فانی لند‌

هزینه خرید آپارتمان در کدام شهرهای جهان بیشتر است؟ + اینفوگرافی

افزایش سریع قیمت مسکن در سطح جهانی از سال ۲۰۲۰، خرید خانه را برای بسیاری به رؤیایی دست‌نیافتنی تبدیل کرده است. در توکیو، برای خرید یک آپارتمان به درآمد مجموع ۱۴ کارگر با حقوق متوسط نیاز است که این امر، جایگاه این شهر را به عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان تثبیت می‌کند. در مقابل، در سانفرانسیسکو، به دلیل درآمد بالاتر که ناشی از صنعت فناوری است، این رقم به حقوق پنج کارگر کاهش می‌یابد. اینفوگرافی زیر نشان می‌دهد که در بازارهای مسکن حباب‌دار منتخب، چه مدت زمانی برای پس‌انداز جهت خرید آپارتمان لازم است.

هزینه سرسام‌آور خرید آپارتمان در گران‌ترین شهرهای جهان

در ادامه، گران‌ترین شهرهای دارای حباب مسکن جهان را بر اساس متوسط تعداد سال‌هایی که یک کارگر ماهر باید کار کند تا بتواند یک آپارتمان ۶۰ متری در نزدیکی مرکز شهر بخرد، نشان می‌دهیم:

هنگ کنگ، که برای چهاردهمین سال متوالی به عنوان گران‌ترین شهر جهان شناخته شده، نیازمند بیش از دو دهه درآمد یک کارگر ماهر برای خرید یک آپارتمان است.

برای درک بهتر موضوع، قیمت املاک متوسط نزدیک مرکز شهر در هنگ کنگ به طور میانگین ۲,۵۶۰ دلار برای هر فوت مربع است – که به طور قابل توجهی بالاتر از نیویورک است که در آن قیمت‌ها بین ۱,۵۰۰ تا ۲,۰۰۰ دلار برای هر فوت مربع متغیر است. حتی با وجود اینکه قیمت‌های املاک هنگ کنگ به پایین‌ترین سطح ۱۲ سال اخیر خود رسیده است، مالکیت خانه همچنان برای اکثر ساکنان دست‌نیافتنی باقی مانده است.

در همین حال، پاریس عنوان گران‌ترین شهر اروپا را در اختیار دارد، علی‌رغم اینکه قیمت‌های واقعی مسکن بیش از ۲۰ درصد از اوج دوران پس از همه‌گیری کاهش یافته است. در این شهر، یک کارگر ماهر به طور متوسط باید ۱۳ سال کار کند تا بتواند صاحب یک آپارتمان شود. لندن با ۱۲ سال در رتبه بعدی قرار دارد.

در نیویورک، قیمت میانه فروش یک آپارتمان یا کوآپ (نوعی مالکیت مشترک در آمریکا) در منطقه منهتن تا پایان سال ۲۰۲۳ به نزدیک ۱.۲ میلیون دلار رسید که نشان‌دهنده افزایش ۴۴ درصدی قیمت هر فوت مربع در دهه گذشته است. نیویورک به عنوان گران‌ترین شهر آمریکا شناخته می‌شود که برای خرید یک آپارتمان نزدیک مرکز شهر به درآمد مجموع هشت کارگر نیاز دارد.

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!