فانی لند‌

سازنده سابق راکستار راز جدیدی از GTA: San Andreas فاش کرد

اوبه ورمیج، توسعه‌دهنده سابق Rockstar در بیستمین سالگرد بازی GTA: San Andreas یک نکته جالب را فاش کرده است.

این توسعه‌دهنده که هنوز هم در صنعت بازی‌سازی فعالیت می‌کند به خاطر بینش‌ها و اطلاعات پشت‌صحنه‌ای که به توسعه بسیاری از بازی‌های Grand Theft Auto دارد در شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود. آخرین نکته او درباره San Andreas بسیار جالب است و در حالی مطرح می‌شود که بازی یک نقطه عطف بزرگ را جشن می‌گیرد.

بازی Grand Theft Auto: San Andreas به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تمام دوران شناخته می‌شود. یک ماجراجویی گسترده و به یادماندنی که بازیکنان را به مجموعه‌ای از شهرها که San Andreas را تشکیل می‌دهند، می‌برد. یکی از بازی‌هایی که برای Rockstar موفقیت سرسام‌آور داشت و به عنوان معیاری برای آینده عمل کرد.

اخیرا اوبه ورمیج که روی GTA 3 و GTA Vice City و San Andreas و GTA IV کار کرده است، در شبکه‌های اجتماعی به بازتاب بیست سال تاریخ San Andreas پرداخت.

او نوشت برنامه اصلی این بود که نقشه بازی به سه بخش جداگانه تقسیم شود که فقط از طریق سفر بین‌شهری با قطارها و هواپیماها قابل دسترسی باشد. این امر به تیم اجازه می‌داد تا محدودیت‌های حافظه را دور بزنند و تمایز بین دارایی‌های مختلف مورد نیاز برای منحصر به فرد کردن هر شهر را آسان‌تر می‌کرد.

یک جلسه اجرایی در Rockstar North در نهایت مسیر تاریخ را تغییر داد و به یک نقشه بزرگ واحد که توسعه آن سخت‌تر اما به طور کلی بسیار چشمگیرتر بود، منجر شد.

ورمیج سپس به یادآوری عرضه بازی در نیمه‌شب پرداخت و اینکه چقدر شگفت‌انگیز بود San Andreas قبل از اینکه اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به توسعه‌دهندگان و ناشران اجازه دهند تا هیجان زیادی ایجاد کنند، چنین جمعیت عظیمی را جذب کرد.

احتمالا در آن زمان چند تبلیغ تلویزیونی، یک یا دو تریلر و شاید یک مقاله در یک مجله یا یکی از چند وب‌سایت موجود در آن زمان وجود داشت:

اینترنت افتضاح بود و به جز چند تریلر، بازیکنان چیز زیادی درباره بازی نمی‌دانستند. من به بزرگترین فروشگاه نزدیک دفاتر R*North رفتم که HMV در خیابان پرنسس، ادینبورگ بود. یک شب بارانی بود، اما صف از تمام فروشگاه عبور کرده و به خیابان کشیده شده بود. دیدن همه این افراد که اینقدر هیجان‌زده بودند و به خانه می‌رفتند تا تمام شب بازی کنند، شگفت‌انگیز بود.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!