فانی لند‌

بهترین متروهای اروپا + اینفوگرافی

بهترین متروها در پایتخت‌های اروپایی متعلق به اسلوی نروژ، صوفیه بلغارستان، آتن یونان، مادرید اسپانیا، ورشوی لهستان، لندن بریتانیا، بخارست رومانی، لیسبون پرتغال، کپنهاگ دانمارک و پراگ جمهوری چک است.

ایستگاه‌های مترو برای زندگی شهری ضروری هستند، اما کیفیت و سطح مدرن‌سازی آن‌ها در شهرهای پایتختی اروپا متفاوت است. شبکه‌های حمل‌ونقل با کیفیت بالا با افزایش تردد و گسترش دسترسی به یک مجموعه گسترده‌تر نیروی کار، نقش مهمی در افزایش بهره‌وری کسب‌وکار دارند.

علاوه‌بر این، سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های مترو با سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی ارتباط بیشتری دارد. این سرمایه‌گذاری‌ها با بهبود سرعت تردد و دسترسی، جذابیت شهر را افزایش می‌دهند.

رتبه‌بندی پایتخت‌های اروپایی با بهترین سیستم مترو

اسلو، نروژ ۸.۰۶

صوفیه، بلغارستان ۷.۶۴

آتن، یونان ۷.۲۹

مادرید، اسپانیا ۶.۷۴

ورشو، لهستان ۶.۶

لندن، بریتانیا ۶.۰۴

بخارست، رومانی ۵.۹۷

لیسبون، پرتغال ۵.۹۷

کپنهاگ، دانمارک ۵.۹۷

پراگ، چک ۵.۸۳

وین، اتریش ۵.۴۲

هلسینکی، فنلاند ۵.۱۴

استکهلم، سوئد ۴.۶۵

برلین، آلمان ۴.۳۸

پاریس، فرانسه ۴.۳۸

آمستردام، هلند ۴.۰۳

رم، ایتالیا ۳.۷۵

بروکسل، بلژیک ۳.۲

بوداپست، مجارستان ۳.۱۳

بهترین سیستم‌های مترو در پایتخت‌های اروپایی بر اساس داده‌های Bounce رتبه‌بندی و برای این منظور، سیستم‌های مترو در ۱۹ شهر پایتخت اروپا بر اساس معیارهای زیر امتیازدهی شدند:


تعداد ایستگاه‌ها
سواری سالانه
مسافت تحت پوشش
امتیازات بررسی گوگل
سهم واکنش‌های آنلاین مثبت و منفی به مقالات مربوط به هر سیستم مترو

امتیاز سیستم‌های مترو از ۱۰ محاسبه می‌شود. قابل‌توجه اینکه در این بررسی پایتخت‌های بلاروس، اوکراین و روسیه مستثنی شدند.

نروژ خانه برترین سیستم مترو در میان پایتخت‌های اروپایی است. پایتخت این کشور با ۱۰۱ ایستگاه مترو در سراسر شبکه حمل‌ونقل خود در صدر فهرست حاضر قرار دارد. اسلو در سال ۲۰۲۳ میزبان نخستین سیستم مترو در سطح جهان بود که به‌طور کامل با برق کار می‌کرد. ایستگاه‌های متروی این شهر به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه در اسکاندیناوی، میانگین امتیاز بررسی گوگل ۴.۱۳ از ۵ ستاره را به‌دست آوردند و کاربران آن‌ها را «بسیار خوب سازمان‌دهی‌شده» و «راحت برای تردد» توصیف کرده‌اند.

صوفیه و بلغارستان با میزبانی از جدیدترین سیستم مترو در میان پایتخت‌های اروپایی که در سال ۱۹۹۸ تأسیس شده، مدعی مقام دوم است. در مقابل، متروی لندن که در سال ۱۸۶۳ ساخته شد، عنوان قدیمی‌ترین سیستم متروی جهان را به خود اختصاص داده است. امروزه متروی لندن ۸۴ درصد کمتر از یک خودروی بنزینی به ازای هر مسافر کربن منتشر می‌کند و در مسیری قرار دارد که تا سال ۲۰۳۰ به‌طور کامل از انرژی‌های تجدیدپذیر تغذیه کند. سیستم متروی لندن به‌طور کلی رتبه ششم را در بین پایتخت‌های اروپایی دارد.

متروی خودکار کپنهاگ ۲۴ ساعته در هفت روز هفته خدمات‌رسانی می‌کند. قطارها در بیشتر ساعات روز هر دو دقیقه یک‌بار وارد ایستگاه می‌شوند. به‌رغم قرار گرفتن در رتبه هفتم لیست حاضر، سیستم متروی این شهر به دلیل قابلیت اطمینان استثنایی خود اغلب به‌عنوان بهترین سیستم متروی جهان شناخته می‌شود.

در انتهای دیگر طیف، سیستم متروی بوداپست در رتبه آخر قرار دارد و ۷۵ درصد از واکنش‌های آنلاین به مقالات خبری مرتبط با آن، منفی بوده است. مسافران بعضی از ایستگاه‌های این سیستم مترو را «بسیار ناخوشایند» توصیف کرده‌اند و برای اغلب آن‌ها، تمیز نبودن عامل اصلی نگرانی عنوان شده است.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!