بحران هویت ماینرهای بیت کوین پس از هاوینگ و تلاش برای بقا و نوآوری
در کنفرانس بیت کوین ۲۰۲۴ در نشویل، شرکتهای استخراج بیت کوین (BTC) استراتژیهای خود را برای مقابله با چالشهای پس از هاوینگ بررسی کردند. برخی شرکتها به دنبال گسترش عملیات یا تصاحب رقبا هستند، در حالی که دیگران به سمت تنوع درآمدی از طریق محاسبات هوش مصنوعی و تولید تراشه روی آوردهاند. ریان راسموسن (Ryan Rasmussen) از بیتوایز (Bitwise) اظهار داشت که صنعت استخراج بیت کوین طی ۱۸ ماه آینده شاهد ادغام خواهد بود. شرکتهایی مانند رایوت پلتفرمز (Riot Platforms) و بیتدیر (Bitdeer) استراتژیهای متفاوتی را دنبال میکنند. بیتدیر با ظرفیت برق ۲.۵ گیگاوات، در حال بررسی استفاده از بخشی از این ظرفیت برای خدمات محاسباتی هوش مصنوعی است. همچنین، این شرکت وارد صنعت تولید تراشههای ASIC شده است. ماراتون دیجیتال (Marathon Digital) نیز استراتژی متفاوتی را در پیش گرفته و اعلام کرده دیگر بیتکوینهای استخراج شده را نمیفروشد و ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است.