فانی لند‌

جزییات تازه از بسته حمایتی بورس

طبق اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار، رضا عیوضلو – معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص بسته حمایتی اخیر سازمان بورس برای بهبود بازار سرمایه گفت: هفته گذشته شاهد انتشار صورت‌های مالی ۶ ماه نخست ابتدای سال ۱۴۰۳ شرکت‌های مختلف بودیم. برخی شرکت‌ها گزارش‌های خوبی ارائه ندادند که علت آن هم مربوط به خود ناشران و هم مربوط به سیاست‌گذاران بود؛ لذا جلسه‌ای با حضور ریاست سازمان بورس برگزار شد و بخش اول بسته بهبود بازار سرمایه به تصویب رسید.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به این‌که سازمان بورس به عنوان متولی امر و حسب وظیفه ذاتی خود برای حمایت از بازار، در اجرای این بسته حمایتی همراه و همسو خواهد شد، ادامه داد: در این جلسه تاکید شد که ناشران از کانال‌های مختلف مانند: سیاست گذاران و نهاد‌های تنظیم‌گر، پیگیر بهبود اوضاع مالی خود در حوزه‌های تولید و فروش و افزایش هزینه‌های شرکت‌ها باشند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر تاثیرپذیری بازار سرمایه از این بسته اعلام کرد: از زمان اجرا درآمدن این بسته حمایتی، ناشران و سهامداران عمده باید از سهام شرکت‌های خود حمایت کنند. بخش عمده‌ای از رشد بازار در ابتدای هفته، مربوط به اتخاذ این تصمیمات و اقدامات است.

عیوضلو با اشاره به اینکه بازار سرمایه محل تلاقی سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیران است، گفت: بی‌شک بازار سرمایه محل تشکیل سرمایه است و ورود به این بازار در بلندمدت به نفع اقتصاد است. ما برای رشد و توسعه بازار تلاش خواهیم کرد و امیدواریم تاثیر بسته حمایتی بازار سرمایه چشم انداز ۶ ماه آینده بازار را مثبت پیش ببرد.

وی با بیان این‌که سازمان بورس به عنوان نهاد تنظیم‌گر با جدیت بحث افزایش اعتماد عمومی به بورس را دنبال می‌کند، تاکید کرد: تمام تلاش ما برای افزایش اعتماد سهامداران هست و این موضوع نیازمند کمک همه ذی‌نفعان بازار سرمایه است. این بسته حمایتی، نویدبخش روز‌های خوب برای بازار سرمایه خواهد بود که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر ناشران در قالب جلسات متعددی که در سازمان بورس، بورس تهران و فرابورس تشکیل می‌شود، مداوم باشد تا اصلی‌ترین ماموریت بازار سرمایه که افزایش اعتماد عمومی است، محقق شود.

عیوضلو در پایان با یک پیشنهاد به سرمایه گذاران، تاکید کرد: از همه سرمایه‌گذاران و نهاد‌های متولی می‌خواهیم بیش از پیش به عوامل بنیادی بازار توجه کنند، هم اکنون سهام ارزنده در بازار کم نیست و ما به دنبال این هستیم که با حضور موثر شرکت‌ها این ارزندگی را بیش از پیش افزایش دهیم.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!