فانی لند‌

سبزپوشی دسته‌جمعی متغیرهای معاملاتی در فرابورس

بازارهای فرابورس امروز را با رشد خوبی آغاز کردند این در حالی است که نمادهایی چون فزر، فرابورس، کرمان، سامان، شفام، خنور و فن افزار در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.

به گزارش تجارت نیوز،

بازارهای فرابورس در روز جاری با معاملاتی مثبت کار خود را به پایان رساندند. این روند رشد دسته جمعی شاخص های منتخب فرابورس را به دنبال داشت.

 در معاملات روز جاری، دوشنبه 7 آبان‎ماه، در بازارهای فرابورس بیش از 11.7 میلیارد برگه انواع دارایی مالی به ارزش بالغ بر 486 هزار و 700 میلیارد تومان در 174 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در روزی که گذشت همه شاخص‌های منتخب فرابورس مثبت بودند. شاخص کل 81 واحد رشد کرد و در عدد 21 هزار و 350 واحد قرار گرفت. شاخص قیمت 18 واحد و شاخص کل هم‌وزن 787 واحد بالا رفتند.

نمادهای آریا، حسینا، سامان، شاوان و سپیداربیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل دو نماد فجهان و خاور با اثر منفی بر این متغیر، مانع رشد بیشتر آن شد.

همچنین ارزش معاملات به تفکیک بازارها نشان می‌دهد امروز بالغ‌بر 3.2 میلیارد برگه سهم به ارزش بیش از یک‌هزار و 150 میلیارد تومان در بازارهای سهامی دادوستد شد.

نمادهای کرمان، کایزد، نخریس، سرچشمه، عالیس، حگهر و سپیدار در صدر جدول بیشترین افزایش قیمت‌ها قرار گرفتند. 

 بیشترین کاهش قیمت‌ها نیز متعلق به نمادهای کتوسعه، نطرین، فن افزار، ثپردیس، خدیزل، تاپکیش و گلدیرا بود.

بررسی سایر بازارهای فرابورس نشان می‌دهد امروز 69 میلیون اوراق مالی اسلامی به ارزش 6 هزار و 500 میلیارد تومان دادوستد شده است. همچنین در جریان عملیات بازار باز بانک مرکزی نیز 5.4 میلیارد برگه به ارزش 474 هزار میلیارد تومان معاملات ثبت شد.

گفتنی است 4.3 میلیارد واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز امروز به ارزش بیش از 5 هزار میلیارد تومان مورد جابه‌جایی قرار گرفت.

در پایان بازار روز جاری نمادهای فزر، فرابورس، کرمان، سامان، شفام، خنور و فن افزار در جدول نمادهای پرتراکنش قرار گرفتند.

 

 

برچسب ها

,

مطالب مشابه را ببینید!