فانی لند‌

دیوار دفاعی رباتیک؛ جدیدترین فناوری رئال مادرید برای تمرین ضربات آزاد + ویدیو

رئال مادرید بار دیگر پیشتازی خود در فوتبال جهان را با معرفی یک فناوری پیشرفته در تمرینات به نمایش گذاشت. این باشگاه با به کارگیری دیوار دفاعی رباتیک برای تمرین ضربات آزاد، گامی بلند به سوی آینده برداشته است.

فناوری پیشرفته در خدمت فوتبال

برخلاف گذشته که بازیکنان مجبور بودند از دیوارهای ثابت فلزی استفاده کنند، این ربات‌های جدید قابلیت پرش دارند. تصاویر منتشر شده از مرکز تمرینی والدبباس (Valdebebas) نشان می‌دهد که مربیان می‌توانند از طریق یک تبلت، ارتفاع هر یک از این مانکن‌های رباتیک را تنظیم کنند.

تمرین هوشمندانه برای ال کلاسیکو با دیوار دفاعی رباتیک

این فناوری به بازیکنان امکان می‌دهد برای مسابقات خاص، مانند ال کلاسیکو، با شبیه‌سازی قد مدافعان حریف مانند ژول کنده یا رافینیا تمرین کنند. در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی رئال مادرید منتشر شده، بازیکنانی چون لوکا مودریچ و ادر میلیتائو موفق شدند از روی این دیوار دفاعی رباتیک گل‌های زیبایی به ثمر برسانند.

چالش‌های پیش رو

با وجود سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون پوندی در این مرکز تمرینی و استفاده از این فناوری پیشرفته، نتایج مستقیم آن در زمین مسابقه هنوز چشمگیر نبوده است. آخرین گل رئال مادرید از ضربه آزاد مستقیم به گل رودریگو مقابل سویا در ۲۷ می ۲۰۲۳ برمی‌گردد.

رقابت در نوآوری

پاری سن ژرمن نیز تلاش کرده سیستم مشابهی را با استفاده از مانکن‌های چرخ‌دار که بالا و پایین می‌روند، پیاده‌سازی کند. نکته جالب اینکه کیلیان امباپه، زننده جدید ضربات آزاد رئال مادرید که جانشین تونی کروس شده، تاکنون هیچ گلی از ضربه آزاد مستقیم به ثمر نرسانده است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!