فانی لند‌

قیمت دام زنده امروز ۶ آبان اعلام شد

قیمت دام زنده امروز ۶ آبان ۱۴۰۳ بدون تغییر کار خود را آغاز کرد.

به گزارش تجارت نیوز، با توجه به آمار به دست آمده، به رغم مناقشات منطقه‌ای، قیمت دام زنده روند افقی و بازار ساکنی را طی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که بازار این محصول در روز‌های آتی در سراشیب قیمتی قرار گیرد.

در سطح پایتخت و مرکز سیاسی کشور، متوسط قیمت دام زنده رقم ۲۳۵ هزار تومان را نشان می‌دهد. گوسفند زنده در این منطقه پُر تنش بین ۲۷۰ هزار تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. گوساله زنده نیز با سقف ۱۹۰ هزار تومان به دست متقاضیان این محصول می‌رسد.

در میادین تره‌بار استان اصفهان، دام زنده با متوسط قیمت ۲۲۸ هزار تومان خریداری می‌شود. گوسفند زنده در این کلان‌شهر از ۲۶۰ هزار تا ۲۹۰ هزار تومان متغیر است. گوساله زنده نیز از ۱۷۵ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

در استان خراسان رضوی، دام زنده با پایین‌ترین قیمت در سطح کشور به طور میانگین ۲۲۲ هزار تومان خریداری می‌شود. گوسفند زنده بین ۲۶۰ هزار تا ۲۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود. گوساله زنده نیز با سقف قیمت ۱۸۵ هزار تومان در سطح بازار یافت می‌شود.

نرخ گوسفند زنده در دو استان فارس و همدان در یک رنج بین ۲۷۰ هزار تا ۲۸۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود. گوساله زنده در این دو استان در رنج‌های قیمتی متفاوت نمایان می‌شود.

در استان قم، گوسفند زنده با قیمت معقول بین ۲۸۰ هزار تا ۲۸۵ هزار تومان خریداری می‌شود. گوساله زنده نیز با تفاوت قیمت اندک از ۱۸۴ هزار تا ۱۸۶ هزار تومان نوسان دارد.

در استان چهارمحال‌وبختیاری، با توجه به اینکه جمعیت ۸ درصدی قشر عشایر را در خود جای می‌دهد، گوسفند زنده با نرخ بین ۲۷۰ هزار تا ۲۹۰ هزار تومان به دست متقاضیان می‌رسد.

در جدول زیر، قیمت دام زنده در برخی از استان‌های کشور، قابل مشاهده است: 

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!