فانی لند‌

یک مدیر اهل تسنن معاون وزیر جهاد کشاورزی پزشکیان شد

به گزارش تجارت نیوز،

غلام‌رضا نوری قزلجه، وزیر جهاد کشاورزی، طی حکمی غلام‌رضا گل‌محمدی، پژوهشگر اهل‌سنت را به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی منصوب کرد.

در حکم وی، شناسایی دقیق مشکلات بخش کشاورزی، انجام پژوهش‌های کاربردی، ارتقای سرعت نفوذ دانش، گسترش استفاده از فن‌آوری‌های نوین در فعالیت‌های علمی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، توجه به حفاظت از منابع و ذخایر ژنتیکی و هسته‌های اولیه اعم از زراعی، باغی، دامی و منابع طبیعی از اهم انتظارات از این معاون وزیر عنوان شده است.

گل‌محمدی، متولد روستای نوبهار در شهرستان باخزر خراسان رضوی است. این معاون وزیر دارای مدرک دکتری تخصصی گیاه‌پزشکی از موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و دکتری مدیریت منابع انسانی از دانشگاه تهران است.

سوابق اجرایی معاون جدید وزیر جهاد کشاورزی

از سوابق اجرایی گل‌محمدی می‌توان به مدیرکل منابع انسانی و نوسازی اداری سازمان تحقیقات کشاورزی اشاره کرد. همچنین او عضو هیئت علمی و استاد حشره‌شناسی کشاورزی در موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور است.

وی همچنین به عنوان پژوهشگر برتر وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۵ انتخاب شده و در سال 1402 نیز داور علمی موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی بود.

رئیس جدید سازمان تات، فردی پژوهشگر و دانشگاهی محسوب می‌شود. او بیش از 20 مقاله در زمینه گیاه‌پزشکی و حشره‌شناسی کشاورزی منتشر کرده و بارها به مقالات وی ارجاع داده شده است.

لازم به ذکر است که گل‌محمدی، از اعضای شورای راهبردی اهل‌سنت ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری و نامزد دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تایباد، تربت‌جام، باخرز و صالح‌آباد بوده است.

گل‌محمدی دومین فرد اهل تسنن است که در دولت پزشکیان به سمت معاونت وزیر منصوب شد. پیش‌تر سید عماد حسینی طی حکمی از سوی محسن پاک‌نژاد، وزیر نفت، به عنوان معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران منصوب شد.

به اشتراک گذاری

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!