علمی تخیلی با داستانی جذاب و گرافیکی چشم‌نواز، مخاطبان را به دنیایی فراتر از زمین می‌برد.

داستان مریخ اکسپرس در قرن بیست و سوم رخ می‌دهد. در این دوره، انسان‌ها به مریخ سفر کرده‌اند و سکونتگاه‌هایی را در این سیاره بنا کرده‌اند. در این میان، یک کارآگاه خصوصی به نام آلین روبی به همراه همکار ربات انسان نمای خود، کارلوس ریورا، به مأموریتی ویژه می‌روند. آن‌ها باید یک هکر بدنام را که تهدیدی برای امنیت مریخ محسوب می‌شود، پیدا کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!