فانی لند‌

«سرگذشت نارنیا» به سرانجام نرسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گزارش‌ها نشان می‌دهند که گرتا گرویگ، کارگردان فیلم موفق «باربی»، به دلیل عدم تمایل نتفلیکس برای اکران دو قسمت جدید از پروژه «سرگذشت نارنیا» در سالن‌های سینما، قصد دارد قرارداد خود را با این شبکه فسخ کند. این در حالی است که قبلاً اعلام شده بود تصویربرداری این آثار در اواخر ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، به نظر می‌رسد که فسخ قرارداد بدون پرداخت خسارت به نتفلیکس ممکن نباشد و این تصمیم کارگردان می‌تواند برنامه‌ریزی تولید فیلم‌ها را تحت‌تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، برخی شایعات این پروژه را به عنوان یک سریال معرفی می‌کنند، اما شبکه نتفلیکس در این خصوص اظهارنظری نکرده است. همچنین، شنیده‌ها حاکی است که این غول استریم حتی پس از شنیدن نگرانی‌های گرویگ در این زمینه همچنان تمایلی به تغییر استراتژی خود برای انتشار مستقیم فیلم در سرویس استریم ندارد. فیلم‌های «سرگذشت نارنیا» بر اساس مجموعه کتاب‌های سی. اس. لوئیس نویسنده مشهور ایرلندی ساخته شده‌اند. نخستین فیلم، «سرگذشت نارنیا: شیر، ساحره و کمد لباس»، در دسامبر ۲۰۰۵ اکران شد و بیش از ۷۴۵ میلیون دلار در جهان فروش داشت. پس از آن «نارنیا ٢: پرنسس کاسپین» در می ۲۰۰۸ با فروش ۴۱۹ میلیون دلار و «سرگذشت نارنیا ۳: سفر با کشتی سپیده پیما» در دسامبر ۲۰۱۰ با ۴۱۵ میلیون دلار به نمایش درآمدند. پس از این سه فیلم، حقوق ساخت نارنیا در سال ۲۰۱۱ به نتفلیکس منتقل شد.

گرویگ پیش از این با اشاره به علاقه‌ای که از کودکی به آثار لوئیس داشته، درباره ساخت فیلمی جدید از این فرانچایز ابراز اشتیاق کرده بود. «واقعاً احترام زیادی برای نارنیا قائل هستم» و با فکرکردن به اینکه می‌خوام این کار را انجام دهم «دچار دلهره می‌شوم».او همچنین لوئیس را یک نویسنده متفکر دانست و افزود به عنوان یک فرد غیربریتانیایی «احساس خاصی» به انجام این کار دارم و با احتیاط به آن وارد می‌شوم زیرا «می‌خواهم این کار را به درستی انجام دهم».

گرویگ که دو فیلم «لیدی برد» (۲۰۱۷) و «زنان کوچک» (۲۰۱۹) را در کارنامه خود دارد، سال گذشته با فیلم «باربی» توانست موفقیت بزرگی در گیشه کسب کند. «باربی» به عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ شناخته می‌شود که فروش آن به بیش از ۱.۴ میلیارد دلار رسید. این موفقیت گرویگ را به نخستین کارگردان زن تبدیل کرد که یک فیلم میلیاردی را به تنهایی کارگردانی کرده است. اما با این حال، او و مارگو رابی، که نقش «باربی» را ایفا کرد، نتوانستند در مراسم اسکار جایزه‌ای کسب کنند.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!