فانی لند‌

هر آنچه که باید از بازی Dragon Age: The Veilguard بدانید

در حال حاضر بیش از همیشه به انتشار بازی Dragon Age: The Veilguard نزدیک شدیم. خوشبختانه بعد از گذشت سال‌هایی طولانی، این بازی نقش‌آفرینی بالاخره قرار است منتشر شود و به نظر می‌رسد که یک انتشار خیلی قوی و خوب هم خواهد داشت. این بازی یکی از قوی‌ترین و مورد‌انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۴ است و با توجه به تریلرها و تصاویری که از بازی دیدیم، بعید است که بازی ضعیفی را شاهد باشیم.

این بازی ظاهری جدید دارد، داستانی جدید دارد، فضایی جدید دارد و قرار است یک عالمه مکانیک جدید را وارد این مجموعه قدیمی کند. برای همین است که طرفداران قدیمی این بازی ARPG و بسیاری از طرفداران جدید این سبک به شدت مشتاق انتشار این بازی هستند. حالا اگر شما هم دوست دارید که در مورد بازی Dragon Age: The Veilguard بیشتر بدانید، در ادامه با ویجیاتو همراه باشید.

تاریخ انتشار و پلتفرم‌های بازی


بازی Dragon Age: The Veilguard قرار است به صورت رسمی در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۴ که می‌شود ۱۰ آبان سال ۱۴۰۳ وارد بازار شود. این بازی از همان ابتدا قرار است که روی کامپیوتر، Xbox Series X/S و PS5 منتشر شود. در کنار آن بایوور قرار است که یک سری نسخه Collector’s Edition را هم منتشر کند که خود بازی را شامل نمی‌شود، ولی جایزه‌های زیادی را در کنار خودش خواهد داشت.

شخصیت اصلی بازی Dragon Age: The Veilguard


حدس و گمان‌های زیادی حول شخصیت اصلی این نسخه از بازی وجود داشت تا اینکه خود استودیو بایوور به تمامی آن‌ها پایان داد. در این بازی ما به عنوان شخصیت روک (Rook) بازی خواهیم کرد. این شخصیت البته تنها یک اسم است و تمامی ویژگی‌هایش را خودمان می‌توانیم شخصی‌سازی کنیم و جزئیات مختلفی را به آن اضافه یا از آن کم کنیم. طبق صحبت‌های خود بایوور، این بازی قرار است پرجزئیات‌ترین و گسترده‌ترین شخصی‌سازی را در میان تمامی RPGهای این استودیو داشته باشد.

کلاس‌های بازی


مثل بازی‌های قبلی همین مجموعه قرار است شاهد کلاس‌های مختلفی در بازی باشیم که شما می‌توانید از میان آن‌ها به صورت آزادانه کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنید. هر کدام از این کلاس‌ها به شما یک سری ویژگی‌ خاص می‌دهند و در نهایت این اجازه را می‌دهند که یک سری سبک و سلاح مخصوص را برای آن‌ها فراهم و از طریق آن بازی کنید.

Warrior: این کلاس با کنترل میدان نبرد به کمک شمشیر و سپر می‌تواند موقعیت‌های خوبی را برای حمله ایجاد کند و از سلاح‌های بزرگ‌تر هم می‌تواند استفاده کند تا ضربه‌های بزرگی را به دشمن وارد کند.

Rogue: این کلاس بیشتر از بقیه سرعت دارد و می‌تواند در طول مبارزه به سرعت جاخالی دهد و یا ضربه‌هایی اساسی را با کمان و یا خنجر به دشمن خود وارد کند.

Mage: این کلاس توانایی کنترل جادوهای مختلف آتش، یخ و صاعقه را دارد و از این طریق می‌تواند دشمنان خود را نابود کند.

گیم‌پلی و سیستم مبارزه


مبارزات این بازی نسبت به عناوین قبلی قرار است اکشن‌تر باشد. البته سیستم مبارزه‌ای بازی قرار است یک ترکیبی از تمامی بازی‌های قبل است ولی تمرکز اصلی آن روی یک سری مبارزه اکشن خواهد بود و برای همین تخصص کلاس‌های مختلف بازی قرار است بیش از همیشه به چشم بیایند.

مثل عناوین قبلی شما می‌توانید انواع گزینه‌های مختلف را از میان چندین مورد انتخاب کنید و داستان بازی را به شکل خود جلو ببرید. این موضوع به شما یک آزادی نسبی خواهد داد که در کل می‌تواند تنوع زیادی را در گیم‌پلی‌های مختلف شما ایجاد کند.

گروه‌های مختلف بازی Dragon Age: The Veilguard


در این بازی از همان اول می‌توانیم گروه یا همان Faction بازیکن خود را در همان ابتدا بازی انتخاب کنیم. این گرو‌ه‌ها تاثیر زیادی روی دیالوگ‌ها، روند پیشرفت بازی و حتی کمی روی ماموریت‌ها و گیم‌پلی خواهند داشت. برای همین بهتر است که با دقت و اطمینان کامل یکی را انتخاب کنید.

Grey Wardens: این گروه باستانی را احتمالا بشناسید، البته اگر بازی‌های قبلی را بازی کرده باشید. اعضا این گروه تا آخر عمر خود با شیاطین مبارزه می‌کنند و از دنیا در مقابل خطرهای فراطبیعی حفاظت می‌کنند.

Veil Jumpers: اعضا این گروه زمان خود را صرف جستجو و کاوش در بناهای باستانی الف‌ها می‌کنند. اعضا آن شجاع هستند و مهارت‌های نسبتا خوبی‌ جادویی دارند. این گروه بیشتر درگیر منافع شخصی خودشانند تا حفاظت از بقیه.

Shadow Dragons: یک گروه مقاوت که قصد دارند با ظلم Tevinter مقابله کنند و به بردگی طولانی خود پایان دهند.

Lords of Fortune: این گروه که از Rivian شروع شد، اعضایی دارد که همگی به دنبال شکار گنج و گشت و گذار در طبیعت هستند. این افراد شهرت زیادی به اقدامات شجاعانه و فرارهای لحظه آخری خود دارند.

The Mourn Watch: این گروه به عنوان بزرگ‌ترین محفل جادوگران Necromancer شناخته می‌شود. ارتباط آن‌ها با مردگان و ارواح به شدت قوی است و معمولا کسی سمت آن‌ها نمی‌رود.

Antivan Crows: این گروه شامل سریع‌ترین و ترسناک‌ترین قاتلان بازی است و اعضا آن به صورت مخفیانه و از طریق سایه‌ها سیاست‌های خود را پیداه می‌کنند. این گروه یکی از مورد احترام‌ترین و وحشتناک‌ترین گروه‌های بازی است و همه افراد درون بازی سعی می‌کنند که با آن‌ها در نیفتند.

همراهان و متحدان متعدد بازی


بازی Dragon Age: The Veilguard قرار است تعداد زیادی افراد جدید را به عنوان همراه‌های شما به بازی معرفی کند. این افراد قرار است قلب اصلی داستان بازی باشند و داستان‌ آن‌ها بازی شما را به جلو ببرد. شما باید تمرکز زیادی روی تک تک آن‌ها داشته باشید چون آن‌ها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های بازی را تشکیل می‌دهند. این ارتباط شما با این افراد است که می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند. شاید ارتباط با این افراد عمقی مثل بازی Baldur’s Gate 3 را نداشته باشد، ولی قطعا یکی از بهترین‌ و عمیق‌ترین داستان‌هایی خواهد بود که طی یک دهه اخیر منتشر شده است.

تاثیر بازی‌های قبلی روی داستان فعلی


این بازی قرار است اطلاعات زیادی را از بازی‌های قبلی به همراه داشته باشد. برای همین شما باید با داستان آن بازی‌ها آشنا باشید. شاید کمی سخت باشد، ولی به شدت پیشنهاد می‌شود که سه عنوان قبلی Veilguard را بازی کنید و بعد به سراغ این بازی بیاید. البته ویدیوهای داستانی آن هم قطعا در اینترنت پیدا می‌شود و می‌توانید آن‌ها را تماشا کنید چون در بخش داستانی و حتی ساخت شخصیت‌ هم باید به سوالاتی پاسخ دهید یا تصمیماتی بگیرید که به صورت مستقیم به داستان بازی‌های قبلی مرتبط هستند.

بازی Dragon Age: The Veilguard جهان باز نیست


متاسفانه باید بگویم که بر خلاف انتظار بسیاری از افراد این بازی قرار نیست به صورت جهان باز باشد. درست است که بازی‌های جهان باز می‌توانند بهترین و خلاقانه‌ترین انواع گیم‌پلی را ارائه دهند، ولی تمرکز این بازی بر روی داستان و فضاسازی روایت آن است. برای همین هم قرار نیست که داستان آن به صورت جهان باز تعریف شود.

مکان‌های گوناگون و متنوع


مسئله مربوط به مکان‌های مختلف بازی کمی جالب و خلاقانه است. در این بازی قرار است که به مکان‌هایی سفر کنیم که در بازی‌های قبلی تنها اسم و یا تعریفشان را شنیده بودیم. ماجراجویی بازی از Minrathous آغاز می‌شود و بعد از آن به انواع سرزمین‌های جادویی بازی می‌توانید سفر کنید. قبلا هم این موضوع عنوان شد که در طول این بازی می‌توانیم به مناطق دیگری از دنیا مثل Rivain و جنگل Arlathan هم سر بزنیم. طبق آپلودهای وبسایت بایوور، احتمالا می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که مناطق دیگری هم به بازی اضافه شوند.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!