بازی Assassin’s Creed Shadows کمتر از گذشته به بازیکن آیکون نشان خواهد داد
یوبیسافت اعلام کرده که بازی Assassin’s Creed Shadows قرار است تجربهای جدید و متفاوت در کاوش و گشتوگذار ارائه دهد.
این بازی که در تاریخ 20 مارس (30 اسفند) برای کنسولهای پلیاستیشن 5، ایکسباکس سری ایکس و اس، پیسی منتشر خواهد شد، بهجای استفاده از انبوه آیکونهای نقشه، بر کشف و جستوجو توسط بازیکنان تمرکز دارد.
طبق گفته یوبیسافت، بازی تغییرات گستردهای در نحوه کاوش ایجاد کرده است تا حس تازهای از ماجراجویی و کشف را برای بازیکنان فراهم کند. برخلاف نسخههای قبلی که نقشه پر از نشانگرها و راهنماها بود، در این نسخه اطلاعات ارزشمندتر شدهاند و بازیکنان باید از طریق کاوش شخصی، جاسوسان یا صحبت با شخصیتهای غیرقابلبازی (NPC) به این اطلاعات دست پیدا کنند.
نقشه بازی در ابتدا فقط شامل نام مناطق و نشانههایی کلی از مکانهای کلیدی است. بازیکنان با کاوش در مناطق و کشف زیرمناطق میتوانند جزئیات بیشتری را باز کنند. همچنین، سیستم کلاسیک نقاط همگامسازی (Viewpoints) تغییر یافته است. این نقاط دیگر انبوهی از نشانگرهای نقشه را آشکار نمیکنند، بلکه تنها نقاط کلیدی نزدیک را نمایش میدهند. این تغییر باعث شده تا بازیکنان به شکل هدفمندتری ماجراجوییهای خود را ادامه دهند.
یکی دیگر از تغییرات اساسی، حذف عقاب همراه است. اکنون بازیکنان باید از نقاط دید مناسب برای شناسایی محیط استفاده کنند. در عوض، ویژگی جدیدی به نام پناهگاهها (کاکورگا) اضافه شده است. این پناهگاهها نقاط سفر سریع امنی را فراهم میکنند و بازیکنان میتوانند در آنها مهمات، جیره غذایی و ابزارهای خود را تکمیل کنند یا تجهیزات خود را مدیریت کنند.
ابزار جدیدی به نام Pathfinder هم معرفی شده است که برای جلوگیری از مسیرهای اشتباه طراحی شده است. این ابزار هنگام ردیابی ماموریت یا تعیین مسیر، کوتاهترین راه را روی زمین نشان میدهد. همچنین، بازیکنان میتوانند از دیدهبانهایی استفاده کنند که اطلاعات دقیقتری از اهداف ماموریت را فراهم میکنند.
بازی Assassin’s Creed Shadows با این تغییرات قصد دارد تجربهای عمیقتر و بازیکنمحورتر ارائه دهد و از مدلهای سنتی فاصله بگیرد. این بازی بهجای نمایش مستقیم همه اطلاعات، حس کشف تدریجی را برای بازیکنان فراهم میکند.