فانی لند‌

«اشراق» برگزیدگان خود را شناخت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم دینی «اشراق» با حضور جمعی از شخصیت‌های دینی حوزوی و سینمایی، هنرمندان و اهالی رسانه در سالن همایش‌های غدیر قم برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، اسامی برگزیدگان بدین شرح است:

فیلم داستانی

۱- رواق

تندیس بهترین فیلم داستانی در بخش رواق به فیلم داستانی ” بچه خوان” به کارگردانی اسماعیل عظیمی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری در بخش رواق به فیلم داستانی ” تیغ طهر” با فیلم برداری مجتبی اسپنانی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار پرداختن به سوژه و سختی تولید در مناطق محروم در بخش رواق به فیلم داستانی ” مادر پسرها ” به تهیه کنندگی سید مجید طاهری تعلق گرفت.

۲- اشراق

تندیس بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی ” شریف” به کارگردانی محمد علیزاده فرد تعلق گرفت.

رتبه دوم بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی “اسما” به کارگردانی مصطفی آقا محمد لو تعلق گرفت.

رتبه سوم بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی “گوشتخوار” به کارگردانی سرکار خانم مهشاد ولی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش رواق به مجموعه فیلم داستانی ” دیوار” به تهیه کنندگی روح الله رفیعی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی ” آمبولانس” به کارگردانی محسن جهانی به دلیل ایجاز در بیان تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی “لکنت” به کارگردانی جابر نوری به دلیل خلق فضای باورپذیر در قالب فیلم کوتاه تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی “ژاو” به کارگردانی مسعود مشعوف به دلیل پرداختن به کارکرد اجتماعی مسجد تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی در بخش اشراق به فیلم داستانی “مأموریت” به تهیه کنندگی سرکار خانم محدثه پیر هادی به دلیل بازخوانی نو اسطوره ملی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین بازیگری در بخش اشراق به آقای سیاوش چراغی پور به خاطر بازی در فیلم داستانی ” طلوع سرد” “فردا مثل امروز نیست” به دلیل حمایت واهتمام در تولید فیلم های کوتاه تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه در بخش اشراق به فیلم داستانی “بمان” به نویسندگی امیر رویینی به دلیل ایده بصری در فیلمنامه واهمیت موضوع تعلق گرفت.

فیلم مستند

۱- رواق

تندیس بهترین فیلم مستند در بخش رواق به مستند ” دژی کانو” به کارگردانی و تهیه کنندگی یزدان پرونده تعلق گرفت.

تندیس بهترین کارگردانی در بخش رواق به مستند “جزیره آدم خوب‌ها” به کارگردانی مسعود زارعیان تعلق گرفت.

تندیس بهترین تدوین در بخش رواق به مستند “به رنگ انار” تدوینگری مصطفی مولوی تعلق گرفت.

تندیس بهترین تصویربرداری فیلم مستند در بخش رواق به مستند “فصل وصل” به تصویربرداری اصغر لائی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین پژوهش فیلم مستند در بخش رواق به مستند ” نشاط نورانی” به سرکار خانم خدیجه فاطمه مهدوی تعلق گرفت.

جایزه فیلم اول کارگردان به مستند “از دیار بلخاب” به کارگردانی زهره سادات فاضلی تعلق گرفت.

تندیس بهترین پژوهش فیلم مستند در بخش رواق به مستند ” عقرب زرد” به کارگردانی علی الفت تعلق گرفت.

۲- اشراق

تندیس بهترین فیلم مستند در بخش اشراق به مستند ” آقا رضی” به تهیه کنندگی سید طاهرسیاح تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش اشراق به مستند “چلچلای سفر” به تهیه کنندگی یاسر طالبی تعلق گرفت.

تندیس بهترین کارگردانی فیلم مستند در بخش اشراق به مستند “داستان بارانی” به کارگردانی حسین نژادموسی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی فیلم مستند در بخش اشراق به مستند ” آخرین خداحافظی” به کارگردانی احسان صبوری تعلق گرفت.

تندیس بهترین تدوین فیلم مستند در بخش اشراق به مستند “هفت سال اینجا” به آقای حمید مشایخی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین تدوین فیلم مستند در بخش اشراق به مستند “آقا رضی” به آقای سید طاهر سیاح تعلق گرفت.

تندیس بهترین تصویربرداری فیلم مستند در بخش اشراق به مستند “آخرین زنگی زمانه” به آقای محمود پری تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین تصویربرداری فیلم مستند در بخش اشراق به مستند ” چلچلای سفر” فرحبخش فرهید نیا تعلق گرفت.

تندیس بهترین پژوهش مستند در بخش اشراق به مستند “از بعلبک تا اصفهان” به سرکار خانم مریم طالبی انارکی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار پژوهش مستند در بخش اشراق به مستند “بپوش” سرکار خانم فائقه سادات میرصمدی تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیئت داوران مستند در بخش اشراق به مستند بپوش به دلیل انتخاب مسئله چالشی مورد نیاز جامعه ایران در پرداخت هنرمندانه به آن سرکار خانم فائقه سادات میرصمدی تعلق گرفت.

بخش ویژه؛ بازنمایی مقاومت اسلامی

۱- فیلم مستند

تندیس بهترین فیلم مستند در بخش مقاومت به مستند “من محمد حسن را دوست دارم” به کارگردانی سید محمد محمدی سرشت تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی مستند در بخش مقاومت به مستند “محافظ” به کارگردانی بلال الفت تعلق گرفت.

دیپلم افتخار دستاورد فنی مستند در بخش مقاومت به مستند “باروت و بیروت” به تهیه کنندگی آقای میلاد امینی موحد تعلق گرفت.

دیپلم افتخار سوژه یابی مستند بخش مقاومت به مستند “راکال” به تهیه کنندگی آقای مهدی همایونفر تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین پژوهش مستند بخش مقاومت به مستند “زیر زمین” به خانم نسیم کریمی – ملیحه نقش زن – مائده کیوانی تعلق گرفت.

۲- فیلم داستانی

تندیس بهترین فیلم داستانی در بخش مقاومت به فیلم داستانی ” فرزند حبیب ” به کارگردانی کریم غلامزاده مهرآبادی تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلمنامه در بخش مقاومت به فیلم داستانی ” یک دو سه” به نویسندگی امیرحسین کشمیری تعلق گرفت.

دیپلم افتخار نگاه نو بخش مقاومت به فیلم داستانی “امحا” به تهیه کنندگی آقای علیرضا نصیری تعلق گرفت.

دیپلم افتخار هیئت داوران به دلیل پرداخت خلاقانه به فیلم داستانی “پیام” به تهیه کنندگی آقای مرتضی ملتجی تعلق گرفت.

فیلمنامه

۱- رواق

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه بلند در بخش رواق به فیلمنامه ” پهبادها” به نویسندگی حمید قائمی مهر به دلیل نگاه متفاوت به متون کهن تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه کوتاه در بخش رواق به فیلمنامه ” کوچه” به نویسندگی محمد مهدی محمد حسنی تعلق گرفت.

۲- اشراق

تندیس بهترین فیلمنامه بلند در بخش اشراق به فیلمنامه ” مَمَدوک ” به نویسندگی محسن دانشور بیری تعلق گرفت.

تندیس بهترین فیلمنامه کوتاه در بخش اشراق به فیلمنامه ” اختبار ” به نویسندگی رحمان اسلامی تعلق گرفت.

نقد فیلم

۱- رواق

تندیس بهترین نقد فیلم در بخش رواق به نقد فیلم ” آگوست: اوسیج کانتی” با عنوان سرطان دهان ” به نویسندگی محمد رضا احمدی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین نقد فیلم در بخش رواق به نقد فیلم ” وال ای” با عنوان “هیچ چیز زباله نیست” به نویسندگی حسین مجاهد تعلق گرفت.

۲- اشراق

تندیس بهترین نقد فیلم در بخش اشراق به نقد فیلم ” خدایا آنجایی؟ منم مارگارت ” با عنوان “گفتگوی خودمانی” نوشته آقای رضا وحید تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین نقد فیلم در بخش اشراق به نقد فیلم ” یه حبه قند” با عنوان “بررسی علل وجود انسجام یا بروز تشتت در ساختار خرده پیرنگ” به نویسندگی علیرضا آقاباباگلی تعلق گرفت.

پژوهش قبل از فیلمنامه

تندیس بهترین پژوهش قبل از فیلمنامه، به اثر مادر خوانده نوشته سرکار خانم الهام قراخوانی تعلق گرفت.

تندیس بهترین پژوهش قبل از فیلمنامه، به اثر در باغ سبز نوشته مرتضی احمر، روح الله حاج اسماعیلی تعلق گرفت.

جوایز بخش های ویژه میز های تخصصی

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه بنیاد فرهنگی روایت فتح به اثر خانه مردم به دلیل توجه به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و محور مقاومت به حسین همایونفر تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه بنیاد فرهنگی روایت فتح به اثر صور صعده به دلیل توجه به موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و محور مقاومت به محمد نجفی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین پژوهش فیلمنامه در بخش جایزه عینی‌سازی علوم انسانی به اثر سندروم شکنجه خاموش در ایران به دلیل پژوهش و نگاه کاربردی به جنگ شناختی و ارائه روایت منسجم محتوا به ابراهیم پورعلی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه عینی‌سازی علوم انسانی به اثر این یک فیلم تبلیغاتی نیست به دلیل ارائه و نمایش راهکار در زمینه ایجاد تشکیلات مردم پایه در مدیریت گردشگری معنوی به محمد صمدنیا تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین طرح مستند در بخش جایزه عینی‌سازی علوم انسانی به اثر خود ویرانگر به دلیل پرداخت علمی به مسئله وسواس فکری و رفتاری در حوزه روانشناسی به ویژه با رویکرد اسلامی به سرکار خانم فاطمه زارعی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی به اثر مهدی که به دنیا آمد به دلیل توجه به مسئله منتخب میز مزبور به امیر مهدی حکیمی تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی به اثر شیخ جامی به دلیل توجه به مسئله منتخب میز مزبور به سید جمال عود سیمین تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه میز مسائل اجتماعی اسلام و ایران دفتر تبلیغات اسلامی به اثر غیر مسکونی به دلیل توجه به مسئله منتخب میز مزبور به مسعود زارعیان تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی به اثر فردا شکل امروز نیست به دلیل توجه به مسئله منتخب میز مزبور به مصطفی خلیل زاده تعلق گرفت.

دیپلم افتخار بهترین فیلم در بخش جایزه ویژه میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی به اثر انقلابی درون انقلاب به دلیل توجه به مسئله منتخب میز مزبور به سعید سعادتی تعلق گرفت.

منبع خبر

برچسب ها

مطالب مشابه را ببینید!